#CABARAN20HARI | Menu Wajib Bulan Puasa

.Assalamualaikum ♥


Hi kakak abang adik pakcik makcik nenek opah atok . lai lai ... singgah baca entry Lyssa ni . hahaha .

Lyssa nak terus kan lagi dengan #Cabaran20Hari yang keempat ni . Cabaran kali kena cerita pasal "Menu Wajib Bulan Puasa" . Yes ! Sepanjang bulan ramadhan ni , memang akan ada menu wajib di rumah . Lyssa cerita menu wajib di rumah Lyssa di Penang lah ye . Sebab kalau dok rumah sewa ni tak de menu wajib . Sebab hari2 makan luar . Menu bertukar-tukar ! hahahhah ...

Setiap tahun bulan puasa, menu wajib Lyssa ialah :

  • Sambal Belacan
  • Ikan Masin Tenggiri + Bawang & Cili Potong Potong + Perah Limau 

   



Kalau tak ada 2 benda kat atas ni memang tak sah laaa . hahahhaah . Bukan bulan puasa je, hari-hari biasa pun 2 benda ni dah jadi menu wajib kami sekeluarga . hahaha . 

Huish , bila teringat balik sambal belacan mama Lyssa buat dengan ikan masin tu, rasa terliur lah pulak . Haish , dah la baru lepas Subuh hakuu menaip ni . Aiyoyo . 

Now ada kat KL , tunggu lah balik rumah nanti , nak ratah je kang ikan masin tu . hahaahah .:p
Peberet kooooottttt . 

Korang pulak ? Apa menu wajib bulan puasa korang ehh ... NAk tahuu !
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

1 000 orang Comment Di Sini:

Write 000 orang Comment Di Sini
June 30, 2015 at 9:20 PM delete

kalau menu wajib aku time sahur pulak errhm...apa-apa jer..sebab kalau pasal bab makanan ni main masuk jak semua dalam perut..haha..

avatar

Google+ Followers