Asyik Nak Bercinta Je Yer ?!

Gadis Kidal Berceloteh...
05/11/2011

.Assalamualaikum !
Peacee ^_^v







Untuk hari ini kita akan bincangkan sedikit hal kasih kekasih. Saya dapat laporan mengatakan ramai pelajar-pelajar kita yang malas nak datang kelas, malas nak buat kerja, malas nak siapkan laporan praktikal disebabkan bercinta. Ada antara kamu yang buat macam tu? Saya tanya ni ada atau tidak!



Saya harap kamu semua tidak mengikut perilaku tidak baik ini. Sememangnya sekarang budaya bercinta ini macam dah sebati dengan jiwa anak-anak muda kita. Sibuk nak bercinta, sampai lupa apa yang penting dalam kehidupan mereka. Banyak yang dah tertipu dengan dunia fantasi cinta. Sanggup beri apa sahaja kepada kekasih sehingga maruah diri tergadai, keluarga ditinggalkan. 



Adakah itu yang dimaksudkan dengan cinta? Adakah itu yang dinamakan cinta?



Kita dikurniakan dengan naluri. Naluri ingin berpasangan. Jadi sempurnakannya dengan cara yang betul. Kita dikurniakan dengan nafsu, sentiasa belajar cara untuk mengawalnya. Jangan biarkan ia mengawal kita. Ingat! tiada cinta yang lebih agung dari cinta Allah kepada hamba-hambanya...  

Copy From ; BBB
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

22 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
November 5, 2011 at 1:14 PM delete

Saya Sokong Kak Lyssa .. [tiada cinta yang lebih agung dari cinta Allah kpd hamba-hambanya =)

avatar
lyeahassan
AUTHOR
November 5, 2011 at 1:15 PM delete

setuju setuju . macam sakan je diorang .

avatar
November 5, 2011 at 1:17 PM delete

cinta tu perlu dizahirkan dengan cara yang halal :D, nice entry :)

kalau adik lyssa sudi jempot la ke blog kak Eza..

http://cheksunnyboomboom.blogspot.com/

avatar
noraauliyya
AUTHOR
November 5, 2011 at 1:20 PM delete

bercinta sampai ketepikan semua tanggungjawab apa kes? tu taksub/obses.

avatar
ilaa
AUTHOR
November 5, 2011 at 1:20 PM delete

Cinta manusia hanya sementara..cinta ILAHI kekal selamaNYA..
"cintailah yg memberi nikmat dan jgnlah engkau cintai nikmat yg dberikan-nya."-ahli sufi-

avatar
Mira Adzlia
AUTHOR
November 5, 2011 at 2:12 PM delete

cinta pd Allah cinta yg satu & kekal abadi :)

avatar
Fifa Ley
AUTHOR
November 5, 2011 at 2:21 PM delete

terharu dan tersenyum :)
^-^

avatar
cerita best
AUTHOR
November 5, 2011 at 2:29 PM delete

btl2 ckp kak lyssa..pakjoe setuju sgt

avatar
Ini Kisah Tia
AUTHOR
November 5, 2011 at 2:40 PM delete

hehehhh .. lu pikey lah sendirik ..

avatar
Syafiq_Elf
AUTHOR
November 5, 2011 at 2:58 PM delete

Selamat Hari Raya AidilAdha akk lyssa ^_^

avatar
elisa amirah
AUTHOR
November 5, 2011 at 3:05 PM delete

sokong. pasangan yang baik untuk kita mengajak kita ke arah kebaikan :) bukan buat kita lagha.

avatar
elisa amirah
AUTHOR
November 5, 2011 at 3:05 PM delete

sokong. pasangan yang baik untuk kita mengajak kita ke arah kebaikan :) bukan buat kita lagha.

avatar
Ah Long
AUTHOR
November 5, 2011 at 3:16 PM delete

touching da along. nagis-2 ni hehe :D

avatar
November 5, 2011 at 3:16 PM delete

:(

salam singah

http://cikwanielovela.blogspot.com/2011/11/wanita-menyerupai-lelaki.html

avatar
November 5, 2011 at 3:26 PM delete

cinta itu buta tapi kita perlu berfikir dengan waras....

avatar
anGah
AUTHOR
November 5, 2011 at 3:35 PM delete

semua orang pandai berbicara tentang cinta.. sedangkan sebenarnya kita tidak tahu menilai erti sebenar......

avatar
pinky gurlz
AUTHOR
November 5, 2011 at 7:51 PM delete

i'm still no couple coz still young..yawkk *_*v

avatar
nurul adlina
AUTHOR
November 5, 2011 at 8:54 PM delete

betul tu
betul3x.. hhe... sokong 100x k lyssa....

avatar
NadyaBubble
AUTHOR
November 5, 2011 at 10:14 PM delete

bercinta dengan Allah sebelum bercinta dengan manusia :)

avatar
aqilah
AUTHOR
November 7, 2011 at 2:45 PM delete

betul3 ...hhe~
i think no couple no stress .. hha~
tpi best ke kapel ? hhe~

avatar
Twilleries
AUTHOR
November 12, 2011 at 11:39 PM delete

masih ada yg x faham tntang cinta?
maaf, cinta itu hnya halal slpas ikatan nikah. sblumnya semua haram.
http://twilleries.blogspot.com/2011/11/persoalan-couple-kalau-anda-prihatin.html

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon

Google+ Followers