Minum Susu Kambing Annur, Banyak Manfaatnya !

Assalamualaikum..

Hi korang semua ! Sebelum Lyssa cerita lebih lanjut, Lyssa nak tanya korang semua ni. Ada tak antara korang yang suka minum susu kambing. Sepertimana yang kita semua tahu, susu kambing ni tersangatlah banyak manfaatnya kan ? Lagipun, susu kambing adalah susu terbaik selepas susu ibu yang bersifat alkali dan sangat mudah dihadam berbanding dengan susu lembu. Jadi, untuk entri kali ni Lyssa nak perkenalkan korang dengan satu produk susu kambing ni, iaitu Susu Kambing Annur !


SUSU KAMBING ANNUR diformulasikan bersama ramuan terpilih seperti Kurma, Madu, Habatussauda, Buah Tin, Delima, Daun Zaitun, Kismin dan Saffron dengan perasa Vanilla Kurma untuk seisi keluarga. Ianya sangat baik untuk merawat demam kuning dan membantu melembut serta menghaluskan kulit.

Kalau korang nak tahu, susu ini memang sangat sesuai diminum untuk seisi kelurga, termasuklah ibu menyusu dan berpantang, ibu hamil, anak berusia 1 tahun dan keatas, pelajar dan tidak lupa juga kepada golongan dewasa dan warga emas. Lagi pula, setiap golongan mempunyai manfaatnya yang tersendiri tau ! Nak tahu apa manfaaat susu kambing ni ? Jom baca lagi !

Manfaat untuk ibu menyusu
  • Memperbanyak susu ibu (dari susu 2,3 titik kepada 2-3 botol)
  • Memekatkan susu ibu dan tinggi protein
  • Mengatasi masalah meluangkan masa yang lama proses susu untuk bayi
Manfaat untuk ibu hamil
  • Mencegah demam kuning
  • Meningkatkan HB dan mencegah anemia
  • Mengatasi masalah sembelit
  • Mencegah morning sickness
  • Meningkatkan daya tubuh dan stamina semasa hamil
  • Mencegah kekejangan kaki
  • Mencegah sakit pinggang dan tulang belakang ketika hamil
  • Menguatkan kandungan ibu
Manfaat untuk bayi
  • Kulit bayi lebih halus dan tak sensitif serta susah nampak parut.
  • Mengurangkan risiko demam kuning semasa kelahiran
Manfaat untuk kanak-kanak
  • Mengurangkan masalah kulit sensitif
  • Menguatkan tulang dan gigi cepat tumbuh
  • Tingkatkan IQ anak dan anak cepat belajar sesuatu
  • Bersifat less allergenic sesuai untuk anak yang alah protein susu lembu
  • Masalah eczema dapat dirawat
Manfaat untuk dewasa dan orang tua
  • Mengubati gastrik
  • Membantu merawat buasir
  • Membantu merawat senggugut, darah tinggi dan kencing manis
  • Membantu menghaluskan, memutihkan dan melicinkan kulit
  • Membantu merawat kulit kusam, kering, bintik hitam pada muka dan jerawat


Tu diaaaa aihhh !!! Banyak beteiiii manfaat dan kebaikan kalau korang minum Susu Kambing Annur ni kan ! Lyssa sangat-sangat syorkan pada ibu-ibu mengandung dan menyusukan anak di luar sana ! Minum susu kambing ni, siap boleh tambahkan susu badan lagi tau. Boleh dijadikan 'milkbooster' ! Bukan tu saja .. Susu kambing Annur ini juga dapat memberikan tenaga untuk kekal cergas je tau.

Haaaa.. Patut la, before final exam haritu, Lyssa dah cuba minum Susu Kambing Annur ni. Biasalah, masa exam kan, asyik study je 24 jam.. Badan mesti akan terasa letih dan lesu. Masa tu jugak Lyssa cepat-cepat amalkan minum Susu Kambing ni. Haaaa, terus cergas je. Tenaga makin bertambah! Tu yang bestnya susu kambing nihh... Siapa yang ada masalah penghadaman pun elok sangat-sangat tau minum ni...


CARA PENGGUNAAN

Ambil 1 - 2 sachet sehari
  1. Tuangkan satu sachet ke dalam cawan
  2. Masukkan 150ml air suam
  3. Kacau rata dan sedia hidangkan



Caranya pun senang saja kan ? Dalam satu kotak, ada 20 Sachet. So, terpulang pada korang nak minum sehari sekali boleh. Sehari 2 kali pun boleh. Ikut kemampuan korang lah ye.. Macam Lyssa sehari sekali pun dah ok ! Tenaga dah mencapai tahap maksima ! heheheh :p


Kalau korang tanya Lyssa macam mana rasanya, kalau korang nak tahu.. Susu ni tak rasa macam susu kambing langsung. Serius cakap ! Selalu kalau kita bau pun dah tak lalu kan. Tapi Susu Kambing Annur ni, memang kena dengan tekak Lyssa. Lyssa ni dah la TAK SUKA LANGSUNG minum susu. Apa-apa susu lah ! Memang tak suka sejak lahir lagi . wahaha .. Tapi, Lyssa cuba juga minum Susu Kambing Annur. Fuhh, sekali minum terus rasa macam nak tambah lagi satu sachet ! haha. Susu ni rasa macam manis-manis kurma dan madu. Kalau korang nak tahu sebenar-benar rasanya, baik korang pun cuba beli sekotak dan rasa kenikmatannya ! fuhh.. Memang sedappp ! 

Belum cuba, belum tahu kan ? hihihi !

    


Untuk info lanjut, korang boleh terus ke :

Instagram : @tha_beauty_hq
Whatsapp : 019 4486572

Terima Kasih Sudi Baca ~
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon

Google+ Followers