Ukiran Labu Yang Menyeramkan

16/10/2012

.Assalamualaikum
Peacee Yo(!) ^_^v


 

Wahh ! Menarik ni !! Labu yang menyeramkan .

Inilah skulptur menyeramkan yang diukir daripada buah labu. Artis, Ray Villafane dan Andy Bergholtz menghasilkan ciptaan Halloween yang menyeramkan ini di bengkel mereka. Bekas guru seni, Villafane mula mengukir tanpa sebarang latihan dan hanya menyedari bakatnya selepas menawarkan khidmat mengukir labu kepada seorang muridnya.

Dia kini boleh mengukir buah berkenaan dalam masa hanya dua jam

“Saya hanya mulakan ukiran dan idea kreatif itu akan datang.

“Hasilnya tidak semesti apa yang saya kehendaki dan selalu juga saya terpaksa buang labu itu dan memulakan yang baru .

“Labu itu adalah elemen paling penting dalam kerjaya saya. Saya akan mendapatkan kira-kira 50 jenis buah itu sebelum dapat menemui satu yang sesuai untuk diukir.

Labu terbaik ialah yang lebih berat daripada saiznya. Ini bermakna ia tebal. Anda perlukan labu tebal supaya dapat mengukir imej 3-D daripadanya,” - DM


LF : Sangat kreatif lah ! Teruja pulak tengok buah labu bila diukir jadi rupa macam-macam . HAHA . Hebat betul Si Pengukir Labu ni :)
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

38 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
October 16, 2012 at 9:52 AM delete

Wah, best2.. Sgt kreatif!

avatar
dya bunga
AUTHOR
October 16, 2012 at 9:56 AM delete

kreatif tpi takut nk tgk..haha

avatar
October 16, 2012 at 12:10 PM delete

scary betul si labu. kesian labu tak pasal pasal jadi macamni ;P

avatar
aini shahroni
AUTHOR
October 16, 2012 at 12:13 PM delete

kreatif!
mcam tak caya tue labu
^___^

http://nurainishahroni.blogspot.com/

avatar
Miszs Adios
AUTHOR
October 16, 2012 at 1:40 PM delete

Teros batal nit nak makn labu mcm tuu ! haha..

avatar
Miszs Adios
AUTHOR
October 16, 2012 at 1:41 PM delete

Teros tebatal niat nak makan labu macm tu ! haha ...

avatar
Miszs Adios
AUTHOR
October 16, 2012 at 1:42 PM delete

Labu sedap , tapi tngok labu tu .. Teros x nk makan ..hahaha..

avatar
October 16, 2012 at 2:22 PM delete

Ahahah So Kretif ! Cuba kalau saya yang buat , sah jadi jus labu je ..

avatar
tiga minit
AUTHOR
October 16, 2012 at 2:39 PM delete

barula lain seni ukiran...asyik sama jekan..kreatif..

avatar
Azza Afdzal
AUTHOR
October 16, 2012 at 3:05 PM delete

mmg la kreatif tp menakutkan hahha

avatar
KorN
AUTHOR
October 16, 2012 at 3:13 PM delete

ukir labu yang seram2 pon tetap comel... comel ker? hihihi... <--apesal korn gelak cam ni ni.. sopannya.. ekekeke

avatar
October 16, 2012 at 3:26 PM delete

memang hebat..kalau boleh jumpa dia..memang suruh dye ukir mcm-mcm..hehe

avatar
October 16, 2012 at 4:26 PM delete

wow!!! kerennye!!! mulenya aku tak caya lah ni labu XD

avatar
October 16, 2012 at 4:31 PM delete

macem mana cara nak buat kotak yang ada kat "Penat Menaip: Lyssa Faizureen" itu? tolong ya akak cantek :)

avatar
FaLya
AUTHOR
October 16, 2012 at 4:31 PM delete

kreatif betullah,,boleh plk dia terpikir nk ukir ats labu..

avatar
Cik CM
AUTHOR
October 16, 2012 at 5:02 PM delete

baca la entry baru ni.. ada jugak psai lyssa.. huhu

http://celotehcikcm.blogspot.com/2012/10/seorang-blogger-biasa.html

avatar
Arina Shamsul
AUTHOR
October 16, 2012 at 5:29 PM delete

ish..ish berbakatnya, scary betul nengoknya..heheh

avatar
October 16, 2012 at 5:41 PM delete

Bayangkan labu yang sedap dibuat sayur lemak atau kolak tu berubah menjadi arca yang menyeramkan..tak sanggup nak makan.

avatar
boni kacak
AUTHOR
October 16, 2012 at 5:48 PM delete

walaupun menyeramkan..tapi sangat2 kreatif..hehehe

avatar
October 16, 2012 at 7:38 PM delete

memang scary tapi bagi ena creative... kalau ena buat, memang tak nampak benda dah.. hahaha

avatar
October 16, 2012 at 9:12 PM delete

jom support segmen nie...first time make a segment...thank you~

http://qieyla4everstory.blogspot.com/2012/10/segmen-story-of-fangirl.html

avatar
EPIK
AUTHOR
October 16, 2012 at 11:54 PM delete

kreatif tapi rase seram lak biler tgk...

Katil Elevator Di Ruang Tamu

avatar
Syakir Rahman
AUTHOR
October 17, 2012 at 12:11 AM delete

thnx lyssa ~ mcm x sgka awak folo blog saya =P

avatar
Remy hazza
AUTHOR
October 17, 2012 at 1:05 AM delete

memang kreatif dan imaginasi tinggi.......kalau remy takat ukir bunga boleh ler.....

avatar
Mk Syahir
AUTHOR
October 17, 2012 at 1:50 AM delete

err..ni kalau buat serawa labu pon sodap :p

avatar
lovely
AUTHOR
October 17, 2012 at 10:08 AM delete

salam kenal dari akk
http://lovelyberryintheblog.blogspot.com/

avatar
Dkna Abza
AUTHOR
October 17, 2012 at 10:27 AM delete

tak mau tengok..pelik :p

avatar
fandyz
AUTHOR
October 19, 2012 at 8:29 PM delete

Salam, hmm buat pengat labu lagi sodap .. :)

avatar
eimah siti
AUTHOR
October 20, 2012 at 3:33 PM delete

la, labu ka tuu??? tgk mcm plastesin ja....huhu.....

avatar
October 22, 2012 at 11:58 AM delete

Perghhh , labu cap seram neh , haha

avatar
February 17, 2013 at 12:26 PM delete

Chucky!! -"- baru lepas tengok Childs Play 3.seram

avatar

Google+ Followers