5 Tips Tampil Hebat

Gadis Kidal Berceloteh...
14/11/2011

.Assalamualaikum !
Peacee ^_^v




Okeyyy . Pandangan pertama sememangnya penting dalam sesebuah perhubungan . Sebab tu lah kan , dari pandangan pertama , boleh membuatkan kita jadi gila bayang pada seseorang itu . Oleh itu , jagalah penampilan korang agar si dia tertawan melihat korang untuk pertama kalinya . Dekat bawah nih , Lyssa ada bagi sedikit tips yang boleh korang cuba :


1. Pilih Pakaian Yang Sesuai 
Pakaian yang sesuai bukanlah bermaksud korang WAJIB memakai pakaian yang mahal - mahal . TIDAKK ! Hampehh lah .. Setiap kali jumpa . Pakai baju yang mahal . Bukan macam tu ok ? Korang hanyalah memilih dan memakai pakaian yang sesuai dengan perwatakan korang tuh .
Okeyy , kalau korang nih jenis yang kecik cek mek molek kan . Patutkahh korang pakai pakaian olang tua yang besaq kedabaq tu ? Patut kah korang berpewatakan 40-an sedangkan korang baru mencecah 20-an ? Tak patot kan ? So , korang kena pandai pilih pakaian yang sesuai untuk korang .


2. Mekap Yang Ringkas  
Walaupun lelaki sukakan perempuan yang pandai bergaya dan bijak bersolek tetapi korang tak perlulah mengenakan mekap yang terlalu tebal sehinggakan seperti mahu berlakon di pentas opera . hahaha . Dah macam badut pulak . huhu . Sebaiknya , korang tampil lah dengan tampilan yang ringkas tetapi nampak elegan dan menarik . Pasti si dia tidak akan berkelip melihat natural beauty yang korang miliki :)


3. Aksesori Tidak Terlalu Sarat
Ini juga adalah salah satu perkara yang WAJIB korang beri perhatian dan sebolehnya cubalah elakkan ye . Jangan sesekali memakai aksesori yang begitu banyak terutama yang diperbuat daripada emas . Korang pasti akan kelihatan seperti "penjual aksesori bergerak "! HAHA .  Sekiranya baju korang dah padat dengan warna dan hiasan , lebih baik korang tanggalkan je aksesori tersebut . Nampak lebih serabutkan ? Yucks !


4. Jangan Terlalu Banyak Cakap
Apabila berjumpa dengannya , jangan lah korang terlau ramah untuk bercakap sehinggakan tak bagi satu peluang si dia untuk mengatakan sesuatu .  Janganlah terlalu kolot ! Korang perlulah bersikap memberi dan menerima . Ingat ! Masa ni korang baru nak berkenalan . Jaid , memang banyak lah perkara yang boleh dibualkan ,, tetapi jangan sampai kamu sorang je ha yang bercakap dari 1st berjumpa sampai balik . Ishk ! Apa kejadahnya ??


5. Matikan Telefon
Yang ini juga penting untuk diberikan perhatian . Korang baru pertama kali berjumpa . So , jangan lah hancurkan hari terindah korang tu . Oleh itu , korang jangan lupa matikan telefon korang tuh terlebih dahulu untuk mengelakkan mood korang terganggu dengan panggilan yang tidak korang inginkan :)  
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

35 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
November 14, 2011 at 12:00 PM delete

tips yg berguna akak . makasih :)

avatar
Mia Meymi
AUTHOR
November 14, 2011 at 12:02 PM delete

tips yg bguna..
yg no 2 tu, makeup mcm nk blakon kt pentas opera..adeh.. lawak. haha

avatar
cikpjaz
AUTHOR
November 14, 2011 at 12:02 PM delete

nice tips =]boleh apply nih..heheheh

avatar
Izz_Zaty
AUTHOR
November 14, 2011 at 12:03 PM delete

wahh, hehe. tips yang paling berguna! :)

avatar
Atiqah Wadiah
AUTHOR
November 14, 2011 at 12:04 PM delete

tanx lyssa for the info..boleh guna satu hari nnt :)

avatar
November 14, 2011 at 12:05 PM delete

baru je tadi lepas jumpa die kat mcd. dressing i simple. sport tshirt dgn suar jeans. hoho
sembang pon boleh tahan la sampai 22 tak tau nak sembang ape. :')

avatar
Nabila Medan
AUTHOR
November 14, 2011 at 12:06 PM delete

Tips yg bergune ni..
thank kak coz share tips ni :)

avatar
tyra uyura
AUTHOR
November 14, 2011 at 12:24 PM delete

yg nbr 4 tu..

first jumpe, tyra terlebih diam lah pulak.. haha..

dah tahu dia mcamane, baru lah ramah2.. :D

avatar
G@D!z$
AUTHOR
November 14, 2011 at 12:32 PM delete

wahhh...tips yg berguna ni...tq lisa comeiii

avatar
Eika Suzyana
AUTHOR
November 14, 2011 at 12:36 PM delete

tips yang menarik :)
terbaik LYSSA ! ^^

avatar
Myz Nita
AUTHOR
November 14, 2011 at 12:37 PM delete

Tips yang bagus kak Lyssa .
Keep It Up :)

avatar
Diyana Ali
AUTHOR
November 14, 2011 at 1:34 PM delete

nice entry and tips. hehe :)

avatar
nurinqist
AUTHOR
November 14, 2011 at 2:07 PM delete

suke number 3 ! jgn pakai aksesori byk2, haha, xbole bygkn kalau budak tuu jadi kedai aksesori bergerak ! :DD

avatar
HaniS
AUTHOR
November 14, 2011 at 2:14 PM delete

suke 3 ^_^ tips yg hebat...

avatar
nasha sanza
AUTHOR
November 14, 2011 at 3:22 PM delete

tips yang baik..boleh pakai nie..hehehe..

avatar
arnissa
AUTHOR
November 14, 2011 at 3:33 PM delete

yupp.. betol3x.. setuju sangat. hehee.. nice entry dear.. :)

avatar
noraauliyya
AUTHOR
November 14, 2011 at 3:40 PM delete

ada lagi..

jaga adab..

be yourself (jangan hipo)

hehe.

avatar
Amoi MiyaSya
AUTHOR
November 14, 2011 at 4:52 PM delete

lagi satu , tak perlu terlalu berharap dia adalah mr.perfect ;)

avatar
. r a r a .
AUTHOR
November 14, 2011 at 5:39 PM delete

lyssa, lyssa kena tag :)

http://rarafaramyza.blogspot.com/2011/11/beauty-contest-from-aina-rahman.html

avatar
MaYa MustWany
AUTHOR
November 14, 2011 at 8:26 PM delete

mas dulu,masa awal2 perkenalan ngan member,semua kata sombong..coz tak banyak cakap sangat.tapi dah akhir tahun,borak2,now mereka kata bukan sombong,tapi orang paling gila2.cehhh

better perhatikan dulu..before rapat.

avatar
Norlida Ramli
AUTHOR
November 14, 2011 at 10:42 PM delete

first impression tu penting...so kena la jg penampilan kita tu..

dari mata turun ke hati..hehe :p

avatar
November 15, 2011 at 4:09 AM delete

HAH ! PADANLAH LELAKI SUME LARI DEK PDE SAYE..BANYAK CKP MENJADIK HOBI SAYA LA..DRI KECHIK LGY :( NPE LA SIDIE XLEY FHM PERASAAN SESEORANG -.-

avatar
NURUL ASHIKIN
AUTHOR
November 24, 2011 at 10:21 PM delete

si dia? maaf cakap dalam islam tiada istilah dating or couple... adik2 ples..jangan langgar hukum ALLAH..dunia kita dah menuju ke akhir zaman..bila2 masa saja boleh binasa

avatar
Amalin Afifah
AUTHOR
January 3, 2012 at 12:59 PM delete

@NURUL ASHIKIN
mcm ko x pnah kapel...ye ye ar je..

avatar

Google+ Followers