Manja @ Mengada - Ngada ??

Gadis Kidal Berceloteh...
26/10/2011

.Assalamualaikum !
Peacee ^_^v


Siapa tak suka dirinya dibelai serta dilayan bagaikan puteri oleh kekasih hati . Memang tak salah untuk bermanja , tambahan lagi dengan insan yang tersayang namun janganlah terlalu berlebihan dan keterlaluan kerana itu bukan lagi bermanja tetapi mengada - ngada ! Mungkin ada di antara korang yang tak sedar yang korang telah dikatogerikan mengada - ngada .Jadi , sebelum terlewat lebih baik korang perbaiki diri tu .




Sumber : Google


Sebagai panduan ,berikut adalah 10 perkara yang menunjukkan korang sebenarnya mengada - ngada dan bukannya manja :)


1. Pura - pura bodoh walaupun korang tahu penyelesaian sesuatu masalah . Korang saje je bertindak sedemikan atas alasan inginkan perhatian dari kekasih korang tuuu ~

2. Menangis keterlaluan hanya kerana benda remeh !

3. Merajuk tak tentu pasal !

4. Segala hal peribadi yang sepatutnya diselesaikan sendiri , contohnya membayar bil telefon , ambikk baju kat kedai dobi ,dan sebagainya sengaja diserahkan kepada kekasih .

5. Setiap kali bercakap , korang tak serius dan sentiasa bercakap seperti kebudak - budakan.

6. Sering mereka - reka cerita atau menimbulkan masalah dengan kekasih korang tuh akan memberi perhatian yang lebih .

7. Setiap kali korang mintak untuk belikan sesuatu korang akan memintaakk sambil merengek - rengek macam budak kecikkk !

8. Sekiranya si dia melayan teman - temannya lebih daripada korang , mulalah korang akan menunjukkan muka masam korang tu dan merajuk di depan teman - temannya :)

9. Setiap kali keluar , apa saja brang yang ada di tangan korang tuh termasuk beg tangan korang diberikan kepada si dia untuk dipegang denga alasan 'berat'.

10 . Korang menelefon dia di tengah - tengah malam dan mendesak si dia datang mengambil korang hanya semata - mata kononnya rindu .


Psst . Terasa takk ? Terasa takk ? Lyssa tahu , ramai anak muda yang macam neyy perangainya .. Termasukk lah Lyssa ! HAHA .  Any bantahan . Sila tinggalkan komen anda ^_^
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

57 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
October 26, 2011 at 8:09 PM delete

haha . setuju . kadang2 nina pun cmtu gak ^^

avatar
AzzaLifeStory
AUTHOR
October 26, 2011 at 8:13 PM delete

hekhek. .=)snyum sndri plak lpas bca no 8 n 9 tuu. .ngada2x btulll. .hkhk

avatar
Eein Azryn
AUTHOR
October 26, 2011 at 8:17 PM delete

haha. terasa la jugak. :D

avatar
Eiqa Nur
AUTHOR
October 26, 2011 at 8:19 PM delete

menarik..hhehe..
memang betol pon mengada-ngada..sama dengan watak FIONA dlm cerite SOFIYYA
=_=

avatar
aryl
AUTHOR
October 26, 2011 at 8:21 PM delete

yes, sometimes guys will like someone yang manja,
but remember,
if keterlaluan, jadi nyampah =)
hehehe..
sekadar bisikkan minda

avatar
October 26, 2011 at 8:21 PM delete

sokong2 :)
nasib laa amoy tak macam uhh -.-
wahhhh .. mesty ramai terase ken <3
btw setuju gan sttment kak lyssa :)

avatar
smilenajah93
AUTHOR
October 26, 2011 at 8:21 PM delete

whoa . sys ! hm , btul juga tu . kdg2 je lah . hehe . kalau slalu , kim pun naik menyampah . haha :P

avatar
October 26, 2011 at 8:22 PM delete

hahaha satu pon xda kat acu..contact pon jrg2...lagi best gitu......

avatar
October 26, 2011 at 8:23 PM delete

haha.. mcm kne atas kpala ja..

avatar
Huda Diaz
AUTHOR
October 26, 2011 at 8:30 PM delete

no 4 dengan 6 memang tak boleh blah~
ni mesti dari pengalaman sendiri. cepat-cepat la berubah. :D

avatar
October 26, 2011 at 8:30 PM delete

tak terasa pun
bluekk ~~
hha

avatar
Aimi Farhana
AUTHOR
October 26, 2011 at 8:31 PM delete

hahaha! jeng! jeng! sameee jeee laa :)

avatar
October 26, 2011 at 8:32 PM delete

@Eiqa Nur

HAAA thu tk per.. dia tuh OVER MENGADA - NGADA ! hahahaah

avatar
October 26, 2011 at 8:33 PM delete

@aryl

haaa . tgk nihh . lelaki pun turun padang join sekaki utk bg pendapat :)

avatar
starzieti
AUTHOR
October 26, 2011 at 8:34 PM delete

PANG ! terkena kat diri sndiri sbb diri ini mmg manje n mengade2. hehe ~

Lepas nih kene berubah la kott. ;b

avatar
October 26, 2011 at 8:35 PM delete

@aRa ❤ aFiq™

hahaah .ara ngade - ngade lah nihh ehh ?

avatar
October 26, 2011 at 8:40 PM delete

euwwww ... no9 tu paling mnyampahh. haha.. rata2 klu p shopping kompleks mesti nmpak yg tuu. erhh ...

avatar
Gulet_Gurlz
AUTHOR
October 26, 2011 at 8:57 PM delete

hmm. terasa la jugak. kehkeh. :P

avatar
Paris Lipton
AUTHOR
October 26, 2011 at 8:59 PM delete

ngada2 buli boipren xbaek tau...kalo buat2 mnje rse jelek tau aww

avatar
AzzaLifeStory
AUTHOR
October 26, 2011 at 9:02 PM delete

@Lyssa Faizureen x jua slalu. .kdg2x jew. .klo "dya" tlebih lyan kwan azza. .hkhkh. .klo pasal beg tngn 2. .slalu jgak. .=DDhkhkhk

avatar
izamin
AUTHOR
October 26, 2011 at 9:18 PM delete

tak terasa pon.. kih3.. :P

avatar
ShahzCudin
AUTHOR
October 26, 2011 at 9:18 PM delete

haha..ni klo br kt mwn perempuan ni mau die terasa nih..hihi

avatar
nurul najwa
AUTHOR
October 26, 2011 at 9:19 PM delete

ta terase pun . kehkehkehh ^^

avatar
eyryn
AUTHOR
October 26, 2011 at 9:20 PM delete

trasenye ! haha.. banyak juakk kene kat ryn :p

avatar
October 26, 2011 at 9:30 PM delete

haha , woahh . syezly yg ke 5 plg trasa smpai kena mrah ==''

avatar
October 26, 2011 at 9:36 PM delete

errr.. alamak.. lyssa marah ker?? jgnlah.. akak juz bagi contoh jer.. contoh.. hehehee.. senyum sikit.. nah! lolipop+cotton candy for u :) muaaaah!

avatar
October 26, 2011 at 9:46 PM delete

saye BANTAH ! BANTAH sebab kalau ada orang yang Tak setuju dengan perkara diatas . hihi :>

avatar
era kecik
AUTHOR
October 26, 2011 at 11:16 PM delete

hehehe.. ramai orang berperangai mcam tu. :)

avatar
Norlida Ramli
AUTHOR
October 26, 2011 at 11:25 PM delete

setuju!ida pulak suka merajuk tak tentu pasal..hehe

avatar
Ana Farhana
AUTHOR
October 26, 2011 at 11:49 PM delete

ada jugak spesis mcm nih ! overrr

avatar
ZURAINI
AUTHOR
October 27, 2011 at 12:49 AM delete

erkk.. xtau lah pnah buat ke x yg mcm lam list lysa tu. huhuu

avatar
FizaFizz
AUTHOR
October 27, 2011 at 12:50 AM delete

fuhh! naseb bek single mingle! kih3 ;)

avatar
dokiStory
AUTHOR
October 27, 2011 at 12:55 AM delete

skali skala xpew.. ngeh3x :P

avatar
Miss Eiza
AUTHOR
October 27, 2011 at 4:07 AM delete

tak tahu nk manje ngan sape =..= huhuhu

avatar
ADAM FIKRI
AUTHOR
October 27, 2011 at 4:22 AM delete

btol2..xperlu buat semua tu..memang kita akn jadi perhatian kekasih kita punya.. <-- tiba2 menyibuk hal perempuan kan..huhuhu

avatar
October 27, 2011 at 6:15 AM delete

~~ngeee..,mcm pnh uat laaa...lau sll cgt uat my boyfie naik nyampah nk lyan..hehe...^^

avatar
aimie amalina
AUTHOR
October 27, 2011 at 6:33 PM delete

ecewaaahh
selaku akak yg matang lagi omei2
sy mngesahkan sy terasa sikit je
hahahahahaha

avatar
October 27, 2011 at 9:34 PM delete

memang terasa bila sof bc ni..=.=
huhu

avatar
Norlida Ramli
AUTHOR
October 30, 2011 at 12:16 AM delete

comelnya kalo manja..
kalo gedik/mengada2 x suka la.mencik!haha

avatar
aqilah
AUTHOR
November 7, 2011 at 2:54 PM delete

setuju. setuju sesgt2 ..
kdg qila pun mcm tuh .. hhe~

avatar
November 11, 2011 at 8:39 PM delete

haha ! aduhai kak lysa ny ! Terase cheiqa ,, hehe ! tpy cheiqa taa tahu lha nape boypren cheiqa tu tahan ngn sikap cheiqa ,, susa nk dpt laki mcm tuh tw :)

avatar
November 11, 2011 at 8:41 PM delete

aduhh kak lysa ny ,, Terase abes lha cheiqa ,, haha ! btw cheiqa pon taa tahu nape lha boypren cheiqa uh tahan nan perangai cheiqa , kak lysa boley bg pendapat taa ?

avatar

Google+ Followers