Susu Kambing Baraka | Susu Kambing Yang Super Lazat !

.Assalamualaikum



Hai awak semua . 

Ada yang pernah dengar dengan " SUSU KAMBING BARAKA " ? Huih ! Rugi lah siapa yang tak pernah dengar dan tak pernah tahu kewujudan Susu Kambing Yang Super Lazat tu ....



Kalau korang nak tahu lah kan, Susu Kambing Lebih Baik Daripada Susu Lembu kerana struktur molekulmnya lebih hampir dengan susu ibu. Ramai yang tak tahu pasal ni kan ? Actually Lyssa pun baru tahu masa event baru-baru ni .



You know what ?! Lyssa ni jenis tak TAK SUKA SUSU ! Tak kisah lah susu apa pun , Susu Lembu ke , Susu Kambing ke , even Susu Unta pun . haha . Memang sejak azali , sejak dari lahir mama Lyssa cakap Lyssa tak suka susu . Minum je susu , keluarkan balik . Masa baby-baby dulu ..

And for the first time , Lyssa minum Susu Kambing Baraka ni , Lyssa boleh je minum sedegukk sedegukk terus masuk dalam mulut dengan lajunya . haha . Sebab ??

Sebab LANGSUNG TAK BERBAU HAMIS !!!!

Kalau dulu nya Lyssa tak berapa suka nak bau SUSU .. Sebab kurang menyenangkan , dan bila dipaksa oleh mama untuk minum susu , Lyssa terpaksa TUTUP HIDUNG sambil minum . Korang dapat bayangkan , kan ?

Tapi , bila minum Susu Kambing Baraka ni , Lyssa tak perlu lagi nak minum sambil tutup hidung sebab baunya wangi sangat ! Langsung tak bau susu .. Sedap pulak tuu ...




Susu Kambing BARAKA mempunyai 4 variasi. Susu Kambing Baraka Asli, Susu Kambing Baraka Kolagen, Susu Kambing Baraka Coklat dan Susu Kambing Baraka Strawberi. Semua boleh diminum termasuk budak-budak yang berumur 2 tahun ke atas .





Bagi Susu Kambing Baraka Kolagen keluaran syarikat mozacmedicare dihasilkan bersama prebiotik inulin, kalsium yang tinggi juga diperkaya dengan marin kolagen bertindak untuk memperbaiki replikasi sel-sel baru

Untuk merangsang sel-sel minda pula korang dicadangkan minum Susu Kambing Baraka Coklat dan Strawberi kerana mempunyai inulin dan kalsium yang tinggi serta diperkayakan dengan DHA. DHA ini yang bertindak merangsang sel-sel minda. 

Daripada kesemua variasi kalau korang nak mencari kandungan kalsium yang tertinggi , perisa Asli sesuai untuk korang. Dengan rasa vanilla, korang tidak akan perasan yang ianya adalah susu kambing.

Dengan trend masa kini, MMC juga ada menghasilkan aiskrim dan ice blended dari Susu Kambing Baraka Kolagen. Secara tak langsung, bila korang makan aiskrim tu , koran akan automatik dapat sekali khasiat susu kambing yang mempunyai inulin dan kolagen. Buat masa ni, BARAKKA SHOPPE atau kiosk ice cream BARAKA beroperasi di Melaka International Bowling Centre, MITC Air Keroh Melaka, dan jug akan beroperasi di outlet-outlet Giant terpilih di seluruh negara tidak lama lagi.

Selain itu, BARAKA juga ada mengeluarkan "BARAKA BEAUTY DRINK" produk minuman strawberi kolagen sebagai alternatif kepada orang yang mementingkan kesihatan akan tetapi mempunyai masa yang terhad untuk bersenam atau beriadah kerana kerjaya .

Korang boleh tengok kotak warna pink kuning kat bawah ni :)



Kat mana nak cari produk-produk ni semua ??




Produk susu kambing BARAKA 650gm boleh didapati di seluruh ragkaian GiantCold Storagedan Merchato di Semenanjung Malaysia. 

Boleh dibeli secara online :

Facebook Baraka Shoppe
Instagram Baraka Shoppe atau 
Whatsapp 018-3267978 / telefon 03-51037657

Order online hanya boleh didapati dengan pek pengenalan susu kambing BARAKA 200gm, pek pengenalan BARAKA BEAUTY DRINK 375GM.




Terima Kasih Sudi Baca ...


KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

4 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
August 24, 2015 at 10:58 AM delete

tak pernah lgi minum susu kambing .. tapi pernah guna sabun susu kambing kt muka..lembut gitu

avatar
Anonymous
AUTHOR
August 24, 2015 at 11:35 AM delete

minum susu kambing adalah sunnah Rasullullah SAW kan...bagus diamalkan..

avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 24, 2015 at 11:52 AM delete

Susu kambing..sunnah jugakan meminum susu kambing ni..akak bila balik kampung kerap juga beli yang asli bland dengan kurma.. bila asli tu faham2 jelah lyssa..insya Allah boleh cuba ni..terima kasih share ye..

avatar
beat
AUTHOR
August 24, 2015 at 12:05 PM delete

x bau ok gak nk try

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon