Tempah Kereta Sewa di Kota Kinabalu Untuk Percutian Lebih Seronok

Kota Kinabalu, Sabah negeri yang masih kaya dengan sumber alam semula jadi malah penduduknya juga berbilang etnik dan budaya. Semestinya ia sesuatu yang unik untuk kita lihat. Sebenarnya banyak tempat menarik di Kota Kinabalu yang mungkin anda belum pernah kunjungi. Nak menjelajah ke negeri ini pastikan anda telah membuat persiapan awal dari penginapan, lokasi menarik, dan tidak lupa perkhidmatan kereta sewa! Barulah percutian anda lebih menyeronokkan apabila anda membuat persediaan rapi sepanjang perjalanan!



Membawa Kenderaan Ketika Bercuti Memudahkan Pergerakan Kemana Sahaja Tanpa Batas!



Salah satu perkara yang harus ada untuk memudahkan kita bergerak kemana-mana dalam percutian ke Kota Kinabalu atau mana-mana sahaja, sudah tentu lah khidmat kereta sewa yang khas untuk bercuti dan melancong dalam Malaysia. Ini salah satu perkara yang wajib ada. Bagi memudahkan kita bergerak kemana-mana, dah tentu kena dapatkan khidmat kereta sewa.



Kalau anda masih belum ada kereta sewa, boleh terus ke kaunter dan buat tempahan kereta sewa. Atau kalau nak lebih mudah, boleh juga terus ke laman web kereta sewa yang terbaik di Kota Kinabalu Sabah. Sebenarnya sebelum datang ke Sabah, adalah lebih baik jika anda buat booking awal terlebih dahulu. Bila anda membuat tempahan lebih awal mungkin anda boleh dapat kereta yang terbaik dan murah.

Betul Ke Percutian Lebih Menyeronokkan Bila Menyewa Kereta Di Kota Kinabalu Ini?



Mengikut pengalaman saya. Bercuti bawa kenderaan sendiri makan masa yang banyak. Siapa pernah road trip jauh-jauh sampai akan faham kenapa. Kalau cuti ada banyak. Memang takkan kisah sangat nak ber-road trip sampai satu minggu. Banding dengan naik kapal terbang. Kejap je sampai. Lepas tu pakat sewa kereta ramai-ramai untuk enjoy percutian yang singkat dan menyeronokkan.



Tips Atau Persediaan Awal Sebelum Membuat Tempahan Kereta Sewa Di Kota Kinabalu



Untuk mengelakkan anda tertipu dengan sebarang masalah yang mungkin akan merugikan masa dan duit anda, seeloknya anda menyemak dahulu perkara seperti berikut sebelum anda melanggan syarikat kereta sewa yang lain :

  1. Hubungi syarikat kereta sewa dan sahkan syarikat itu adalah syarikat yang anda cari. Perkenalkan diri anda dan tanya dengan siapa anda berurusan.
  2. Beri maklumat model kenderaan yang diperlukan, tarikh untuk sewa dan tempoh masa sewa. Korang boleh juga tanya pendapat anda kenderaan yang sesuai mengikut keperluan sama ada dari segi tujuan sewa atau bajet anda.
  3. Mereka akan perikasa sama ada kereta available atau tidak. Sekiranya available, anda akan maklumkan dan sekiranya tidak anda akan bagi cadangan kereta lain yang available.


  1. Tanya kadar sewaan untuk model kereta yang diperlukan mengikut tempoh masa yang ingin disewa. Tanya juga rate promosi atau diskaun sekiranya ada.
  2. Tanya caj-caj lain sekiranya ada. Biasa nya jika anda memerlukan servis penghantaran akan ada sedikit caj tambahan bergantung kepada lokasi. Penting juga untuk bertanya caj yang dikenakan sekiranya lewat pulang kereta.
  3. Tanya jumlah deposit booking/insuran yang dikenakan.
  4. Biasanya deposit booking/insurans tersebut akan di pulangkan selepas pemulangan kereta sekiranya kereta di pulangkan dalam keadaan yang baik dan tiada rekod saman.


Kereta Sewa di Kota Kinabalu dari N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd Paling Terbaik dan Termurah



Untuk pengetahuan anda, N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd merupakan syarikat berdaftar milik penuh bumiputera dari Kota Kinabalu,Sabah. Cawangan N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd betul-betul di lokasi tumpuan utama pelancong Sabah dan Sarawak. Menariknya, anda boleh dapatkan diskaun yang lumayan bagi pengguna kali pertama apabila anda membuat tempahan dengan N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd. Tambahan pula, ketika anda membuat tempahan, akan ada promosi. Jimat banyak nih! Boleh pergi mana-mana dengan kereta sewa di N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd.



N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd Syarikat Kereta Sewa Dipercayai Ramai



Kereta sewa di kota kinabalu , Sabah ni memang banyak sangat. Kalau anda touch down je dari airport, anda terus di sambut oleh ejen-ejen kereta sewa. Di situ, anda boleh lihat kaunter kereta sewa yang berderet di airport. Masing-masing menawarkan kereta dengan caj yang boleh dikatakan agak murah.



Namun, ianya agak berisiko apabila tiada “terma & prosedur” yang jelas berkenaan sewa kereta kota kinabalu tersebut. Terutama sekali, kereta sewa yang diuruskan oleh ejen persendirian atau syarikat tempatan. Menyewa kereta di N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd inshaAllah pasti anda tidak akan tertipu kerana ia merupakan sebuah syarikat sewa kereta yang dipercayai ramai. Saya jamin anda akan berpuas hati dengan servis dan layanan team N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd kepada anda.


N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd Kereta Sewa di Kota Kinabalu Pelbagai Jenis Kereta Pilihan Dari Kereta Kompak, sedan, MPV, SUV, 4WD, Van dan Bas



Setiap orang pasti ada bajet tersendiri untuk menyewa kereta. Ianya juga bergantung pada kuantiti atau bilangan orang. Di N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd pastinya ada pelbagai jenis pilihan dari kereta kompak, sedan, mpv, suv, van dan bas. Kereta yang selesa pasti memberi impak kepada percutian anda!



Kereta Sewa Murah Dari N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd Menjadi Pilihan Utama Di Kota Kinabalu Sabah



Menawarkan kereta sewa pada harga yang berpatutan dan mampu milik merupakan satu bonus untuk anda yang ingin cari kereta sewa bajet di Sabah. Tawaran harga kereta sewa di N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd bermula dari harga RM120 iaitu kereta model perodua Axia. Sudah semestinya keadaan kereta disini adalah terbaik sahaja ditawarkan. Walaubagaimana pun, untuk model kereta jenis lain juga ada seperti Honda, Proton, Toyota dan banyak lagi dari jenis kereta kecil hinggalah yang besar. Semuanya bergantung kepada bajet yang anda sediakan


Kelebihan Menyewa Kereta Dengan N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd


  • Tempahan Kereta Sewa boleh dibayar secara online (Bayar Deposit Sahaja)
  • Kereta Sewa Sabah | Tempah kereta sewa Sabah secara online amat memudahkan, klik-klik dah siap. Tak perlu tanya sama ada kereta ada kekosongan ataupun tidak. Macam kita tempah tiket penerbangan la lebih kurang. Tempah dan pergi. Begitulah konsep tempahan kereta sewa ni.
  • Harga berbeza mengikut tempahan harian, mingguan dan juga bulanan. Terus dapat diskaun untuk tempahan 3-6 hari sewaan.




  • Bayaran deposit sahaja dikenakan, contoh, Perodua Axia, hanya bayar deposit RM 50 dan selebihnya bayar di sana.Anda boleh bayar menggunakan Online Tranfer (CIMBClicks, Maybank2u, Bank Islam dan banyak lagi) dan anda juga boleh guna Kad Kredit.
  • Tempahan melalui website www.nhtraveltours.com dan masukkan kod baucar diskaun 'profhariz' bernilai RM20.
  • 3 hari ke atas akan mendapat tambahan diskaun 5%


Kereta Bersih Dan Dicuci Sebelum Disewakan



Setiap kereta yang anda naiki telah dicuci terlebih dahulu sekiranya ia digunakan oleh pelanggan yang lain. Mereka mencuci kereta tersebut secara menyeluruh sebelum diberikan kepada anda agar anda boleh menaiki kereta dengan selesa dan wangi. Kereta juga akan diservis sekiranya terdapat sebarang kerosakan serta ditukar minyak hitam dan minyak enjin sekiranya kereta tersebut telah sampai mileage yang ditetapkan.



10 Tempat Menarik Dan Popular Di Kota Kinabalu, Sabah



Jika anda ke Kota Kinabalu atas urusan tertentu dan berhasrat untuk menghilangkan rasa bosan anda atau ingin bersantai setelah selesai melaksanakan tugasan ‘outstation’ anda dan anda masih mempunyai banyak masa yang terluang, maka tempat-tempat menarik berikut adalah paling sesuai untuk anda boleh sampai ke tempat yang dinyatakan dalam masa yang singkat. Bayangkan sepanjang percutian anda kesini lebih sempurna dan menyeronokkan apabila anda bebas kemana sahaja dengan menaikki kereta sewa N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd!

1. Cowboy Town Tuaran


Cowboy Town Tuaran terletak lebih kurang 40km dari bandaraya Kota Kinabalu. Ia merupakan salah satu tempat menarik yang mesti anda kunjungi apabila berada di Kota Kinabalu, Sabah. Anda disajikan dengan suasana pekan cowboy di sini. Selain itu, landskap di sini juga sangat cantic untuk anda abadikan dalam gambar sebagai kenangan. Selain itu, Jangan lupa membawa bersama tiket pembayaran kerana ianya boleh ditebus dengan minuman teh ais di restoran berdinding buluh di sekitar tempat menarik ini.



2. Pasar Malam KK


Salah satu keistimewaan yang terdapat di Sabah adalah makanan lautnya yang segar dan murah. Untuk menikmati kesegaran ketam dan udang galah dengan harga yang sangat berpatutan, anda boleh ke Pasar Malam KK. Bukan sahaja makanan, tetapi anda juga boleh shopping cenderahati di sini. Antara pasar malam yang popular di sekitar KK adalah Pasar Malam Sinsuran, Pasar Malam Segama dan Pasar Malam Kampung Air.



3. Kipandi Butterfly Park


Tempat ini terletak sedikit jauh daripada Kota Kinabalu iaitu sejauh 36 kilometer dari Kota Kinabalu. Kipandi Butterfly Park atau Taman Rama-Rama Kipandi terletak di Kampung Kipandi, Moyog. Ianya terletak di jalan Penampang-Tambunan. Setakat ini, tempat menarik ini dilaporkan mempunyai lebih 100 spesis rama-rama, 1500 spesimen rama-rama, lebih daripada 3000 jenis kumbang yang hanya boleh ditemui di Banjaran Crocker seperti Kumbang Cyclommatus Chewi, lebih kurang 500 jenis orkid, pelbagai jenis bunga dan tumbuh-tumbuhan.



4. Taman Hidupan Liar Lokawi


Jika anda berada di Kota Kinabalu, Taman Hidupan Liar Lok Kawi adalah tempat menarik yang perlu anda kunjungi. Dengan kawasannya yang sangat luas, disini anda boleh melihat pelbagai spesis haiwan yang dilindungi seperti ular, burung, unggas, musang, pelbagai spesis rusa dan sebagainya. Taman hidupan liar ini terletak di jalan lama Penampang- Papar. Ianya mengambil masa kira-kira 30 minit atau sejauh 21 km perjalanan daripada pusat bandar iaitu Kota Kinabalu. Untuk panduan lokasi tempat ini, anda boleh bekunjung ke pautan ini.



5. Rumah Terbalik Tamparuli


Terletak di Tamparuli, Sabah dan mengambil masa lebih kurang 50 minit masa perjalanan atau sejauh 38km dari Bandaraya Kota Kinabalu. Rumah ini mulai dibuka kepada orang ramai pada awal Februari 2012 dan sejak itu telah menarik pengunjung dari jauh mahupun dekat. Selain daripada binaan rumah secara terbalik, segala-galanya di dalam rumah, dari perabot ke peralatan rumah tangga, berlegar di atas kepala anda, dimana siling rumah menjadi lantai.



Pengunjung akan melihat beberapa hiasan dan ciri khas Sabahan yang dipamerkan di rumah ini. Di dalam garaj, kereta diletakkan terbalik. Keajaiban seni bina ini juga telah dimasukkan ke dalam Malaysia Book of Records kerana menjadi yang pertama seumpamanya di dalam negara. Pengunjung boleh menikmati makanan atau snek petang di Café Rumah Terbalik atau mengambil cenderahati di Gift Shop.
.
6. Pulau Sapi


Nak pemandangan cantik tapi nak buat aktiviti lasak. Maka Pulau Sapi akan dapat menyelesaikan masalah kerunsingan anda. Air disini sangat cantik dan jernih. Sinaran matahari disini sangat baik untuk anda bersantai di laut. Apa yang paling menarik disini ialah Pulau Sapi mempunyai zipline yang terpanjang didunia ! Jarak panjang zipline ini merentasi Pulau Sapid dan Pulau Gaya. Anda dinasihatkan untuk datang kesini pada bulan Feb sehingga May untuk menikmati cuaca yang baik dan pemandang yang menarik. Anda tidak akan menyesal dengan cadangan tempat menarik di Sabah oleh kami untuk datang ke Pulau Sapi.



7. Akuarium Muzium Marin

Kompleks Akuarium-Muzium-Marin Universiti Malaysia Sabah menempatkan hidupan marin yang indah dan berwarna-warni dan sudah tentunya menjadi tarikan pengunjung setiap hari.
Untuk pergi ke tempat ini, pengunjung perlu menempuh perjalanan sejauh 3 km dari Bandaraya Kota Kinabalu. Perlu diingatkan bahawa tempat ini dibuka pada masa tertentu sahaja iaitu pada hari Isnin hingga Khamis dan Sabtu, waktu operasi ialah 9.30 pagi hingga 12.30 tengahari dan 2.00 petang hingga 4.00 petang.




8. Masjid Negeri Sabah


Juga dipanggil Masjid Terapung kerana dikelilingi air laut, yang memberikan satu pemandangan yang cukup indah dan mampu menarik perhatian pengunjung atau pelancong dari dalam dan luar negara. Berkeluasan kira-kira 14 ekar dan boleh memuatkan sehingga 12 ribu orang jemaah dalam satu masa.



9. Ladang Teh Sabah


Dengan angin yang nyaman dan persekitaran yang tidak tercemar maka teh Sabah dianggap antara yang terbaik di dunia. Terletak 2272 kaki dari aras laut dan berkeluasan 6200 hektar anda akan dapat menyaksikan ladang teh yang antara terbaik didunia. Kilang teh disini juga memberi anda peluang untuk menyaksikan bagaimana prosess daripada mula dipetik, dicuci, gred sehingga ke pembungkusan. Sedapnya jika dapat minum teh panas di kawasan angin sejuk dan nyaman.



10. Desa Cattle Dairy Farm


Tempat menarik di Sabah ini merupakan antara yang paling unik dan istimewa kerana pengunjung yang hadir kesini rata-ratanya akan membuat NewZealand , kenapa? Kerana lembu, rumput serta kesejukan di lading ternakan lembu di Kundasang ini sangat cantik dan memukaukan. Apabila anda berada disini pasti anda tidak akan terasa seperti di Malaysia. Disini terdapat susu dan aiskrim yang sedap untuk dinikmati. Anak-anak anda pasti gembira jika mereka dapat peluang memberi susu botol kepada anak lembu dan memberi rumput kepada kambing.



Jadi, Kalau Nak Ambik Kereta Sewa Dari N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd Apabila Ke Sabah Tu, Mungkin Saya Boleh Cadangkan Beberapa Perkara.


Kena selalu keep in touch dengan N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd. Macam yang saya sebutkan sebelum ini. Sehari sebelum nak berangkat, kena mesej. Sebelum naik flight mesej juga, dan selepas touch down mesej sekali lagi. Pilihlah pemilik kereta sewa yang ada syarikat sendiri. Seperti N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd merupakan syarikat berdaftar milik penuh bumiputera dari Kota Kinabalu,Sabah. Biasanya mereka ini lebih serius berbanding orang yang buat secara persendirian.



Kalau boleh, pastikan pemilik kereta sewa ada FB Page ataupun ada website. Dari sini kita boleh nilaikan sejauh mana serius mereka dalam berniaga. Kalau nak mudah boleh terus ke website N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd untuk lihat senarai kereta sewa serta harga yang ditawarkan.

Testimoni Pelanggan Kereta Sewa di Kota Kinabalu dari N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd :









N HELZY RENT A CAR & TRAVEL SDN. BHD | PERKHIDMATAN KERETA SEWA SABAH
Telefon:
Hotline 1 : Tekan untuk telefon (013-8658484) | Tekan untuk WhatsApp
Hotline 2 : Tekan untuk telefon (013-5599261) | Tekan untuk WhatsApp
Pejabat : Tekan untuk telefon (08-8258484)
Facebook: @nhelzyrentacar
Instagram: @nhrentacar
Laman web: www.nhtraveltours.com

E-Mail: : booking@nhelzyrentacar.com
Alamat:
N HELZY RENT A CAR & TRAVEL SDN. BHD. ( 1169312-V )
Lot C18-2, 1st Floor, Kepayan Perdana Commercial Centre, Jalan Lintas, 88200 Kota Kinabalu, Sabah Malaysia




KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

4 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Nadhie Wueen
AUTHOR
May 22, 2019 at 12:49 PM delete

wahh..tqq share. memang ada plan nak bercuti ke sabah ni. ;)

avatar
May 23, 2019 at 10:36 PM delete

@Nadhie Wueen Hee, sama2.. sharing is caring kann .. hihi :D

avatar
iKaito
AUTHOR
May 26, 2019 at 5:26 PM delete

Mcm best je kete sewa dia. blh lh sewa lps nie cz banyak lg tempat yg xg..kene g lg sabah nie..

avatar
June 24, 2019 at 1:11 PM delete

Masjid Negeri Sabah berbeza dengan Masjid Terapung (Masjid Bandaraya Kota Kinabalu).

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon