Guna Deeja Cosmetic , Kulit Lyssa Jadi Glowing dan Flawless !

Assalamualaikum !

Amboih haa. Tajuk entri tak menahan tau ! Jangan ada yang termuntah hijoo sudah . Jenuh Lyssa nak lap satu persatu lappy korang tu .. haha.. Seperti yang Lyssa sudah janjikan sebelum ni di Facebook dan Instagram, Lyssa ada kata yang Lyssa nak review dan komen sikit produk yang sudah 2 minggu Lyssa gunakan tu kan ? Yep ! Produk apa kalau bukan Produk Deeja Cosmetic , Keayuan Semulajadi Dalam 5 Hari ! 5 hari tau !! Bukan 5 minggu !! >.<

 

Masa produk tu sampai je depan pintu rumah, terus bukak sebab eksaited sangat nak guna. Bukan apa. Lama dah Lyssa tunggu produk ni sebab tengok dari testimoni pengguna lain memang semuanya bagi komen-komen positif dan kebanyakannya kata muka jadi glowing je lepas guna produk ni. Tu la yang Lyssa tak sabar sangat nak guna tu.. Sekali bukak je kotak ni... Fuhh ! Ada 5 jenis produk dalam 1 set. Lagi tazzabar la Lyssa nak cuba pakai satu-satu. Setiap hari tak pernah miss Lyssa gunakan produk Deeja Cosmetic ni. Dan hasilnya, memang Lyssa sangat-sangat puas hati lah. Muka makin glowing dan flawless tau !

Apa itu Deeja Cosmetic ?

Deeja Cosmetic adalah satu produk yang dirumus khas daripada bahan-bahan semulajadi dan herba-herba terpilih. Ianya sangat sesuai untuk semua jenis kulit seperti kulit sensatif, jerawat, jeragat, pigmentasi, berminyak di zon T, 'black head', bintik-bintik halus di muka dan lain-lain lagi. Ia mampu membantu merawat segala masalah kulit wajah korang. Deeja Cosmetic ni memang sesuai digunakan untuk peringkat umur 16 tahun dan keatas dan diperbuat daripada 100% bahan halal dan boleh dibawa solat. Lelaki dan perempuan pun boleh guna :)

5 Jenis Produk Dalam 1 Set 

Sabun Pembersih Muka  (±120g)



Sebelum pakai apa-apa toner atau krim, muka kita mestilah kena bersih dengan pencuci/pembersih muka dulukan ? Dan apa kata kita mulakan dengan Sabun Pembersih Muka Deeja Cosmetic terlebih dahulu. Lepas je Lyssa guna pembersih muka ni kan, automatik kulit muka Lyssa terasa bersih dari segala kotoran. Muka jadi lembut dan halus. Dah la wangi ! Rasa segar sangat lepas guna pencuci muka ni. Kalau korang nak tahu, sabun ni menggunakan bahan-bahan seperti Carrot, Susu dan Air Mawar tau dan bahan-bahan ni memang sangat sesuai untuk menghalang dari jerawat, kulit kering di samping dapat menjadikan kulit kita lebih cerah. Masalah eyebag pun dapat diatasi kalau korang menggunakan sabun pembersih muka dari Deeja Cosmetic ni ! Sangat puas hati lah...


Toner Nano (±30ml)



Lepas dah bersih muka. Kita guna pulak Toner Nano Deeja Cosmetic ni. Lyssa suka sangat guna toner ni. Bila apply kat muka je, rasa macam berangin lepas tu memang tak melekit langsung. Cepat betul dia menyerap masuk dalam kulit muka kita. Bahan yang digunakan adalah dari Air Mawar dan Aloe Vera. Bahan-bahan ni memang bagus untuk kekalkan kesegaran kulit wajah, disamping dapat mencerahkan wajah yang kusam dan bertindak untuk mengecilkan pori dan mengatasi masalah lebam bawah mata (eyebag).


Krim Siang SPF 50 (±5g)



Ok. Yang ini pula, Krim Siang Deeja Cosmetic. Diguna selepas pakai toner. Bahan-bahan yang terkandung dalam Krim Siang ni adalah Biji Almond, Biji Tomato dan Aloe Vera. Kalau korang nak tahu, biji almond itu mengandungi Vitamin E yang boleh mencegah kerosakan kulit akibat pancaran sinar UV pada kulit kita. Pada sesiapa yang nak kekalkan kulit awet muda tu, memang sesuai lah korang gunakan produk krim siang ni. Lagi satu, krim ni dapat membantu mengecilkan pori-pori yang terbuka tau. Lyssa tak pernah miss pakai krim siang ni. Dah la tak melekit langsung. Kulit muka pun dah makin cantik dan tak kusam lagi. Korang pun boleh cuba. Pasti takkan menyesal !


Krim Malam (±5g)



Bagi krim malam ni pulak, ada 4 bahan yang digunakan iaitu AHA (Alpha Hidroxy Acid), Vitamin E, Retinoid Acid dan juga Gliserin. Macam sebelum ni, apa saja jenis krim malam, mesti tak sesuai dengan kulit Lyssa. Asyik-asyik bila pakai je mesti akan tumbuh bintik-bintik kecil macam jerawat tu, then jadi macam mengelupas. Tapi tidak untuk Krim Malam Deeja Cosmetic ni. Lyssa rasa, krim malam ni memang sesuai untuk kulit Lyssa ni kot. Sebab tak pernah lagi ada masalah timbul kat muka ni. Muka makin flawless lagi ada la . Tu yang best tu ! hehehe.. Kalau korang nak tahu, banyak faedahnya korang boleh dapat kalau pakai krim malam ini. Antaranya, ia dapat melembutkan dan menghaluskan tekstur kulit, dapat kurangkan garis kerutan di wajah, memperlambatkan penuaan pada kulit, meratakan warna kulit dan banyak lagi lah ! Best tau. Rugi korang tak cuba..!


Krim Nano (±5g)



Krim Nano ni pun best jugak tau. Krim ni dipakai selepas korang apply krim malam, terus je pakai krim nano untuk lapisan kedua sebelum korang tidur. Tesktur krim ini lebih kurang macam krim kunyit la. Tapi, memang bahannya dari kunyit pun. Dicampur sekali dengan minyak jojoba. Apa yang bestnya pakai krim nano ni ? Haa... Krim ni dapat menghilangkan jeragat, menanggalkan sel kulit mati, memudarkan parut jerawat sekaligus dapat menaikkan aura seri wajah yang kusam dan gelap. Masa korang apply krim kunyit ni nanti, bukanlah muka korang akan tertinggal bekas warna kuning or oren. Masa pakai memang ya ! Muka korang akan nampak sedikit oren. Tapi, keesokan pagi korang akan nampak perubahan pada kulit korang. Akan bertambah glowing dan bersih je lepas basuh muka nanti. Bau dia pun wangi jugak :p

Waktu dan Cara Penggunaan Deeja Cosmetic



SIANG
1. Cuci muka dengan Sabun Pembersih Muka.
2. Lap muka hingga kering dan sapukan Tonr Nano dengan menggunakan kapas muka. Sapukan hingga rata dan tidak perlu gosok terlalu kuat.
3. Calitkan Krim Siang pada wajah secara nipis sahaja dan gosok perlahan-lahan.

MALAM
1. Cuci muka dengan Sabun Pembersih Muka
2. Calitkan Krim Malam pada wajah secara nipis sahaja dan gosok perlahan-lahan.
3. Kemudian, calitkan pula Krim Nano secara nipis dan gosok perlahan-lahan.

PERHATIAN : Jika kulit sensitif atau berjerawat yang banyak, untuk 1 minggu pertama gunakan sabun muka, toner nano dan krim malam SAHAJA. Masuk minggu kedua baru boleh gunakan krim malam bersama krim nano.

JANGAN pakai Krim Malam & Toner Nano disekeliling mata & bibir.

Testimoni Lyssa Sendiri

Bagi keseluruhannya, Lyssa amat berpuas hati menggunakan produk Deeja Cosmetic ni..  Sebab tu la Lyssa sarankan korang cuba juga guna produk ni. hehe. Sejak-sejak pakai 1 Set Deeja Cosmetic ni, muka Lyssa bertambah flawless kalau nak dibandingkan dengan dulu, kulit muka Lyssa tak sah kalau tak naik jerawat 2 3 ketul, lepas tu ada bijik-bijik kecik kat muka ni. Tapi, sejak pakai 1 Set Produk Deeja Cosmetic ni, muka dah tak naik jerawat langsung. Apatah lagi bekas jerawat sebelum ni pun dah makin pudar dan dah nak hilang pun. hihi. Paling best pakai Toner Nano la sebab muka jadi berangin dan segar je. Mungkin produk ni dah pun serasi dengan kulit wajah muka Lyssa kot. InsyaAllah Lyssa akan teruskan pakai produk ni sampai jadi putih, gebu, dan makin glowing juga flawless ! heheh** Mana tahu, tetiba boleh jadi duta produk ni ke kan ?! kahkah. *gurau*..

Testimoni Bergambar Pengguna Lain





Harga 1 Set Produk Deeja Cosmetic 5 Dalam 1



Harganya tak mahal dan tak sampai RM100 pun untuk 5 jenis produk ni. Harga mampu milik sangat. Dan boleh bertahan dalam sebulan. Mengikut cara penggunaan kita juga.

RM85.00 (SM)
RM90.00 (SS)


Untuk maklumat lanjut, korang boleh terus ke :

FACEBOOK : Deeja Cosmetic HQ
INSTAGRAM : @deeja_cosmetic_hq
WHATSAPP : 019 - 694 5950

Terima Kasih Sudi Baca .

KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

18 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Unknown
AUTHOR
September 21, 2016 at 8:08 PM delete

Lysssa dah mmg cantik... pakai ni bertambah la cantikkk... kalah la ss xleh cari mkm dh huhu

avatar
September 21, 2016 at 9:55 PM delete

@Shiqeen Sattar ; haha ! Lyssa tak cantik pun lahh . Biasa-2 je pun :p

avatar
Julia Johari
AUTHOR
September 22, 2016 at 7:37 AM delete

Comel je model tu pakai deeja cosmetic...cantik bungkusan dia tertarik

avatar
September 22, 2016 at 10:53 AM delete

@Julia Johari ; bungkusan dia memang menarik cantik tertarik kekaboomm. hehe. mak Lyssa pun kata warna packaging cantik :)

avatar
September 23, 2016 at 2:09 AM delete

tengah skoden ni , nak tengok produk mana nak beli he

avatar
September 23, 2016 at 2:23 AM delete

@Nilam syapina Cuba try pakai Deeja ni Nilam .. Memang best ! Ramai orang kata best xD

avatar
nur atiqah
AUTHOR
September 23, 2016 at 4:02 PM delete

tengok review kak lyssa macam best je. hehe nak try laa nanti produk ni.

avatar
October 26, 2016 at 3:48 PM delete

@Atiqah Hanapi

cuba, jangan tak cuba .. memang berbaloii xD

avatar
Anonymous
AUTHOR
June 14, 2017 at 12:27 PM delete

kalau kulit sensitif... tiap malam boleh guna krim malm kan... untuk mnggu prtama..

avatar
Unknown
AUTHOR
August 13, 2017 at 1:41 AM delete

assalammualaikum.. sy baru mula pkai dc ni dalam4 hari.. tp muka sy jadi kering dan naik bijik2 kcik mcm jerawat.. adakah itu normal??

avatar
Cik Mia
AUTHOR
October 3, 2017 at 7:08 PM delete

Hi lyssa, saja saya nak share. Kak long saya guna deeja cosmetic ni tau, at first dalam seminggu kulit dia kering betul siap naik jerawat lagi. Masuk second week makin surut jerawat semua tu. ALhamdulillah lama-lama licin. Saya perasan makin glowing kulit dia. Lepastu saya pon terjebak sekali la haha :D

avatar
Anonymous
AUTHOR
October 18, 2017 at 3:54 PM delete

Enter your commet...hai cntik btoi awk...

avatar
Anonymous
AUTHOR
October 18, 2017 at 3:54 PM delete

Enter your comment...hai cntik awk

avatar
Anonymous
AUTHOR
November 3, 2017 at 6:16 PM delete

Nk Tanya ni kalau 14 tahun x boleh guna deeja cosmetic ke

avatar
Anonymous
AUTHOR
June 21, 2018 at 2:15 PM delete

haii nk tnye.. utk preggy mom bole pkai ke skincare deeja ni..slamat ke utk preggy mom.. die xde bahan kimia kan

avatar
hasni
AUTHOR
December 11, 2018 at 6:01 PM delete

hye lisa nk tnya..deeja ni bkn produk tmbg kilo??

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon