DIALOG | Pabila Si Suami Nak Kahwin Lagi ...

Gadis Kidal Berceloteh...
12/11/2011

.Assalamualaikum !
Peacee ^_^v

Tadi , ENTRY YANG INI .... Sekarangg ..






.. Seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi.
Antara alasan yang diberikannya:


Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah

Isteri : Kenapa pula?

Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is two, "tiga"
isteri (is three). Baru betul dan sah!.

Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"

Suami : Berkenaan apa tu?

Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"

Suami : Contohnya?

Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?

Suami : Ohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural

Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang

Suami : Macam mana pula boleh sama?

Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS, tambah "s" je, kan ?

Selepas je daripada tu, si-suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi...


Padan muka dia..hahaha  Smiley  Smiley
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

64 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
November 12, 2011 at 1:46 PM delete

w0ohaa ^_^ besa la t0o lelaki

avatar
yqnq ellyana
AUTHOR
November 12, 2011 at 1:49 PM delete

habeslah merana kaum wanita lepas ni..adehh -__-"

avatar
Aina Dracula
AUTHOR
November 12, 2011 at 1:49 PM delete

haha ^^ lawak lah entry ni ~

avatar
November 12, 2011 at 1:49 PM delete

haha..adoii last skali abg pegy mampus..huh ayat pedass

avatar
Mia Meymi
AUTHOR
November 12, 2011 at 1:49 PM delete

hahaha.. lawak ! si suami lak yg tkena.

avatar
November 12, 2011 at 1:50 PM delete

Hahaha ! Caya lah !! Hilang semua tension2 sye nie.. ^.^

avatar
~wany geleo~
AUTHOR
November 12, 2011 at 1:52 PM delete

hahahaa..kesian..tak kesampaian..

avatar
November 12, 2011 at 1:52 PM delete

hehehe..klakar larh.. konpem si suami tak mintak kawen lagi.. haha

avatar
November 12, 2011 at 1:53 PM delete

hahhaa ;)
bijak ! isteri dia tuh .

avatar
zera eira
AUTHOR
November 12, 2011 at 1:56 PM delete

boleh ready awal2 utk suami nnt! hahahaha!

avatar
cik zirafah
AUTHOR
November 12, 2011 at 1:57 PM delete

haha !!
pdn mke llki tuhh

avatar
November 12, 2011 at 1:58 PM delete

hahaha . kelakar lha lyssa :D *ketawa

avatar
Wan Atikah
AUTHOR
November 12, 2011 at 2:00 PM delete

Kelakar yang amat ! Sis , you ke yg reka dialog nih ? Cool babe !

avatar
Lyeanna Wana
AUTHOR
November 12, 2011 at 2:12 PM delete

HAHA. kelakar lah ! pandai isteri die betah cakap suami

avatar
November 12, 2011 at 2:19 PM delete

HAHA , laki uh terkena .. Whahhaha :D

avatar
Ah Long
AUTHOR
November 12, 2011 at 2:22 PM delete

boleh x nak kawen lagi? macam p ramlee da . haha

avatar
Eiqa Nur
AUTHOR
November 12, 2011 at 2:25 PM delete

HAHAHA..terbaek arh...

avatar
IqaNi
AUTHOR
November 12, 2011 at 2:35 PM delete

'Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS, tambah "s" je, kan ?'

hahax! lwak2.

avatar
Test Blog
AUTHOR
November 12, 2011 at 2:40 PM delete

Mampus ! Haha. Pandai si Isteri berdiplomasi dan bersabar dengan kerenah sang suami :)

avatar
November 12, 2011 at 2:53 PM delete

haha ~ so funny sebenarnya.

avatar
NZ Diaz
AUTHOR
November 12, 2011 at 2:59 PM delete

hahaha ambik kau isteri dia pun pandai loyar buruk. :D

avatar
siti hidayah
AUTHOR
November 12, 2011 at 3:39 PM delete

Haha. diam terus si suami. suka lah ^^

avatar
November 12, 2011 at 3:40 PM delete

hehehe....
lawak ! lawak ! bagus is isteri :)

avatar
yanieyeap
AUTHOR
November 12, 2011 at 3:43 PM delete

ahahhah.. ade hati nak is THREE.. :p

avatar
eiqa azra
AUTHOR
November 12, 2011 at 4:01 PM delete

hahaha...
bijak isteri mcm 2!

avatar
hidayah fauzi
AUTHOR
November 12, 2011 at 4:14 PM delete

Saya pernah baca dlm Mastika, padan muka suami dia. hehe ^^

avatar
diana raihana
AUTHOR
November 12, 2011 at 4:46 PM delete

hana dh pernah bace dah!
kalau ta silap mesti dkt dlm majalah mastika kan?

avatar
crafter
AUTHOR
November 12, 2011 at 5:41 PM delete

copy from mastika kan ?

avatar
November 12, 2011 at 5:49 PM delete

hahahahahaha!! :P lawak!! :P

avatar
miss pocoyo
AUTHOR
November 12, 2011 at 6:50 PM delete

i know cik lyssa bace kt buku mastika arn ? haha baru bce tdy . hehe

avatar
Cik Nynna
AUTHOR
November 12, 2011 at 7:34 PM delete

haha :) lawak benor lah ! padan muka si suami tuh :) nak kenakan si isteri tapi dya yang kena balik :) haha

avatar
misTeaRed
AUTHOR
November 12, 2011 at 9:23 PM delete

hahaha....kalo mampu xde la mampus..hehe

avatar
November 12, 2011 at 9:31 PM delete

wa, kreatif la spe yg cipta ayt nie..

avatar
HanieHoney
AUTHOR
November 13, 2011 at 7:58 AM delete

kak lyssa,,saye share eh crite ni..hehe:D

avatar
Kancil 8349
AUTHOR
November 13, 2011 at 11:02 AM delete

entri yang menarik...dan melucukan...salam perkenalan daripada kancil...

avatar
smilenajah93
AUTHOR
November 13, 2011 at 11:06 AM delete

muahahaa ~ padan muak , nk sangat kawin :P

avatar
November 13, 2011 at 12:49 PM delete

Padan muka laki gatai tu ! BHAHAHAHA Gangster gak bini dia kan?:P

avatar
Cik Gee
AUTHOR
November 13, 2011 at 2:38 PM delete

biasalah lelaki bab2 poligami cepat je ikot sunnah ikot islam, bab2 lain tak pulak... #pffft..

avatar
wK
AUTHOR
November 13, 2011 at 3:56 PM delete

HAHAHA.... lawak2 !!
pas nie xboleh ar kaum aku nak cari makan lagi dgn cara camtue.... huhuu

avatar
qasehraihan
AUTHOR
November 13, 2011 at 4:02 PM delete

haha..klakar gak tu..hakhak

eh awak amik tempahan header ag tak?
nak tempah..huhu

avatar
Norlida Ramli
AUTHOR
November 14, 2011 at 10:43 PM delete

hehe..lawak2..pndai si isteri..hehe

penah bca ni lam majalh rapi.hehe

avatar
November 15, 2011 at 2:52 PM delete

hehehe...mmng la 2..nmanya juak lelaki kan..hahaha....=)@Sis Budak Kecik

avatar
November 16, 2011 at 9:25 AM delete

hahaha memang best lah...terbaek!...^_^

avatar

Google+ Followers