SHOPEE | Kempen Cahaya Raya Bersama Shopee, Beli-Belah Diskaun Sehingga 90% !

Assalamulaikum..

Amboi korang ... Mentang-mentang nampak diskaun sehingga 90%, cepat-cepat je masuk entri Lyssa ni ye ? hihi! Tapi, memang betul pun. Siapa yang suka beli barang secara online, korang memang WAJIB pi jenguk satu apps/website ni iaitu Shopee ! Lyssa yakin mesti korang pun tahu apa tu Shopee kan.. Sebab selalu sangat keluar iklannya di Facebook. hihi. Tambah pula, semalam Lyssa ada post di >>INSTGRAM<< dan >>FACEBOOK<< . Mesti ada yang perasan kan ... Tapi, bagi siapa yang tak tahu, meh sini ceq nak habaq meh ..

Apa itu Shoppe ?



Shopee adalah pasaran sosial mudah alih nombor satu di Asia Tenggara dan Taiwan yang membolehkan orang ramai memilih, membeli dan menjual. Platform ini dibina khusus untuk Asia Tenggara, menjamin proses membeli belah yang mudah, selamat tanpa kerumitan menerusi sokongan pembayaran dan logistik yang kukuh. Pihak Shopee yakin, dengan kuasa teknologi, mereka akan menjadi destinasi perdagangan mudah alih pilihan rantau ini.

Dah tahu kan, benda apa Shopee nih ? Haaa.. Itu lah dia, siapa kaki shopping dan suka sangat sangat beli barangan online, Shopee lah pilihannya ! Macam-macam ado tau tak kat Shopee ni. Bukan setakat kita boleh beli, kita nak jual pun boleh tau. So, App atau Website ni bukanlah semata-mata untuk kita shopping sahaja. Banyak lagi, menariknya tentang Shopee ni tau ? Nak tahu apa dia, kena baca sampai habis !!

Menariknya Tentang Shopee



1. Barangan Yang Murah


Haa. Tudia .. Tudia .. Tudia aihh ... Siapa tak suka woi dengan barang-barang yang murah kan ? Semua suka ! Sebab tu la, Lyssa suka sangat shopping dekat Shopee ni! Terkejut tau Lyssa bila tengok harga barang yang dijual di sini. Ada yang dijual dengan harga RM1.00 . Terkejut beruk Lyssa bila tengok. Sumpah harga tak masuk akal langsung ! And kat situ, dah timbul keterujaan Lyssa untuk beli-belah dekat Apps Shopee ni.. hihi.

2. Ada 'Preferred' Produk dan 'Preferred Seller'


Haa.. Yang ni pun akan menyebabkan Lyssa lebih yakin untuk beli-belah dekat Apps/Website nih. Sebab apa ? Sebab ada juga produk yang tertulis 'Preferred' ! So, maksudnya di sini, barang tu dapat review yang baik-baik tau. Bila ramai customer dah review yang helok, memang ramailah yang akan lebih yakin untuk beli. Kan kan ? hihi ! Sukanya !!!

3. Macam-Macam Ada !


Paling bestnya, App Shopee ni kan, macam-mcam hado tau ! Kau taip je apa kau nak, confirm-comfirm akan keluar ! Korang tengok gambar 'categories' ni pun, korang dah boleh bayangkan barangan yang ada yang dalam website/apps ni kan ? Sebab tu lah, korang wajib usha dan jenguk sendiri Website Shopee tu. hihihi...

4. Boleh 'Create Account' Sendiri


Best kan ? Kita boleh sign up Account kita sendiri untuk tengok balik apa yang pernah kita shopping-kan. Lepas tu, siap ada My Shopee Coins lagi. Kumpul banyak-banyak nanti boleh redeem! Haha. Lepas tu, kita boleh FOLLOW dan lihat siapa yang follow account kita tu. Lyssa dah da satu account ! Apa kata, korang pun create satu account juga nak ? Jom sama-sama kita follow Account Shopee masing-masing. Follow Account Lyssa ni dulu ..  https://shopee.com.my/lyssafaizureen . Nanti Lyssa follow back ye. Boleh chat-chat juga kat sini . huhu~

5. Boleh 'Chat' dengan Seller


Nampak tak betapa bestnya Apps ni ? Kita siap boleh CHAT lagi dengan 'Seller' yang menjual produk yang nak kita beli tu. Maksudnya kat sini, boleh terus direct chat dan tunggu je Seller tu reply. Boleh terus je tanya apa yang kita nak tanya. HAHA ! Tak payah dah la nak save no. dorang bagai lah.. Dengan Apps ni, mudah sangat. Semuanya di hujung jari je . Wee~


Sekarang ni, mesti korang pun dok rasa nak pulun macam orang lain untuk masuk jugak Website Shopee tu kan ?! Haaa, dah .. Tak usah pening-pening lagi ! Pi masuk sekarang ... Website ni ----> https://shopee.com.my/ atau Download Apps Shoppe : Andoid - Google Play or IOS - Apps Store  (Click the link)


Pengalaman Peribadi Shopping di Shopee Apps


Setiap orang yang ke Shopee, mesti ada pengalaman tersendiri kan . Begitu juga lah dengan Lyssa ! Tapi, pengalaman peribadi Lyssa, bukan pengalaman pahit ataupun buruk ! Pengalaman ni macam "gula". Manis-manis gituewww. hihi ! Ok. Ceritanya macam ni.. Sebenarnya Lyssa dah siap tempah baju raya Lyssa masa bulan 3 haritu. Tapi, dapat tempah 1 pasang je disebabkan masa yang tak mencukupi untuk mencari kain ela tu semua. Then, awal bulan 5 haritu, Lyssa terfikir macam nak beli lagi satu Baju Raya yang dah siap. Tapi, cari punya cari, susah pulak nak dapat betul-betul saiz badan Lyssa. Memang selalu kalau beli baju akan pilih saiz XS. Dekat FB, tak jumpa. Tapi, 1 hari tu, ternampak iklan mengenai Shopee di Facebook. Lyssa pun, dengan 'gatal tangan' nya tekan lah LINK Shopee tu, dan automatiklah Download Apps Shopee kat iPhone Lyssa.

Tetiba rasa macam eksaited terlebih bila tengok Apss tu. 

"Ahhh ! Like seriusly ?? Murah gilaa barang-barang kat dalam ni weh !"

*waktu tu, belum lagi cari baju kurung idaman kalbu Lyssa tu*

"Haaa.. ni tak boleh jadi ni ! Nak 'Search' ah baju kurung kat sini, ntah-ntah banyak yang murah2!"

Lepas je cari baju kurung moden, terus ternampak satu Baju Kurung ni. Perghh! Cantiknya. Ada banyak warna. Tapi, mata Lyssa terpandang satu baju tu. Kaler merah ! Ni haaa..


Bila tengok pada harga, bagi Lyssa memang dah murah sangat dah tu ! Sepasang baju kurung moden RM79.00 ..... Kau ghase ??? Tak cukup murah ke tu. Lawa pulak tu.. Siap ada tone color lagi jah ! Ok. Tak kisah lah pasal harga. Tengok pulak kat situ ada FREE SHIPPING !

"Ini memang menguji keimanan aku untuk beli nih !" hahahahahha..

Free Shipping weh.. So, kau perlu bayar duit untuk sepasang baju tu je. Tak perlu kesah dah pasal nak bayar untuk postage. Tengok bahagian saiz pulak, memang betul ikut ukuran badan Lyssa. Huh ! Memang terus tekan BUY NOW la kan. hihi..

Lyssa terus bayar menggunakan Online Banking (Maybank2u). Jadi, ianya memang mudah sangat lah. Tapi, kalau korang tak ada OnlineBank, korang boleh je Bank In Cash Deposit, and nanti just send Resit dari ATM tu je.. Mudah kan ?

Ok. Lepas dah settle tulis details kita semua tu, dalam 3 4 hari sampai terus baju tu kat rumah Lyssa. Lepas dah sampai, nanti dekat Apps tu nanti akan automatik update Order Details kita.  Kemudian akan ditanya, adakah barang tu dah selamat sampai ke tidak ? Kita just jawab je, YES ! haha.

So, ini lah baju yang Lyssa order haritu :)


Alhamdulillah. Selamat sampai dan helokk sangat dalam bungkusan plastik tu. Terus Lyssa bagi Rating 5/5 star tau ! hihi. Bagus betul Apps Shopee ni. Memudahkan lagi kerja-kerja iolss sebagai makhluk yang sangat busy ni ! hahahaha.. *eh ! tak sabarnya nak pakai masa raya nanti! wehuu!*

Haa, tu yang dah habis baca pengalaman Lyssa menggunakan Shopee tu, mesti ada yang dok *terlompat-lomat* eskaited nak shopping jugak kan ? Nanti dulu.. Apa-apa pun, korang pi SIGN UP dulu. Nak tahu cara nya, tengok kat bawah ni ...

Cara Nak Sign Up Shopee

1. Pergi ke Website/Apps : https://shopee.com.my/
2. Korang pi SIGN UP dulu Account Shopee korang tu..
3. Nanti korang kena masukkan No.Phone. Lepas tu akan dapat Verification Code.
4. Masukkan Verification Code.
5. Masukkan Username dan Password and DONE!
6. Now, korang dah ada Account tu kan, so bolehlah shopping dengan jayanya ! yeyy !

Cahaya Raya Bersama Shopee

Ok. Sambil-sambil tu, Lyssa nak bagitau korang something nih !



Kalau korang nak tahu, sekarang ni Shopee ada satu kempen tau. Kempen Hari Raya terbesar iaitu Cahaya Raya Bersama Shopee dengan potongan harga sehingga 90% di seluruh platform dan pertandingan setiap hari dengan hadiah bernilai sehingga RM50,000 termasuk wang tunai. Dalam pada itu, Shopee juga akan bekerjasama dengan Pos Malaysia untuk melancarkan program COD (Cash On Delivery) untuk menggalakkan lebih ramai lagi rakyat Malaysia membuat persiapan Hari Raya menerusi 'online'. Bestnya ! *joget siket!*

Dari 15 Mei hingga 30 Jun, Cahaya Raya bersama Shopee akan menampilkan 24 kempen termasuk jualan murah khas dari Kedai Rasmi iaitu Nestle, Unilever, Senheng, Huawei, OPPO dan ASOTV serta 25,000 jenis produk dengan potongan harga sehingga 90%. Dari lebih 10 kategori produk, pasti korang semua akan  dapat menikmati keseronokan membeli-belah selama 45 hari. Macam best je kan !



Apa yang menariknya kat sini, 45 Hari Hadiah Kejutan tu tahun ini menawarkan hadiah harian bernilai sehingga RM25,000 termasuk televisyen, telefon pintar dan kamera dengan penyertaan semudah menghantar Nama Pengguna Shopee (Shopee ID) korang dan rakan korang setiap hari. Haaa ! Sebab itu lah Lyssa suruh korang SIGN UP tadi. Mana tahu, rezeki korang nanti, untung-untung dapat hadiah menarik yang Lyssa bagitau tadi kan ... Nak join, boleh terus ke SINI ----> JOIN NOW !! *nanti klik pada Submit Username Here*,,,,

Ok now, tengok lah ni, macam-macam pertandingan yang boleh korang join tau !


Best juga tengok pertadingan kat atas ni.. Buat Permintaan untuk Ibu, teka Berapa Duit Raya, Ambil Gambar Semasa Berbuka Puasa.. dan banyak lagi tuu ! Dan hadiah keseluruhan mencecah nilai RM 50,000 !!!  Siapa tak nak weyy ! Lyssa akan turut serta join pertandingan ni nant.. Tengok pada tarikh tu.. Set kat kalendar, takut korang terlepas hari pulak ! hehehe xD

Korang boleh ke sini untuk info lanjut mengenai Kempen Cahaya Raya ni ... <3


INGAT !! Jangan lepaskan peluang ni tau. Setiap hari korang kena pi masuk website/apps Shopee tu untuk menikmati barangan yang murah-murah potongan sehingga 90% tuh ! Siapa tak nak weh. Rugi kalau korang tak nak grab..

Mulakan keriangan membeli-belah sempena Hari Raya untuk seisi keluarga di http://cahayaraya.shopee.com.my/

Aplikasi Shopee boleh dimuat turun secara PERCUMA di Google Play dan App Store. Layari www.shopee.com.my untuk maklumat lanjut.

IG : @Shopee_Myhttps://www.instagram.com/Shopee_My/
#ShopeeMY
#ShopeeXKBBA
#CahayaRaya
#KBBA9



TerimaKasihSudiBaca :)
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

15 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
mas saari
AUTHOR
May 16, 2017 at 12:37 PM delete

Akak pun teruja tengok diskaun 90% tu, penuhlah nanti troli akak. Hahahaa!

avatar
emarieys
AUTHOR
May 16, 2017 at 1:18 PM delete

Rambang mata tak tahu nak pilih yang mana...yg penting harganya murah giler-giler

avatar
Mimin Adam
AUTHOR
May 16, 2017 at 3:19 PM delete

Barang dah sampai selamat. murah pun murah.

avatar
May 16, 2017 at 4:07 PM delete

Fuyoo laju jer beli belah hehe..murah snagat dah tu lyssa..

avatar
Nisha
AUTHOR
May 16, 2017 at 4:18 PM delete

Pergh!! ni wajib tengok ni!!! *_*

avatar
May 16, 2017 at 5:18 PM delete

sy suka shopping di shopee

avatar
May 16, 2017 at 5:26 PM delete

Harga dia mmg bdarah matoooo

avatar
Dedaun Comel
AUTHOR
May 16, 2017 at 9:27 PM delete

Kadang2 memang best beli barang secara online.. lebih2 lagi kalau ada promosi dari shopee..

Rasa macam semua barang pun nak beli :D

avatar
PCL
AUTHOR
May 17, 2017 at 8:47 AM delete

wahh baju kurung merah eh lyssa beraya tahun ni ..meriahnya dgn Shopee !

avatar
Izyan Balqis
AUTHOR
May 17, 2017 at 2:32 PM delete

murah sangat la, alahai. geram je tangan ni nak shopping!

avatar
saidila
AUTHOR
May 17, 2017 at 9:42 PM delete

menguji keimanan sangat.....

avatar
May 17, 2017 at 10:54 PM delete

Bergaya sakan la raya tahun ini yer... Hahaha

avatar
adam
AUTHOR
May 17, 2017 at 11:53 PM delete

Wife saya baru terjebak dengan shopee. Murah sana sebab free postage & postage ditanggung partially oleh shopee dan buyer. Jimatlah jugakkan shopping di sana. Nasib baik budget kurang takdelah shopping sana hanya window shopping. 11street dan lazada wife dah jarang buka asyik ke app shopee je.

avatar
Sue Izza
AUTHOR
May 18, 2017 at 12:14 PM delete

Dah agakkk lyssa mesti beli produk kecantikan ehehhh

avatar
Ainun Kalisah
AUTHOR
June 5, 2017 at 1:55 PM delete

Wuuuuu i nak try lah nanty hehe.

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon