Burung Puyuh ?? Err ... Pernah Makan ?

Gadis Kidal Berceloteh...
05/11/2011

.Assalamualaikum !
Peacee ^_^v


Heyy . I wanna ask you something ni . HEHE . Korang - korang pernah tak tengok burung puyuh ? Pernah takk . Lyssa tak pernah ! Seumur hidup tak pernah . Kesian kan ? haha . Tadi baru seacrh Google . Ni haaa . OoooooOOoo . Macam ni lah rupa burung puyuh nya ehhh ? :D



 Comel kan ? Baikk korang angguk !! (Angguk cepat , cakap comel!)


HEHE . Serius comel ! Semalam pergi office abah . Dekat depan office tu , ada kedai makan . Ada jual burung puyuh goreng ... Wahh . FEVERET tuu . Sodap yaww . Korang tak pernah makan burung puyuh ke ? Kesian . Kesian . Kesian :) hehe~


Sedap taw burung puyuh tuu . Rasa ... Hmmm .. Rasa Ayam ! Yeah , rasa ayam ! Sungguh enak . hehe . Nak tengok macam mana rupanya selepas digoreng + siap dihias ? Ini diaa >.<

Tu dia.. punya besaq Lyssa view ! Nyummm ~ Nyuummm ~ Sedapp kan ? ^_^v 
Ratah pun jadiii ~ Nyuummmyyy ~


Psstt . Tuu dah nampak dah ada air liur korang dok meleleh tuuh . hehe :D
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

35 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Aimi Farhana
AUTHOR
November 5, 2011 at 9:58 AM delete

penah! hehe . dap nyer ;)

avatar
November 5, 2011 at 10:03 AM delete

Wahh, dah lama tak makan burung puyuh.. dulu ayah selalu beli, sekarang susah da nak dapat burung puyuh. huhu

SINGGAH & KOMEN : Ciri-Ciri Lelaki Bajet Handsome

avatar
era kecik
AUTHOR
November 5, 2011 at 10:06 AM delete

hehehe,, ta pernah makan,.. era tak boleh makan makanan yang pelik-pelik nim.. ngee~

avatar
November 5, 2011 at 10:07 AM delete

sedapnya..queen suka !!
rasanya lebih kurang macam ayam..,cuma kecik jerh .

avatar
Atirah ★
AUTHOR
November 5, 2011 at 10:07 AM delete

da prnh tngk brung puyuh..tp xprnh mkn... :P ...xske2...

avatar
yuseri
AUTHOR
November 5, 2011 at 10:10 AM delete

kiter pun dah makan dah....sdap..

avatar
November 5, 2011 at 10:12 AM delete

Saya tak penah makan dan tak penah tengok haha, kesian, kesian, kesian (Ipin) hikhik

avatar
muhammad
AUTHOR
November 5, 2011 at 10:16 AM delete

macam tak nak makan da burung puyuh ni..sian!!

avatar
November 5, 2011 at 10:22 AM delete

Assalam..

uu sis xpenah nmpk burung puyuh?.. tahap dsyt tu... keke *.* nenek adiq kat labuan da jaga burung nie.. sampai xlalu nak makan, koz comei sgt..mm sis penah makan telur burung nie?

avatar
November 5, 2011 at 10:22 AM delete

Assalam..

uu sis xpenah nmpk burung puyuh?.. tahap dsyt tu... keke *.* nenek adiq kat labuan da jaga burung nie.. sampai xlalu nak makan, koz comei sgt..mm sis penah makan telur burung nie?

avatar
smilenajah93
AUTHOR
November 5, 2011 at 10:29 AM delete

aha ! kim siap pernah sembelih puyuh lagi tau . pastu goreng ! pergh ! mmg sedaplah ratah ! weeee !

avatar
ciNtA
AUTHOR
November 5, 2011 at 10:32 AM delete

waaa...sedap tue :)

avatar
November 5, 2011 at 10:32 AM delete

kita penah makan.. lgpon dulu bela.. masak puyuh masak lemak sdap tau...
nyum3 :)

avatar
November 5, 2011 at 10:36 AM delete

telur burung puyuh lagi tinggi kolestrol dari telur ayam tau lyssa. sedap memang sedap!!!

avatar
♥ MS ♥
AUTHOR
November 5, 2011 at 10:47 AM delete

hehehe. . . tak pernah makan, --" tak teringin pun. HAHA

avatar
November 5, 2011 at 10:49 AM delete

huhu puyuh goreng sedap...yummy...selamat hari raya aidiladha...

avatar
November 5, 2011 at 10:52 AM delete

yummy sedap nya burung puyuh goreng tuwh .. delicous .. hehe :)

avatar
November 5, 2011 at 10:54 AM delete

x penah makan ... family org sume makan dulu, org je x makan sbb ade rase kecian nak makan, itu mak x kasi, berdosa katenyer ... tp skang mcm susah cket nak dpt burung puyuh ni kan?

avatar
eyladieyla
AUTHOR
November 5, 2011 at 10:58 AM delete

sedapnye..lapar pulak..hehe..sis lyssa..nax tnye . cmne eyk nax buad yg "JOM TERJAH RAHSIA LYSSA YANG LAIN"..lpaz entry 2????

avatar
Lyeanna Wana
AUTHOR
November 5, 2011 at 11:08 AM delete

dekat kampung ade dlu. stiap kali blik mesti atuk suruh goreng burung puyuh . telur die pun comel !

avatar
November 5, 2011 at 11:24 AM delete

Pernah tapi seingat sy baru 2 kali masa pergi kat terengganu 2009..hehe, sian brung comel ni kena makan lol :P

avatar
EmpayarUtama
AUTHOR
November 5, 2011 at 11:44 AM delete

Leceh lah nak makannya. Kecik sangat tak berbaloi. Makan ayam jelah :)

avatar
noraauliyya
AUTHOR
November 5, 2011 at 11:51 AM delete

pernah makan ! sedap gile..kan lyssa!

avatar
NZ Diaz
AUTHOR
November 5, 2011 at 12:09 PM delete

burung tu macam bunga tahi ayam. cantik memang cantik, comel lagi, tapi bau macam ***.

haha :D

avatar
bigBANGbaby
AUTHOR
November 5, 2011 at 12:09 PM delete

sara dlu ade bele dgn burung puyuh... ade vid tu kan... papa sara amek... sara menyanyi sambil pelok burung puyuh... malu giler cause papa letak kat blog dye... argh! haha... telur puyuh comel <3

avatar
beLLa
AUTHOR
November 5, 2011 at 12:19 PM delete

uihh.sedapnye ! lapaq la pulak ;p

avatar
Sis Nunu Fafa
AUTHOR
November 5, 2011 at 1:11 PM delete

Mcm mner nak buat border sidebar background mcm kak lyssa ?

avatar
elisa amirah
AUTHOR
November 5, 2011 at 3:08 PM delete

dekat kelantan ada jual nasi kerabu+ burung puyuh goreng. Perghhhhh~ *tiba-tibarasalapar

avatar
November 5, 2011 at 4:09 PM delete

da lame xmam brung puyuh.. terliuq..

avatar
Farah Lokman
AUTHOR
November 5, 2011 at 7:34 PM delete

pernah. beberapa tahun yg lalu masa kat kampung. sedap! ^^

avatar
NadyaBubble
AUTHOR
November 5, 2011 at 9:50 PM delete

burung puyuh gorang sedap :D buat rendang pon sodap !

avatar
aqilah
AUTHOR
November 7, 2011 at 2:46 PM delete

puyuh ? sedap ke ? err.. Qila xpernah terfikir nk mkn .. tpy mak selalu suruh mkn .. btw .. sedap ke ? hhe~

avatar
MaYa MustWany
AUTHOR
November 7, 2011 at 3:20 PM delete

tak ingat de makan or tak tapi ingat selalu makan telur puyuh.hihihi

avatar

Google+ Followers