8 Fakta Sebenar LELAKI Tentang Memasak

03/11/2012

.Assalamualaikum
Peacee Yo(!) ^_^v


Hey you guys . Mesti ada yang tertarik untuk baca entry ni kan ? Mengenai LELAKI ataupun PEREMPUAN merupakan isu yang akan menyebab mereka akan singgah sebentar terutamanya bagi golongan Remaja . Tapi tak salah pun kalau kita nak kenal siapa lelaki dan siapa perempuan . 

Dalam entry ni Lyssa nak kongsikan 8 fakta lelaki tentang memasak . Jom..Jom baca !
Kalau korang nak tahu , masa Lyssa baca artikel ni wajah ayah Lyssa terbayang di fikiran sebab Lyssa mana lah ada suami nak bayangkan pun . Kahwin pun belum lagi kan . So wajah ayah Lyssa je la pun yang terpapar kat kotak fikiran Lyssa . hihi . 

Ok . Dah .. Dah .. Jom baca ^^




 




•  99.9% lelaki amat pandai masak kari . Tapi meggi kari jerrrr laaa.

•  Lelaki kadang-kadang memang suka memasak . Tapi amat malas nak
basuh periuk belanga serta pinggan mangkuk …

•  Apabila lelaki memasak umpama sedang bertukang umah … bukan
main bising lagi.

•  Adalah kebiasaan lelaki memasak tanpa memakai baju … pastu,
sambil isap rokok plak…

•  Menu utama masakan lelaki adalah telur goreng, sardin, telur
goreng dan juga sardin
. Tak ketinggalan jugak kicap masin

•  Jika seorang lelaki yang rajin memasak , anda akan dapati gas
masakan akan cepat habis , kerana lelaki memasak selalunya guna
api yg kuat
… cepat sikit masak. haha.

•  Keadaan dapur rumah orang lelaki yang bersepah sepah adalah
satu pemandangan biasa yang mempunyai nilai artistiknya yang
tersendiri…

•  Dan lelaki tidak akan merungut sekiranya masakan itu dimasak
oleh seorang lelaki..tetapi peng’komplen’ nombor satu jika
makanan itu di masak oleh wanita..

Antara sebab sebab lelaki memasak:
• Malas nak pegi kedai
• Hampir hampir pokai
• Nak menghabiskan stock makanan yang dah nak expired
• Mental theraphy
• Konon konon nak practice…nanti buleh amik hati pasangan
• Buang tebiat…

Walaupun begitu , chef chef terkemuka dunia masih terdiri daripada kaum lelaki..

betul tak ?? haha (!)


KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

28 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
November 3, 2012 at 1:16 PM delete

ada laa yg betul ada dan juga yg salah..hehe

avatar
Atirah ★
AUTHOR
November 3, 2012 at 1:16 PM delete

ha'ah la . lelaki-lelaki~ :D

avatar
November 3, 2012 at 1:19 PM delete

hahaha .. betul tu lyssa .. kadang2 lelaki jugak yang banyak jadi chef kat luar tu .. kan ? hihi :D

avatar
Anis Farhana
AUTHOR
November 3, 2012 at 1:19 PM delete

Buang tebiat tu tak tahan . muahahahahah ! =')

avatar
Fendy
AUTHOR
November 3, 2012 at 1:25 PM delete

sebagai student...memasak dpt menjimatkan wang...hehe

avatar
Remy hazza
AUTHOR
November 3, 2012 at 1:29 PM delete

eh tak betul la lyssa... remy masak ok jer....... tak sepah pun....he3

avatar
Aliyaa ღ
AUTHOR
November 3, 2012 at 1:42 PM delete

HAHA yes . chef kebanyakkannya lelaki . pelik o.o

avatar
TIM_Fahid
AUTHOR
November 3, 2012 at 1:45 PM delete

saya memasak sume kene bersih...klau x saya komplen laaaa... sbb tu sy basuh dulu periuk belanga klau sy yg masak.... kekekeke

avatar
titan
AUTHOR
November 3, 2012 at 1:45 PM delete

hoho..tolong sikit la..nampak sangat tak pernah tengok lelaki memasak nih. haha..

avatar
November 3, 2012 at 2:22 PM delete

skg tak semua lelaki tak pandai masak... dan hasil masakan mereka..lagi sedap dr masakan perempuan..huhu

avatar
November 3, 2012 at 2:53 PM delete

50-50 drpd ni..

abah husna x hisap rokok..=)

avatar
Hafizzi Aziz
AUTHOR
November 3, 2012 at 4:35 PM delete

baru ja siap goreng teluq, jemput makan. goreng sambil hisap rokok, pastue abu boh atas teluq. konon2 ajinamoto. hahaha.

avatar
aini shahroni
AUTHOR
November 3, 2012 at 4:36 PM delete

yea!!!!
setuju 2000 percent..

apa yg pnting lelaki yg pndai masak memang sweet gilerrr...

::Arkitek Hati::

avatar
November 3, 2012 at 4:55 PM delete

sy suke masak megi..tapi malas lah nak basuh kuali ...T__T..eh! hehe

avatar
etuza
AUTHOR
November 4, 2012 at 12:23 AM delete

hehehe mujur saya masak tak gitu ya..kalau saya lain pula mesti berkopiah bila masak takut tau gugur rambut kang baru tau..masak biarlah bersih ya..tak semua masak lelaki macam tu ya..

avatar
etuza
AUTHOR
November 4, 2012 at 12:24 AM delete

http://ezawarna-warnakehidupan-etuza.blogspot.com/

menjadi pilihan kat wall pesona etuza tahniah ya..boleh tumpang blog hot lyssa

avatar
Dunia Wilma
AUTHOR
November 4, 2012 at 10:37 AM delete

Hahaha...
Wilma setuju 100%...
Nice info Lyssa :-)

avatar
Nur Auni
AUTHOR
November 4, 2012 at 11:06 AM delete

yaa...stuju..alih2 sadin sadin..telur telur..klau rajin sikit mee goreng laa...hahah

avatar
Nur Auni
AUTHOR
November 4, 2012 at 11:06 AM delete

yaa...stuju..alih2 sadin sadin..telur telur..klau rajin sikit mee goreng laa...hahah

avatar
beloGIsam
AUTHOR
November 7, 2012 at 10:45 PM delete

bunyi bising adalah lelaki masak dengan bersungguh dan ekhlas,,kkak

avatar
aisyah afiqah
AUTHOR
November 13, 2012 at 11:26 PM delete

sye sokong segala yang ditulis

avatar
September 3, 2015 at 9:00 PM delete

yang no.2 tu paling betullll!!!!!!!!!

avatar

Google+ Followers