Celcom SOX Drum & Bass (Penang)

Gadis Kidal Berceloteh...
30/05/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v



Yeahhh . Celcom SOX datang lagi . Sebelum ni , Lyssa pernah juga hadirkan diri ke event dari Celcom ni yang diadakan di PWTC Kuala Lumpur 2 minggu lepas . Dan kali ini Lyssa dijemput oleh pihak nuffnang sekali lagi untuk ikut serta dalam event yang dijalankan di Penang . Kebetulan Lyssa memang stay dekat Penang ni , apa salahnya Lyssa menyibukkan diri untuk join that event kan ? hee~


Untuk pengetahuan semua , event Celcom SOX Drum & Bass ini diadakan pada 26 Mei  dan 27 Mei 2012 yang bertempat di Dewan Tunku Komtar Dome .


 
Cantik kan Dome ni ? Dalam tu lah semua aktiviti dilakukan . Drum , Hoops & Dance



Actually ,  memang masa 26hb hari banyak dugaannya . Diorang kata event ni semua dilangsungkan di Han Chiang High School , Penang . Memang tepat jam 10.30 pagi Lyssa ada depan-depan pintu Han Chiang High School .  Tapi , satu batang hidung orang pun tak da . Whoaa . Betapa hancurlah hati ni ! Tu yang mengamuk Lyssa dalam fesbuk itu hari . haha .  Nasib Lyssa dan tanya pihak nuffnang dan mereka kata dah tukar tempat ke Komtar . Pergilah Lyssa sengsorang dengan hati yang sedih gitu . huhu ~


Ingat ke start awal , tengok – tengok sampai je sana , diorang baru practice je . Aikk ? Mulalah nak buat muka pelik gitu . huahua . Dan jugak snap pic diorang berlatih ! Opppss*



 


Then tanya salah seorang blogger kat situ . Dia kata event 9.30 malam ? Arr . Malam ke ? Tak dapek lah den nak join kalau malam . Lagi pun masa tu hanya Workshop @ Mini Prom je . Terus balik rumah and cadang nak join esok je . Sebab competition memang berlangsung 27hb tuu . 


Esoknya , datang dengan hati yang senang . weee~ Dengan muka yang tersenyum bermatakan sepet , tangkap satu gambor . Nahhh ! Bukti aku datanggg  . haha ! PEACE ^^v


 


Ni lah baru betul-betul dinamakan event ! haha . Ye ke ? Best tengok competition ni semua . Basketball pun memang gempak ahh . Diorang yang main , Lyssa yang jadi gelabah tak ketahuan . haha . Banyak jugak lah sekolah yang join competition ni .  Antaranya Sekolah Menengah Macang Bubuk , Sekolah Menengah Georgetown , Sekolah Menengah Aminuddin Baki , Han Chiang High School dan banyak lah lagi …




 



Ini pula Drum & Bass dari Penang Free School ! Terbaikkk lahh ~ hihi .





 
Ini – ini cheer dance . muehehe . Diorang menari pun sempoi ! Dari SMK Union ~




 




 
Walaupun agak diam tetiba sunyi je masa perlawanan Basketball pada mulanya , tapi Lyssa berpuas hati jugaklah dengan acara-acara yang dijalankan semasa competition ni . *ayat tungganglanggang dah . hihi .


Ok . Tutup cerita pasal tu . Sekarang Lyssa nak korang tahu ,


 Apa benda S.O.X 2012 ni sebenarnya !??


Dalam Bahasa Inggeris :
 The biggest event in the school calendar, S.O.X. 2012 combines moves, rhythm and skills on one stage, one court for YOU to showcase your talents.


Paham tak ni ? Kalau tak paham , meh nak translate kan ! haha .
S.O.X 2012 ni merupakan kempen gabungan di antara pergerakan, irama dan kemahiran peserta yang bertanding bagi merebut gelaran juara S.O.X 2012 .  Lebih kurang lah tu . Paham-paham lah  ye.


Sebelum ini CELCOM S.O.X 2012 telah diadakan di Melaka (28 & 29hb April 2012), Kuching (28 & 29hb April 2012) dan Kuala Lumpur (5 & 6hb Mei 2012) . Memang sangat meriah tau semua aktiviti yang dijalankan di lain negeri .. Penang pun apa kurangnya . hewhew .


Tahun lepas , ramai jugak yang join-kan diri mereka untuk menunjukkan kehebatan masing-masing dalam S.O.X All-Star Drum & Dance 2011 . Bakat mereka yang terpendam selama ini banyak yang telah dipertonjolkan dalam Celcom Drum & Bass . Memang menarik kan ?


Tahun ni pulak , Celcom S.O.X  menggegarkan lagi dengan Drum , Hoops and Dance di mana competition ini telah berlangsung di Melaka , Kuching , Kuala Lumpur dan Penang .  Dan mereka di setiap negeri  akan cuba yang terbaik untuk teruskan bertanding hingga ke Kemuncak Celcom SOX Drum & Bas Grand Finale di MABA stadium, KL pada 3 June nanti !




Jangan lepaskan peluang anda untuk terus melihat aksi yang gempak di KL nanti yeah !
Jom lah ramai-ramai memeriahkan lagi ye . eceh =)
Pernah tak korang dengar mengenai Pelan Baru S.O.X ni ? Pelan baru SOX ni merupakan pelengkap sempurna untuk gaya hidup belia yang digalakkan dalam SOX 2012. Dengan kadar paling rendah , sesuai dengan anggaran seorang pelajar dan ianya pasti akan menyebab 24 jam handphone di tangan korang ! haha .

Dengan pelan baru ni , korang boleh buat panggilan dengan hanya 28 sen bagi setiap 3 minit untuk semua rangkaian .  Selain tu , korang juga boleh menghantar SMS serendah 2 sen dan 35 sen per MMS .
Menarik bukan ? Bertuahlah korang yang berumur 12-17 tahun tu . Lyssa ? hah ! bencikk . huahua~
 



Lagi ? Korang tak perlu risau expired bila kredit korang tu . Sebab kalau korang topup RM5 pun ,  kredit korang tetap akan bertahan selama sebulan ! Itu yang best tu . hee . Makin banyak korang topup , makin bertambah lah korang punya expired date tu . 





Tapi , apa yang lagi menarik pasal Pelan S.O.X  baru ni kan , bila korang guna RM1 sebelum 8pm setiap hari , korang boleh dapat FREEBIES termasuklah FREE Voice call , video calls , SMS or MMS from 8am to 8pm .



Kalau nak tahu lebih lanjut , korang boleh terus ke http://www.xpax.com.my/sox/

Thank you ! :P
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

24 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Anonymous
AUTHOR
May 30, 2012 at 5:30 PM delete

wahhh untung la... btw kak lyssa omeeyy gilerr

avatar
mohd zuhri
AUTHOR
May 30, 2012 at 5:32 PM delete

Kak Lyssa memang cool lah !! Macam best je kat mana tuh? Gempak ^_^

avatar
May 30, 2012 at 5:35 PM delete

Woww !!
Best2..Hari tu member duduk sana..Dia ada pergi.. :)

avatar
Kjjj
AUTHOR
May 30, 2012 at 6:21 PM delete

bestnya kak lyssa. 26 haribulan tu Ana pergi hospital. tak boleh pergi. 27 tu pula Ana kena rehat kat rumah. Tak sempat nak pergi. Hermm..

avatar
Unknown
AUTHOR
May 30, 2012 at 6:29 PM delete

hehehe.. best tak join event?

avatar
Nizam Ijam
AUTHOR
May 30, 2012 at 7:15 PM delete

untung ler.. bila ler nak lepak dengan Lyssa sekali..haha

avatar
Unknown
AUTHOR
May 31, 2012 at 12:03 PM delete

uishh..bestnya lyssa..SP rasa nak pergi tapi tak berkesempatan ..kalau SP pergi ritu ..boleh lah kita g minum kopi ..hahaha

avatar
May 31, 2012 at 12:25 PM delete

Lyssa,SOX ni umo mcm Lyssa still leh daftar.minggu ni sys baru dftar SOX.dy bg je sys daftar.umo sys skrg 22.dy ckp smpai umo 22 pn leh daftar.

avatar
ina
AUTHOR
May 31, 2012 at 12:54 PM delete

wah..mcm menarik je celcom SOX 2012 ni~

avatar
Fatindn_
AUTHOR
May 31, 2012 at 2:19 PM delete

untungle budok2 12 hingga 17 tahun . mencik la .. kite dah 19 ..

avatar
May 31, 2012 at 3:13 PM delete

wahhh bestnyew event celcome ni!!! untunglah sis dpt g.. nk g juge.. huuuu

avatar
Saya Disini
AUTHOR
May 31, 2012 at 4:30 PM delete

mesti menarik tngk org buat persembhan cm tu

avatar
May 31, 2012 at 6:01 PM delete

BESTNYE CIK LYSSA .. TRINGI MAU PIGI .. HEHEHE

avatar
maszull
AUTHOR
May 31, 2012 at 7:17 PM delete

assalamualaikum lyssa...bestnya dpt tengok persembahan tu....:)

avatar
Rock
AUTHOR
May 31, 2012 at 8:46 PM delete

nape susah sgt nk komen??? lol...kalau x dah jd 1st commentersss dah

avatar
Shida Radzuan
AUTHOR
June 1, 2012 at 1:00 AM delete

baru nk tnya lyssa sekali untuk 12-17 jer hahaa..blh x nk berangan jadi 16 kejapp..eh eh lyssa bukan 13 ke? :p

avatar
Zul & Azizi
AUTHOR
June 1, 2012 at 10:10 AM delete

Assalamualaikum Lyssa,

Comey adik Lyssa tapikan lagi comey kalau adik lyssa baca entri kami ni... :-0

http://mylovely-cats.blogspot.com/2012/05/lyssa-faizureen-seorang-pencinta-kucing.html

Rajin2 le komen nanti ye :-)

avatar
Anonymous
AUTHOR
June 1, 2012 at 12:00 PM delete

tak pernah pun pergi event macam ni. :)

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon