Rahsia Lelaki | Err ... Saya Tak Ada Duitlah !

Gadis Kidal Berceloteh...
16/04/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v





 Ok . Dalam sesebuah perhubungan ada masa , lelaki ni akan berubah kelakuannya . Tapi  , janganlah risau . Itu bukanlah tanda yang si dia ada orang lain . Sebab mengapa si dia berkelakuan berubah secara drastik adalah kerana masalah kewangan ! Biasanya , bab-baba duit ni lelaki memang sensatif .


Kat bawah ni , Lyssa akan bongkarkan rahsia besar kaum Adam dan pandai-pandailah korang baca rentak mereka . huhu ~


"Hai Sayang .. Dah makan ? dah minum ? "  
Si dia hanya rajin menghantar SMS sahaja walaupun bertanyakan soalan-2 remeh . Jika tidak  , telefon korang akan sentiasa berdering . Ayat yang bebunyi seperti ini tentunya akan terkeluar dalam perbualan .. " SMS kan lebih bermakna .. Tahan lama..." . Eleh . Tak de duit leteww -.-

" Saya dah janji dengan family"  
Secara tiba-tiba terutamanya apabila tiba hujung minggu , si dia lebih gemar menghabiskan masa dengan keluarganya atau member-memer daripada keluar bersama korang . Walaupun dah macam-macam cara korang cuba dan mengheret diorang untuk keluar , si dia tetap tak mahu juga.

" Nak shopping ? Tak nak lah "  
Alasan 'lain kalilah' cukup sinonim dengan situasi sebegini . Si dia semestinya kelihatan tidak tenang , bermacam pula alasan yang akan keluar daripada mulutnya apabila kkorang mengajaknya . Kemingkinan si dia takut jika korang memintanya untuk membeli sesuatu .

" Selamat UlangTahun! Hadiah tak ada. Sorry sangat ! "
Pernah jadi macam ni tak ? hekk . Bila tiba hari-hari istimewa seperti ulangtahun korang berdua atau hari jadi , si dia hanya melafazkan ucapan tanpa memberi sebarang hadiah. Alasannya si dia belum jumpa hadiah yang betul-2 sesuai dengan korang . Ehem . Padahal , memang time tu , diorang ni tak de duit . Paham-paham lah ye :) 

" Asyik McD je.. Kedai mamak lah pulak "
Kebiasaanya dia akan mempelawa korang untuk makan di restoran atau di kedai makan esklusif . Tetapi kali ini dia membawa korang ke gerai yang murah pulak . Mungkin korang tak kisah . Tapi , time tu mesti korang rasa pelikkan ?

" Tengok DVD je lah . Sama je kan ? "
Kini , menonton filem di rumah pulak menjadi kesukaannya . Setiap kali diaajak menonton wayang , pelawaan korang tu tentu ditolak .  Kononnya dia lebih suka tengok baring-baring dan bersantai masa tonton DVD . Faham-2 lah ye kenapa dia tetiba je berubah angin :)

" Saya penatlah awak"
Selalunya selepas menjemput korang , di mesti akan singgah untuk makan malam sebelum menghantar korang pulang ke rumah . Alasannya nak berehat kerana penat . Senang cerita 'penat' tuh merupakan kata ganti untuk 'tiada duit' .

" Lapar ye ? Saya boleh temankan "
Bila dia mula keluarkan ayat keramat tuh , " temankan " . tandanya dia tak ada cukup duit untuk belanja korang makan  . Jika korang masik mengajaknya makan , dia akan memberi jawapan : " Saya kenyang lagi , tadi makan dah . Saya teman awak makan je lah " ..


HEHE . Korang mesti pernahkan jadi kes-kes begini . Kalau BF or suami korang jadi mengeluarkan ayat-ayat macam ni .. Korang faham-fahamlah yang diorang ni time tu , tak ada duit . So , jangan lah paksa diorang nak pergi sana-sini . HAHA . 


Suka entri ini ? LIKE saje ;) 

 
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

24 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
April 16, 2012 at 8:39 PM delete

Hehe.. betul tu.. saya pernah kene jugak.. ^_^

avatar
zytda XD
AUTHOR
April 16, 2012 at 8:56 PM delete

Whoah ! kak Lyssa , boleh copy tak ?

avatar
zera eira
AUTHOR
April 16, 2012 at 8:58 PM delete

kita kne la paham mereka. :)

avatar
April 16, 2012 at 9:13 PM delete

Kak Lyssa,saya takde BF lagi.. haha :D

avatar
April 16, 2012 at 9:13 PM delete

Akak kiut, mesti dah couple kan kan kan ?? =D

avatar
Ayiesha Sani
AUTHOR
April 16, 2012 at 9:13 PM delete

dulu mgkin ye..tp skrg dah x..:-(
semua 2 dah blalu..

avatar
April 16, 2012 at 9:34 PM delete

no komen...tak pernah rasai..=)

avatar
Nur Ayeen
AUTHOR
April 16, 2012 at 10:37 PM delete

setuju 200% eh..wujud ke..hehe..

avatar
izan mama mia
AUTHOR
April 16, 2012 at 11:19 PM delete

Assalamualaikum..hihihi..mana Lyssa tahu ni...

avatar
iEdA
AUTHOR
April 16, 2012 at 11:56 PM delete

alamak...mmg penah rs + br rs + maybe skrg neh pon msh jd lg cmni...huuuu

avatar
Boni JLL3
AUTHOR
April 17, 2012 at 12:03 AM delete

bagus lyssa ni..sangat2 memahami..haha

avatar
April 17, 2012 at 12:40 AM delete

cantik blog kamu. Nora dtg dari blog benashaari. Tengok ada blog kamu kt situ

avatar
April 17, 2012 at 1:00 AM delete

betul betul betul..lelaki memang suka bagi alasan macam ni bila takde duit..sabor je lah..hehe

avatar
Fiksyida
AUTHOR
April 17, 2012 at 1:17 AM delete

nice sharing! hehehe...

avatar
alyn adnan
AUTHOR
April 17, 2012 at 2:14 AM delete

Woahh... bijak.. penah kekak lyssa..? hehe ^^V

avatar
hazz death
AUTHOR
April 17, 2012 at 6:55 AM delete

ahaha... dah ketahuan.. huhu.. terima kasih kerana memahami.. ~_~

avatar
Blossom Heart
AUTHOR
April 17, 2012 at 10:32 AM delete

hai dear..sy nk kongsi luka hati..sy ditinggalkan lelaki yg sy syg n prcaya..alasan dia ada dan sy rasa ada betulnya..tapi ntah kenapa sy rasa dia ada pempuan lain..dan sy syak pempuan tu kwn baiknya sendiri..apa lah nasib sy hadapi semua ni dear..kenapa ada insan yg sanggup bina kebahagiaan di atas penderitaan orang lain.. kenapa ada yg boleh gembira walaupun ada yg terluka..di mana letaknya kemanusiaan..

avatar
April 17, 2012 at 11:16 AM delete

Hehehe..
Bijak ea cik Lyssa neh..taw smua @_@

avatar
Aliff Haikal
AUTHOR
April 17, 2012 at 1:21 PM delete

betul tu kakak . wahai kaum perempuan , faham lah kamii T,T

avatar
cyda lala ~
AUTHOR
April 18, 2012 at 11:20 PM delete

SETUJU SANGAT ! ahaha :p

avatar
Faridzuan
AUTHOR
December 20, 2012 at 3:50 PM delete

Hehehe, nasib baik saya tak bercinta, jadi masalah kewangan dapat dihindari. :)

avatar
September 3, 2015 at 8:53 PM delete

kaannnnn. memang betull.. jadi kaum hawa sesekali tu belanja la jugak org laki ni..

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon

Google+ Followers