30 Keistimewaan dan Manfaat Solat Sunat Tarawih Di Bulan Ramadhan

Assalamualaikum..

Hi semua... Bulan Ramadhan ada lah bulan yang ditunggu-tunggu selalu oleh umat Islam di seluruh dunia. Kenapa ? Haaa.. Sebab pada bulan inilah banyak aktiviti ibadah yang boleh kita lakukan bagi mengumpul pahala bagi yang benar-benar niat beribadah kerana Allah SWT. 

Ada hadith Nabi mengatakan bahawa tidurnya orang yang berpuasa adalah ibadah. Tidur saja pun sudah dikira ibadah, apatah lagi kalau kita melaksanakan ibadah, sudah tentu pahalanya berlipat-lipat kali ganda dari yang biasanya.

Di bulan Ramadhan ini, selain daripada kita melaksanakan ibadah puasa,  kita juga akan melaksanakan Solat Sunat Tarawikh yang dilaksanakan selepas Solat Isya'.

Jadi, bukan puasa je kita dapat banyak manfaat, dengan solat Sunat Tarawikh pun macam-macam keistimewaan, kebaikan dan manfaat yang boleh kita peroleh. Setiap hari, ada je kebaikan yang kita dapat. Apa dia kebaikan kalau kita Solat Tarawih ? Jom tengok gambar di bawah :




Haaa, tengok tu .. Setiap hari ada je kebaikan yang kita dapat jika Solat Tarawih kan ...Moga-moga dengan manfaat yang terdapat di atas ini, kita lagi bersemangat untuk menunaikan Solat Sunat Tarawih ni ye.. 

Bagi perempuan, kalau korang tak berkesempatan nak solat di masjid ataupun surau, korang solat kat rumah pun dah ok. Lyssa pun, buat solat sunat sendiri sahaja di rumah ... Lagi kusyuk :) hihi ~
Apa kata kalau korang pun buat. Kita sama-sama kumpul pahala tau :D Heeeee. Ok!

TerimaKasihSudiBaca..

Boleh juga lihat :


KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

1 000 orang Comment Di Sini:

Write 000 orang Comment Di Sini
Ainun Kalisah
AUTHOR
June 4, 2017 at 6:26 PM delete

Jom usha blog saya 😊

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon

Google+ Followers