GRADUAN ASPIRE | Career & Postgraduate Fair 2016

Hi semua ! Nak tanya ni, korang ada terperasan tak video FLASH MOB yang pernah Lyssa share kat Instagram dan Facebook Lyssa baru-baru ni ? Ya ! Baru-baru ni kan, Lyssa ada attend satu event Flash Mob yang diadakan di Pavilion. Flash Mob itu bertujuan untuk mendedah kepada orang ramai mengenai satu event terbesar iaitu GRADUAN ASPIRE Career Postgraduate Fair 2016 yang ke-6 yang akan diadakan di Kuala Lumpur Convention Centre (KLCC) pada 28 & 29 May 2016 (Sabtu dan Ahad) dari pukul 11.00 pagi – 6.00 petang.


Dengan bertemakan “Fly High”, pameran tahun ini termasuklah Maybank, Celcom Axiata, UEM Group, Malaysia Airlines, Dell, Exxonmobil and Nestle, International Islamic University Malaysia, Taylor’s University, Curtin University, Multimedia University, Universiti Kebangsaan Malaysia, University of Malaya dan banyak lagi.

Di samping itu, GRADUAN® ASPIRE 2016 ini menampilkan pelbagai aktiviti menarik yang membantu korang bersaing dalam trend kerjaya di Malaysia seperti ASPIRE +, persidangan ASPIRE 500, ASPIRE Lounge, Agents Race, peraduan dan cabutan bertuah.


ASPIRE+ Eksklusif


ASPIRE+ Corporate Luncheon membuat kemunculan sulung tahun lepas dengan 200 pekerja professional yang terpilih (min. 3 tahun pengalaman) dengan lebih 30 CEO terkemuka dan pengurusan kanan korporat di jemputan sahaja acara.

 

Tahun ini, kembali dengan permintaan popular, ASPIRE+ mempunyai 30 lagi CEO daripada syarikat-syarikat Malaysia termasuk Tan Sri Tony Fernandes, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan AirAsia terkemuka; Sridharan Nair, Rakan Kongsi Urusan PwC Malaysia; Benyamin Bin Ismail, Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia X; Badlisyah Abdul Ghani, Presiden Chartered Institut Profesional Kewangan Islam; Mukhtar Hussain, Ketua Pegawai Eksekutif HSBC Bank Malaysia Bhd dan menjangkakan lebih 200 peserta dari seluruh Malaysia.


Persidangan ASPIRE 500


Salah satu acara kemuncak yang dinanti-nantikan GRADUAN® ASPIRE adalah Persidangan ASPIRE 500, di mana 500 bakat dari universiti (tempatan & luar negara) dan kolej setiap tahun merebut peluang yang diilhamkan oleh top ikon Malaysia.

Panel persidangan tahun ini termasuklah Nazrin Hassan, Ketua Pegawai Eksekutif Cradle Fund Sdn Bhd; Leon Foong, Pengurus Besar Uber Malaysia Sdn Bhd; Goh Ai Ching, Pengasas Piktochart; dan Ashran Dato 'Ghazi, Ketua Pegawai Eksekutif Pusat Inovasi dan Kreativiti Global Malaysia (MAGIC). Ikon Malaysia ini akan berkongsi pengalaman dan kepakaran mereka dalam usaha untuk membentuk bakat Malaysia ke dalam tenaga kerja yang lebih maju dan produktif dalam "The Digital Age".


Jadi apa lagi ? Jumpa anda di sana nanti ! Mari la sama-sama kita memeriahkan lagi pameran ni ye ? :D hhihih .

Untuk maklumat lanjut mengenai pameran kerjaya dan lepasan ijazah di Malaysia, atau mengenai ASPIRE 500, ASPIRE + dan aktiviti-aktiviti lain, korang boleh layari http://graduan.com/aspire dan pra-pendaftaran sekarang!

TerimaKasihSudiBaca :D


KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

2 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Anonymous
AUTHOR
May 25, 2016 at 9:01 AM delete

career fair ni utk lepasan undergraduate ke postgrads?

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon