Home
tutorial
Tips-Tips

26 October 2011

Manja @ Mengada - Ngada ??

Gadis Kidal Berceloteh...
26/10/2011

.Assalamualaikum !
Peacee ^_^v


Siapa tak suka dirinya dibelai serta dilayan bagaikan puteri oleh kekasih hati . Memang tak salah untuk bermanja , tambahan lagi dengan insan yang tersayang namun janganlah terlalu berlebihan dan keterlaluan kerana itu bukan lagi bermanja tetapi mengada - ngada ! Mungkin ada di antara korang yang tak sedar yang korang telah dikatogerikan mengada - ngada .Jadi , sebelum terlewat lebih baik korang perbaiki diri tu .




Sumber : Google


Sebagai panduan ,berikut adalah 10 perkara yang menunjukkan korang sebenarnya mengada - ngada dan bukannya manja :)


1. Pura - pura bodoh walaupun korang tahu penyelesaian sesuatu masalah . Korang saje je bertindak sedemikan atas alasan inginkan perhatian dari kekasih korang tuuu ~

2. Menangis keterlaluan hanya kerana benda remeh !

3. Merajuk tak tentu pasal !

4. Segala hal peribadi yang sepatutnya diselesaikan sendiri , contohnya membayar bil telefon , ambikk baju kat kedai dobi ,dan sebagainya sengaja diserahkan kepada kekasih .

5. Setiap kali bercakap , korang tak serius dan sentiasa bercakap seperti kebudak - budakan.

6. Sering mereka - reka cerita atau menimbulkan masalah dengan kekasih korang tuh akan memberi perhatian yang lebih .

7. Setiap kali korang mintak untuk belikan sesuatu korang akan memintaakk sambil merengek - rengek macam budak kecikkk !

8. Sekiranya si dia melayan teman - temannya lebih daripada korang , mulalah korang akan menunjukkan muka masam korang tu dan merajuk di depan teman - temannya :)

9. Setiap kali keluar , apa saja brang yang ada di tangan korang tuh termasuk beg tangan korang diberikan kepada si dia untuk dipegang denga alasan 'berat'.

10 . Korang menelefon dia di tengah - tengah malam dan mendesak si dia datang mengambil korang hanya semata - mata kononnya rindu .


Psst . Terasa takk ? Terasa takk ? Lyssa tahu , ramai anak muda yang macam neyy perangainya .. Termasukk lah Lyssa ! HAHA .  Any bantahan . Sila tinggalkan komen anda ^_^

57 000 orang Pengomen Terhebat !!:

Nur Nina Syahira Abd Ghani said...

haha . setuju . kadang2 nina pun cmtu gak ^^

AzzaLifeStory said...

hekhek. .=)snyum sndri plak lpas bca no 8 n 9 tuu. .ngada2x btulll. .hkhk

Eein Azryn said...

haha. terasa la jugak. :D

Eiqa Nur said...

menarik..hhehe..
memang betol pon mengada-ngada..sama dengan watak FIONA dlm cerite SOFIYYA
=_=

aryl said...

yes, sometimes guys will like someone yang manja,
but remember,
if keterlaluan, jadi nyampah =)
hehehe..
sekadar bisikkan minda

bebyy lovalova said...

sokong2 :)
nasib laa amoy tak macam uhh -.-
wahhhh .. mesty ramai terase ken <3
btw setuju gan sttment kak lyssa :)

smilenajah93 said...

whoa . sys ! hm , btul juga tu . kdg2 je lah . hehe . kalau slalu , kim pun naik menyampah . haha :P

Izzati Moffet said...

terasa u_u

teyhasahaje a.k.a NURUL said...

hahaha satu pon xda kat acu..contact pon jrg2...lagi best gitu......

aRa ❤ aFiq™ said...

haha.. mcm kne atas kpala ja..

Nadzira Bahiah said...

sy pun cmtu.. =)

Huda Diaz said...

no 4 dengan 6 memang tak boleh blah~
ni mesti dari pengalaman sendiri. cepat-cepat la berubah. :D

Nyamuk Terbang said...

tak terasa pun
bluekk ~~
hha

Lyssa Faizureen said...

@Nur Nina Syahira Abd Ghani

hee . yeahh . biasa lah tuh ;)

Aimi Farhana said...

hahaha! jeng! jeng! sameee jeee laa :)

Lyssa Faizureen said...

@AzzaLifeStory

heheh . pernah terjadi mcm tuh ?

Lyssa Faizureen said...

@Eein Azryn

hehehe . biasa lah tuh :*

Lyssa Faizureen said...

@Eiqa Nur

HAAA thu tk per.. dia tuh OVER MENGADA - NGADA ! hahahaah

Lyssa Faizureen said...

@aryl

haaa . tgk nihh . lelaki pun turun padang join sekaki utk bg pendapat :)

Lyssa Faizureen said...

@bebyy lovalova

hehehe . sure ramai :D

Lyssa Faizureen said...

@smilenajah93

kakhkaha. tahu tak pe !! :P

Lyssa Faizureen said...

@Izzati Moffet

hekhek . maaf bukkk =.=

Lyssa Faizureen said...

@teyhasahaje a.k.a NURUL

wahhh .acu terbaikkkk XD

starzieti said...

PANG ! terkena kat diri sndiri sbb diri ini mmg manje n mengade2. hehe ~

Lepas nih kene berubah la kott. ;b

Lyssa Faizureen said...

@aRa ❤ aFiq™

hahaah .ara ngade - ngade lah nihh ehh ?

Lyssa Faizureen said...

@Huda Diaz

huhuhu . thu tk per _^^

Lyssa Faizureen said...

@Nyamuk Terbang

Yer kerr ? tanda soal banyak2! :)

C i k P i p i T e m b a m said...

euwwww ... no9 tu paling mnyampahh. haha.. rata2 klu p shopping kompleks mesti nmpak yg tuu. erhh ...

yanieyeap said...

adat bercinte kan :P

Gulet_Gurlz said...

hmm. terasa la jugak. kehkeh. :P

Paris Lipton said...

ngada2 buli boipren xbaek tau...kalo buat2 mnje rse jelek tau aww

AzzaLifeStory said...

@Lyssa Faizureen x jua slalu. .kdg2x jew. .klo "dya" tlebih lyan kwan azza. .hkhkh. .klo pasal beg tngn 2. .slalu jgak. .=DDhkhkhk

izamin said...

tak terasa pon.. kih3.. :P

ShahzCudin said...

haha..ni klo br kt mwn perempuan ni mau die terasa nih..hihi

nurul najwa said...

ta terase pun . kehkehkehh ^^

eyryn said...

trasenye ! haha.. banyak juakk kene kat ryn :p

Nurul Aqilah :) said...

haha , woahh . syezly yg ke 5 plg trasa smpai kena mrah ==''

Nurul Mazni Sawal said...

errr.. alamak.. lyssa marah ker?? jgnlah.. akak juz bagi contoh jer.. contoh.. hehehee.. senyum sikit.. nah! lolipop+cotton candy for u :) muaaaah!

[ Nur Alja ◕‿◕ ] said...

saye BANTAH ! BANTAH sebab kalau ada orang yang Tak setuju dengan perkara diatas . hihi :>

era kecik said...

hehehe.. ramai orang berperangai mcam tu. :)

Norlida Ramli said...

setuju!ida pulak suka merajuk tak tentu pasal..hehe

Ana Farhana said...

ada jugak spesis mcm nih ! overrr

ZURAINI said...

erkk.. xtau lah pnah buat ke x yg mcm lam list lysa tu. huhuu

FizaFizz said...

fuhh! naseb bek single mingle! kih3 ;)

dokiStory said...

skali skala xpew.. ngeh3x :P

Miss Eiza said...

tak tahu nk manje ngan sape =..= huhuhu

ADAM FIKRI said...

btol2..xperlu buat semua tu..memang kita akn jadi perhatian kekasih kita punya.. <-- tiba2 menyibuk hal perempuan kan..huhuhu

Putri Ayuni Blog said...

~~ngeee..,mcm pnh uat laaa...lau sll cgt uat my boyfie naik nyampah nk lyan..hehe...^^

F!faNy ZaiRi said...

Menarikk!!

Ku Azhar said...

aiyoookkkkkkk.....

aimie amalina said...

ecewaaahh
selaku akak yg matang lagi omei2
sy mngesahkan sy terasa sikit je
hahahahahaha

Soffi Shuhada.. said...

memang terasa bila sof bc ni..=.=
huhu

Nur Athirah Nabila said...

huhu . kadang2 . .

Norlida Ramli said...

comelnya kalo manja..
kalo gedik/mengada2 x suka la.mencik!haha

aqilah said...

setuju. setuju sesgt2 ..
kdg qila pun mcm tuh .. hhe~

capital chieyqa said...

haha ! aduhai kak lysa ny ! Terase cheiqa ,, hehe ! tpy cheiqa taa tahu lha nape boypren cheiqa tu tahan ngn sikap cheiqa ,, susa nk dpt laki mcm tuh tw :)

capital chieyqa said...

aduhh kak lysa ny ,, Terase abes lha cheiqa ,, haha ! btw cheiqa pon taa tahu nape lha boypren cheiqa uh tahan nan perangai cheiqa , kak lysa boley bg pendapat taa ?