Sejadah Bercorakkan "Babi" ...

07/10/2012

.Assalamualaikum
Peacee Yo(!) ^_^v


SEREMBAN: “Niat anak saudara untuk mengerjakan solat terhenti sejurus mendapati corak pada sejadah itu seolah-olah muka dan kepala babi,” kata seorang suri rumah yang hanya mahu dikenali sebagai Mas, 50-an.

Menurutnya, sejadah merah berkenaan dibelinya di sebuah kedai dekat sini yang dijual secara lelong kira-kira enam bulan lalu.

“Saya dan beberapa ahli keluarga membeli-belah di kawasan berkenaan sebelum ternampak jualan lelong di kedai menjual permaidani dan sejadah itu.

“Sejurus memasuki kedai berkenaan, saya teruja apabila mendapati ada sejadah yang dijual dengan harga amat murah iaitu hanya RM10 untuk tiga helai.


“Saya membelinya tanpa melihat lebih teliti setiap sejadah yang diambil,” katanya.


Bagaimanapun, katanya, minggu lalu anak saudara perempuannya berusia 20-an bertandang ke rumah dan mahu menunaikan solat Asar.

Saya menyerahkan sejadah itu kepadanya dan terkejut apabila dimaklumkan corak yang tertera menyerupai muka dan kepala babi,” katanya.


Sementara itu, Pengerusi Persatuan Pengguna Negeri Sembilan (Nesca), Khairuddin Yunus, berkata pihaknya menasihatkan orang ramai supaya lebih berwaspada dengan setiap jualan murah yang kebiasaannya terdiri daripada barangan lama dan kurang berkualiti.

“Malah, lebih buruk apabila terjadi kes begini yang menyentuh sensitiviti umat Islam,” katanya.

Beliau berkata, isu sensitif seumpama itu sesuatu yang ‘panas’ dan ia perlu dielakkan sebaik mungkin demi kepentingan bersama.

Ini kerana ia membabitkan kesucian dan maruah masyarakat Islam sama ada corak berkenaan sengaja dilakukan atau sebaliknya,” katanya.

Sehubungan itu Khairuddin, menggesa pihak terbabit menjalankan pemantauan di setiap kedai bagi mengelak perkara sama berulang.


Sumber : Hmetro


Boleh pulak kan benda yang suci ditepekkan dengan 'corak babi' ? isk2 ! Memang tak patut betul manusia sekarang ni buat macam tu . Ye laa . Umat Islam mana yang tak sakit hati bila dengar berita macam ni kan ? ye dok ? Tak berhati perut langsung .. Sanggup buat corak babi atas sejadah . hmm . Tak tahu lah apa nak jadi dengan manusia zaman sekarang ni -.- Nasib tak ditunjuk gambar corak kat sejadah tu . Mahu panas hati juga kalau dapat tengok . huh .

 
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

30 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Xiao Xandria
AUTHOR
October 22, 2012 at 8:18 AM delete

jahat sungguh manusia yng buat corak b_b_ di sejadah tuu !!!

avatar
October 22, 2012 at 8:27 AM delete

itu memang menghina orang Islam...patutlah murah...sejadah tue..

avatar
Dkna Abza
AUTHOR
October 22, 2012 at 8:40 AM delete

confirm yang rekanya bukan orang Islam..

avatar
mselim3
AUTHOR
October 22, 2012 at 8:41 AM delete

singgah sini ... ingat nak tengok corak tu...tp oklah kalu ader gambar td saya pun jd mare...heheh...

x lah mare geram aje...sabar kat separuh daripada iman....

visit lyssa kat sini kalu free visit me...ok. x paksa...

salam ingatan yang sentiasa berkekalan....dari mselim3.blogspot.com

avatar
Phat
AUTHOR
October 22, 2012 at 8:55 AM delete

mcm2 cara musuh2 islam nk kenakan orang islam

avatar
Yuliana Wahit
AUTHOR
October 22, 2012 at 9:30 AM delete

sekarang mcm makin berleluasa pulak psl benda mcm nih.. mmg sakit hati.. kita sbg umat islam x pernah pon buat apa2 yg menjatuhkan agama lain..

avatar
October 22, 2012 at 9:40 AM delete

Pyqah pun pernah juga dengar cerita macam ni dekat sorang ustaz!

avatar
October 22, 2012 at 10:04 AM delete

salam.Emmm..langsung tak sensitif dgn org2 Islam.rasanya yg buat sejadah tu,bkn org Islam kot...harga dah la murah yg amat.Lain kali kena hati2....walau beli apapon.

avatar
October 22, 2012 at 10:06 AM delete

Pernah keluar dah kan kes cemni . Ehmm , macam2 laa org skarang .

avatar
October 22, 2012 at 11:52 AM delete

Ish , tah pape ahh diorang nk hina islam pun sampai cara mcm ni , kang bg serangan halilintar bawu taw .

avatar
nis
AUTHOR
October 22, 2012 at 11:54 AM delete

Itulah manusia zaman sekarang -.- ...

p/s: Lepas nie kena berhati - hati bila beli sejadah(Lelong) ..

avatar
Remy hazza
AUTHOR
October 22, 2012 at 12:14 PM delete

org kafir akan lakukan apa saja utk menjatuhkan islam..... semoga mereka semua diberikan petunjuk.....
kita semu kena lebih berhati2.....

avatar
October 22, 2012 at 12:48 PM delete

Bukan setakat gambar kepala khinzir..ada juga yang lakaran muka buddha. Saya pernah terkena. Saya terbalikan sejadah tu dan teruskan solat. Iktikad kan di dalam hati saya tidak menyembah kamu sebaliknya Allah yang maha esa.

avatar
Sakura Aihana
AUTHOR
October 22, 2012 at 1:13 PM delete

Salam..Ada saja makhluk2 begini nak menghina Islam... tak patut betul...

avatar
October 22, 2012 at 2:00 PM delete

Ish ! Manusia ke apa dia nih ? Jahat betullah . !!!!

avatar
maszull
AUTHOR
October 22, 2012 at 4:09 PM delete

assalamualaikum Lyssa...memang tak patut betul...:)

avatar
12Priceless
AUTHOR
October 22, 2012 at 6:36 PM delete

Haiih. Apa la diorang ni. Mcam la x tau islam ni x boleh makan or sentuh babi! Apatah lagi kat sejadah ada gambaq dia pulak.. Aduhai..

avatar
deadalahanin
AUTHOR
October 22, 2012 at 8:00 PM delete

astaghfirullah . haiiilaa . kena lebih hatihati nih . >.<

avatar
October 23, 2012 at 10:31 AM delete

Tak patut hidup orang macam NIH..

avatar
fandyzblog
AUTHOR
October 23, 2012 at 5:36 PM delete

Salam, hmm hanya tuhan yang tahu tujuan mereka yang sebenarnya ...

avatar
October 23, 2012 at 7:37 PM delete

Apa kata kita buat sejadah sendiri?

avatar
0ne ZuLAikhA
AUTHOR
October 24, 2012 at 10:05 PM delete

@12Pricelessassalamualaikumn kak lyssa...inilah yang dipanggil dugaan hidup,btul x?

avatar
Atirah ★
AUTHOR
October 25, 2012 at 9:21 AM delete

skrg dh bnyk org khianat agama kita . macam-2 .

avatar
Eyna Meyrah
AUTHOR
October 25, 2012 at 5:22 PM delete

kuang ajau gilerr kot .. nyh nmenyer nk mnghina ISLAM .. gilerr seyh !

avatar
Aiin Sakinah
AUTHOR
October 27, 2012 at 11:27 AM delete

aiek2! sapa tah buat cm tu. nak kena nihh!

avatar

Google+ Followers