'Pelajar Pintar' Disyaki Lemas



Prai: “Dahulunya dia seorang pelajar pintar di sekolah, namun sejak kebelakangan ini dia seperti terumbang-ambing,” kata seorang rakan Nurul Azhar Aziz, 26, yang dipercayai lemas selepas terjun dari Kilometer 3.8, Jambatan Pulau Pinang dari arah Prai menghala ke Georgetown, semalam.

Rakannya yang mahu dikenali sebagai Azri berkata, dia mengenali mangsa sejak di bangku sekolah rendah dan Nurul Azhar dikenali sebagai seorang murid yang pintar di dalam kelas mereka.

Bagaimanapun, katanya, selepas tamat sekolah menengah, dia difahamkan Nurul Azhar bersikap pelik dan sering dilihat melayan perasaannya seorang diri.

“Saya kerap berhubung dengan rakan sekolah dan mendapat maklumat Nurul Azhar turut bersikap sedemikian ketika menuntut di Universiti Sains Malaysia, di sini.

“Namun, saya tidak dapat memastikan kesahihan berita berkenaan sehingga ada yang mengatakan dia terpaksa mendapatkan rawatan kesihatan mental ketika menuntut di situ,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Dalam kejadian jam 10.30 pagi semalam, Nurul Azhar dari Tasek Gelugor, di sini, dikatakan menunggang motosikal berseorangan sebelum berhenti di laluan kecemasan jambatan itu.

Saksi kejadian berkata, mangsa menanggalkan selipar dipakainya sebelum memanjat pembahagi jalan konkrit di situ sebelum terjun ke dalam laut.

Katanya, orang ramai yang melihat kejadian tidak sempat menariknya kerana kejadian berlaku dengan pantas dan mangsa sempat meninggalkan dokumen pengenalan dirinya di motosikal.

Sementara itu, jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia negeri berkata, pihaknya tiba di tempat kejadian pada jam 10.52 pagi.

“Kami dapati seorang lelaki terjun ke dalam laut dan meninggalkan sebuah motosikal di lokasi berkenaan,” katanya.

Menurutnya, Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia berada di bawah jambatan dan membuat rondaan mencari mangsa dan sehingga petang semalam, mangsa belum ditemui. - Sumber

p/s : Sejak akhir-akhir ni tengok banyak betul kes bunuh diri kat Jambatan Pulau Pinang tu. Dulu-dulu selalu la juga ada kes macam ni. Tapi, kebanyakannya, siapa yang nak cuba bunuh diri kat Jambatan Pulau Pinang tu, mesti banyak yang tak mati. Last-last kelemasan je. hm. Apa la dapat kalau korang ada niat nak bunuh diri, Menempah neraka jahanam ada la. hm . Astagfirullahala'zim...

“Janganlah kalian membunuh diri-diri kalian. Sesungguhnya Allah sangat menyayangi kalian.” 
[QS An Nisa`: 29]

KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

2 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
PeRdU cINta
AUTHOR
March 24, 2016 at 11:12 AM delete

moga mayatnya segera ditemuilah..ermm..

avatar
March 29, 2016 at 11:19 PM delete

sianya..dah byk cerita kes org lemas nih...

avatar

Google+ Followers