Anda Seorang PEMALAS ?

Gadis Kidal Berceloteh...
13/08/2011


.Assalamualaikum.!^^

Hai .  Winkwink:*
Lamaaanye rasa takk hapdet nih . Rasa macam dah ber-abad dah.
Ye lah . Busy je keje nye . Mana ada masa nak hapdet entry .
Kalau free pon , jumaat , sabtu ahad je lah .
 kuikuikui~
Hari ni , Lyssa nak story kat korang ciket pasal..

"M.A.L.A.S" 

Malas ? Hah ? Apa benda tuhh ? 

" Mak Andam Lena Atas Selimut ke ? "



  

Ehee. Bukan lah .
Jawapan anda salah . (padahal anda tak jawab pun) =]
Yea . Yea. Malas (equals to) =

 

Boleh pakai ke makna kata tu ? heheh . Hentam sajalahh =.=

Nih , Lyssa nak tanya , korang semua semua nih , ada tak sikap "MALAS" tuh ?
Sah sah ada punya lah . Manusia , tak lari dengan sikap sebegini selagi dirinya tiada keinsafan untuk mengubah dirinya menjadi manusia yang berguna. 
Betul tak ?
Siapa yang tak ada sifat malas tu ?
Apa ? Tak tahu dirinya malas or takkk ?

Sila lihat di bawah . 
Lyssa senaraikan ciri-ciri orang yang bersikap MALAS !
Kalau korang ada salaah satu daripada ciri-ciri ini , tolong hindarkan lah.
Buang ia jauh - jauh ke dalam sungai . Tak pun tanam je dalam kubo . ^^

  •  Anda sering memberi alasan apabila orang meminta bantuan
  • Sepanjang hidup anda tidak pernah menghadiri aktiviti sosial (e.g: gotong royong)
  • Tidak pernah mengemas bilik tidur anda
  • Separuh daripada masa anda banyak dihabiskan untuk tidur
  • Orang melihat rumah anda seperti tongkang pecah tetapi anda melihatnya seperi istana yang indah
  • Sekiranya orang lain bersedih apabila gagal , anda sedikit pun tidak berasa sedih. Bagi anda , kegagalan itu sudah menjadi satu kebiasaan dalam hidup anda
  • Cara anda menutup kelemahan anda ialah selalu tampil cantik di depan orang , pakai minyak wangi segantang padahl baju yang dipakai dah berbulan2 tak berbasuh :)
  • Sanggup berlapar daripada bersusah payah membeli makanan , kononnya DIET.
  • Setiap hari , wajah anda ke sekolah/pejabat tidak pernah ceria. Asyik tak da mood je
  • Tidak pernah berusaha untuk meningkatkan lagi diri untuk masa akan datang.
  •  
     Apa macam ?
    Ada tak ciri-ciri anda tersellit kat atas ni ?  
    huk3! Kalau ada , cepat cepat lah tanam dalam kubo yer :)
    Di sini , Lyssa ada sertakan doa hindari sifat malas :)
     
    "Wahai Tuhanku , aku berlindung dengan Engkau daripada sifat lemah dan malas , takut dan bakhil dan aku berlindung dengan Engkau daripada azab kubur dan aku berlindung dengan Engkau daripada kesusahan masa hidup dan masa mati."
     
    .Renung-renungkan lah , dan selamat beramal . K , baii ^^ 
     

KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

31 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
August 13, 2011 at 7:18 AM delete

Hehe, kadang-2 tu mesti lar ada rasa malas. Lumrah manusia la katakan. :)

avatar
August 13, 2011 at 7:20 AM delete

@Nur Syazwani Khirizan

yupp . sokong tuh ^^ Malas buat apa ? Nih , mesti malas nak kemas tempat tidur nehh . kuikuikuik :*

avatar
Eiqa Nur
AUTHOR
August 13, 2011 at 7:49 AM delete

hehehe,..
manusia mana boleh dari dari sikap MALAS kan?/
kak LYSSA nie MALAS x?

avatar
August 13, 2011 at 7:52 AM delete

malas itu pekerjaan bg saya. so, saya x anggap malas itu suatu kemalasan kerana saya anggap malas itu suatu kerehatan untuk saya. boleh? kekeke. :)

avatar
August 13, 2011 at 7:55 AM delete

@Eiqa Nur

hahaha . itu semestinya ! HAHA > Malas . malas . malas . Apa yang rajin ? ONLINE !kehkehekhee..

avatar
August 13, 2011 at 7:55 AM delete

@Mr.Thinker@Ali

hahhaah . amboihh.. kereharan pulakk dahh .sempoii lah !! heheh .

avatar
August 13, 2011 at 7:57 AM delete

@Lyssa Faizureen

kekeke. itulah saya. berehat bermakna sy sedang malas. dan membawa maksud, jangan ganggu waktu aku sedang malas. kekeke. :)

avatar
August 13, 2011 at 7:58 AM delete

hehe, lumrah manusia kak lyssa, biasa la kadang-kadang sifat pemalas selalu menguasai diri.hehe

jemput datang blog D'ya Marshmello ;)

http://miss-dya.blogspot.com/2011/08/photoshoot-sesi-make-up-dya-marshmello.html

avatar
farahd101
AUTHOR
August 13, 2011 at 8:04 AM delete

malas update blog! hehe! benda paling crucial sekali. Oh, and malas makan :(

avatar
August 13, 2011 at 8:06 AM delete

@Mr.Thinker@Ali

kahkah . macam mana nakk tahu anda sedang malas , kalau anda tak bgthu . hahaha .

avatar
August 13, 2011 at 8:07 AM delete

@farahd101

ehee. sama lah kita.. agakk malas ciket nakk hapdett blog ! wakaka . ehh . malas makan ?? jangan gitu dongg.. nanti , jadi skeleton kangg, susahh makcekk nihh .huhu .

avatar
August 13, 2011 at 8:33 AM delete

TOLONG AJAR SATU TUTOR NIH..
TAK TAHU PE NAME DIYE..
CTH:
LAU G KT MENU TAB TUTOR LISA, NT ADE MCM2 TUTOR KT SITU KN, KLAU KTE KLIT KT TUTOR UW, DYE AKN LINK KT TMPAT LEN..

CMANE NAK WAT BLE KTE CLICK KT TITLE, DYE AKN PG TMPT LEN??? I MEAN, CMANE NA WUJUDKN 'TMPAT LEN' UW?

PLZZZZ...

avatar
August 13, 2011 at 8:37 AM delete

@NiGhTiNaNgLe_FARA

ohh .yg "KAT TEMPAT LAIN" tuh . kita punya entry biasa lah . ='New Post'

Kalau nak letakk link tuh , tengok tutorial Letak link dalam entry..

avatar
August 13, 2011 at 8:42 AM delete

@Lyssa Faizureen

TP TAMAO LTAK KT ENTRY..LEY KEW CM UW?

avatar
August 13, 2011 at 8:44 AM delete

@NiGhTiNaNgLe_FARA

tk boleh.. kena letakk kat entry dulu..

avatar
August 13, 2011 at 9:01 AM delete

malas!!satu penyakit yg tak adew ubat.....

avatar
teha
AUTHOR
August 13, 2011 at 9:19 AM delete

waa ! sikap mls tu mmg ade laa kan.. hadoii ~~

avatar
Mr.Baiz
AUTHOR
August 13, 2011 at 9:36 AM delete

malasnye saya..hehe...

avatar
Arul
AUTHOR
August 13, 2011 at 9:39 AM delete

huhuhu..
2 dah mcm malas kuase kude..

avatar
August 13, 2011 at 9:50 AM delete

ishk! byk gaq ciri2 tuh ade kat sy ni hah, adoiii~~

thanks 4 sharing tat doa :)

avatar
Ira Syahirah
AUTHOR
August 13, 2011 at 10:00 AM delete

Lyssa ! Nak credit bole ?

avatar
cik Beskod
AUTHOR
August 13, 2011 at 10:41 AM delete

malas memang ade hehehe,,, tpi x selalu kdg2 je hahah

avatar
dAyAnA. ヅ
AUTHOR
August 13, 2011 at 12:20 PM delete

erk . mst la ad sposen . :D

avatar
August 13, 2011 at 3:22 PM delete

hehe, saya memang malas :D
*sampai cikgu pon tegur, tak malu
-__-

tapi ~
malas saya hanye di sekolah,
lelagi bile cikgu bukak mulut -__-

*die bace mantera ke ? mesti tido la !

susah betol nak buang sikap malas nie ~

avatar
Kyril
AUTHOR
August 13, 2011 at 7:00 PM delete

sesungguhnya saya trasa. :P

avatar
August 13, 2011 at 7:10 PM delete

err malas buat assigment

avatar
August 13, 2011 at 10:55 PM delete

kita pon ada penyakit malas nie.adehhh

avatar
Ieyra SuRaYaA
AUTHOR
August 14, 2011 at 12:23 AM delete

@Lyssa Faizureen

ayoyoyo saya ade 1 .. malas kemas ...... hahahah

avatar

Google+ Followers