Pakai Mermaid Flawless Foundation, Kulit Jadi Flawless Dan Nampak Natural !

Assalamualaikum...


Wahh wahh wahh... Mai semua, pakat mai masuk la baca entri kali ni ! Entri panas nih ! Sepanas pisang goreng tauu.. Haaaa ! Entri pasal apa nih ? Baiklah hakak-hakak, adik-adik, makcik-makcik semua singgah baca yer. Rugi kalau tak baca sampai habis nih. Lyssa nak perkenalkan kat korang satu produk yang kini makin pemes emes yakni salah satu produk yang sangat-sangat tidak mengecewakan Lyssa sendiri apatah lagi orang lain yang telah pun menggunakannya juga... Tak lain, tak bukan... Ya ! Mermaid Flawless Foundation !!! Huish.. Tak sabarnya nak cerita kat korang betapa SYIOKKKNYAAAA Lyssa pakai foundation nih.. 

Apa-apa pun, sebelum tu, meh sini Lyssa ceritakan kat korang serba sedikit mengenai Mermaid Flawless Foundation ni..

Apa itu Mermaid Flawless Foundation ?



Mermaid Flawless Foundation (MFF) ini adalah satu foundation sejenis 'mousse matte' di mana sesiapa yang menggunakan foundation ini ternyata tidak akan menyesal sama sekali. Ianya menampakkan kulit kita lebih natural, gebu dan cerah. Foundation ini mengandungi minyak Argan, Grape Stemcell, serbuk mutiara, vitamin C dan juga E. Bagi sesiapa yang apply foundation ini, mereka tidak perlu lagi berbedak, cukup dengan penggunaan cream to powder ini sahaja. Lagi pula, krim ini tidak berminyak dan tidak melekit langsung. Bukan setakat bagi flawless kulit muka kita je, tapi dengan mousse matte ini, jerawat korang akan semakin kecut dan jeragat pun boleh pudar. 


Haaa, itu lah dia serba sedikit mengenai Mermaid Flawless Foundation ni.. Ada banyak lagi yang Lyssa nak ceritakan ni.. Kalau korang nak tahu, kena la baca sampai habis.. jengjengjeng...


Apa Yang Bestnya Mermaid Flawless Foundation Ni ?

*fyi, ini bukan iklan gigi yer.. haha !*

Yes ! Ni laa the best part yang paling tak sabar Lyssa nak bagitau korang.. Agak-agak korang, apa yang best pakai Mermaid Flawless Foundation ni ? Ehem ehem. Kalau korang nak tahu, sekarang ni Lyssa dah jatuh cinta sebenarnya dengan foundation ni. Sebenarnya, baru-baru ni kebetulan pula foundation yang Lyssa guna sebelum ni, dah habis.. Jadi, tiba-tiba Lyssa rasa macam nak cuba pula pakai Mermaid Foundation ni. Sebab dengar cerita, foundation ni best ! Lepas tu, rajin pulak la produk ni terkeluar dekat bahagian timeline Facebook Lyssa tu. Dengar nama pun dah terjatuh hati. Tu yang nak cuba tu ! hahaha... Dannn... Ternyata ! Memang best rupanya pakai foundation ni !! Ok dahhh.. dahh ..  Korang tak payah nak pening-pening baca, meh la Lyssa senaraikan terus, kenapa foundation ni best !!

9 Kelebihan dan Manfaat Mermaid Flawless Foundation 


Boleh menggantikan bedak
Haaa. Sebab tu la yang best. Korang tak payah susah-susah lah nak tepek-tepek bedak lagi. Hanya 'apply' Mermaid Flawless Foundation Mousse Matte ni je kat muka dah cukup. Tidak perlu berbedak lagi. *jimat!* hihi..

Tahan sehingga 12 jam!
Memang tahan lama tau foundation tu. Haritu, Lyssa pergi jamuan raya pakai foundation ni, balik rumah, muka dok macam tu jugak. Agaknya, kalau Lyssa biarkan lagi beberapa jam pun muka masih okey berlapikkan foundation ni.. hihi..

Tidak bercapuk!
Manusia mana lah kan, yang suka pakai produk yang boleh nampak capuk-capuk kat muka kan ? Lyssa jamin, memang takkan ada punyalah. Haa ! Sebab tu lah Lyssa syorkan korang cuba pakai Mermaid Foundation ni. Memang tak bercapuk walaupun korang berpeluh..

Mengandungi SPF30++
Haa.. Benda ni penting kan ? Selain muka nampak natural, cerah dan gebu, ianya juga dapat melindungi kulit wajah kita daripada cahaya matahari yang merbahaya. Sesuai sangat dipakai ke majlis-majlis yang terdedah dengan cahaya matahari ni kan. Takde la 'terbakar' kulit korang tu nanti.. hehe.

Mesra solat dan mudah dicuci
Mesra solat di sini bermaksud ianya boleh dipakai ketika solat. Tiada bahan-bahan terlarang dalam produk ini untuk dibawa solat dan ianya tersangatlah mudah untuk dicuci. Jadi, masa korang nak berwuduk tu, foundation takde lah dikira 'waterproof' sebab mudah dicuci :D

Boleh dijadikan alas 'makeup'
Oh ye ! Bagi sesiapa yang suka kan makeup, korang juga boleh jadikan foundation ini sebagai alas 'makeup' korang yer. Alah, macam biasalah.. Nak lawa-lawa kena la tepek foundation juga kat muka ni kan? hihi..

Menutup cela, parut, jerawat dan jeragat
Bukan sahaja dapat dijadikan alas makeup, malah boleh tutup segala cela, parut, jerawat dan jeragat kita tau. Senang kata, ianya macam 'multi-purpose' lah. Macam-macam fungsi yang kita dapat dari foundation mousse matte ini.

Mudah dipakai dan diseratakan
Kalau korang nak tahu, foundation ni memang sangat mudah dipakai. Ianya bukan liquid yang perlu kita picit-picit. Disebabkan ianya sejenis mousse matte, korang just calitkan di muka dan sapukan terus ke seluruh wajah. Tak perlu guna 'brush' pun. Guna jari pun boleh.. hihi. Dan ianya senang nak rata ke kulit wajah kita. 

Sesuai untuk semua jenis kulit
Mousse Matte Foundation ini memang sesuai digunakan untuk semua jenis kulit. Lagipun, ianya tak tebal dan takkan tutup pori kita. Sangat sesuailah untuk mereka yang ada jerawat dan kulit berminyak. Kalau penggunaan konsisten, ia akan dapat merawat parut jerawat dan juga pudarkan jeragat. Bagi korang yang berkulit kering, korang tetap boleh pakai.. cuma, kalau nak rasa moise, boleh tambah pelembap sebelum apply foundation ni :)

Haa... Tengok lah tu, banyak betul kebaikan dan manfaat yang boleh kita dapat kalau kita pakai Mermaid Flawless Foundation ni. Lyssa sendiri yang guna dan Lyssa tahu apa yang terbaik dan mana kalau tak helok, tak denya Lyssa nak review dan syorkan kat korang.. hihihi..


Berapa Harga Mermaid Flawless Foundation ?


* Tengok tu, Lyssa calitkan sedikit foundation di tangan. Tak nampak berminyak dan melekit pun kan. Sangat mudah diseratakan. heee !*


Ok. Kalau korang nak tahu, Mermaid Flawless Foundation ni, didatangi dengan 2 jenis saiz yang berbeza. Kualitinya sama, cuma kuantiti sahaja yang berbeza..

Saiz Besar
  • Foundation untuk yang bersaiz besar adalah 12 gram. 
  • Ianya tahan selama 4 bulan penggunaan jika digunakan setiap hari.
  • Harga - RM89.00 1 bekas (jika ada promosi, ambil dua, harga RM150.00)
Saiz Kecil
  • Foundation untuk yang bersaiz kecil adalah 5 gram.
  • Ianya cuma tahan 1 bulan 2 minggu sahaja.
  • Harga - RM39.00 1 bekas (jika ada promosi, ambil 2, harga RM70.00)
  • Biasanya, untuk student sekolah menengah dan kolej yang nak jimat sambil rawat wajah.

* Tapi, kebiasaannya customer akan beli yang 12 gram (bersaiz besar) tu, sebab ianya lebih tahan lama. Tapi, kalau korang nak cuba dulu, boleh je beli yang saiz kecil. Kalau ngam dengan muka, lepas tu boleh la grab yang saiz besar pulak.. kan ? hihi ;D

Testimoni / Feedback Daripada Pengguna MFF






Testimoni Daripada Lyssa Sendiri


Setelah seminggu penggunaan Mermaid Flawless Foundation ini, alhamdulillah.. Memang Lyssa suka sangat-sangat! Tekstur foundation ni, sangat ringan dan tak rasa macam pakai topeng pun kat muka ni.. hihi ! Kulit muka pun dah nampak semakin cerah dan licin. Kalau ikutkan, sebelum ni kulit Lyssa agak kusam dan gelap sedikit. Fuh ! Memang puas hati sangatlah pakai foundation ni. Dah la tak rasa berminyak langsung. Tahan lama pulak tu. Tak sia-sia la rasanya Lyssa cuba produk terbaik ni.. Thank you lah, sebab iklannya selalu sangat lalu-lalang dekat homepage Facebook Lyssa tu.. Tu yang rasa nak cuba tu.. dan ternyata, memang tidak mengecewakan langsung ! :D


Bagaimana Cara Untuk Dapatkan Mermaid Flawless Foundation ?

Sempena Hari Kemerdekaan, Mermaid Flawless Foundation sedang mengadakan promosi sempena 60 tahun merdeka "TABIK HORMAT" !






Untuk dapatkan Mermaid Flawless Foundation, boleh dapatkan di agent berikut:

KL / SELANGOR
Nusaibah Mustaffar
017-979 3859
Puchong

Nur Amira Murad
Hp: 012-5414410
Kuala Lumpur

Fizah Mohd Noor
0172959134 
Kuala Lumpur & Selangor 

Nor Farisya
011-27101089
Rawang,Selangor

Norazura bt Mohd Rahim (FB : Mimi Zahra)
012-2578789
Kuala Lumpur, Kepong

Siti Aishah Baharom (FB : tash ct)
Hp : 0192466780
Kuala Lumpur 

Zarina Bt Basry (FB: Rizki Aniraz)
019 300 4810
Semenyih, Banting, KL

Sarina noor binti samat (FB: sarina samat)
Semenyih, Kajang

Nurul hidayah (FB : nurul mohd ghazali)
Shah Alam


JOHOR
Kamariah Kamarudin
013 7378279
KotaTinggi/Jb

Nor hafizah Rohani
0137009622
Tangkak/Muar

Rohaida Bt Padir
012-7617780
kulai & pontian

Nurul Najmin Ishak
0172058375
Pasir Gudang

Abriza bt Raif
012-2993674
Batu Pahat

Farhana maskon 
010-7169979
kota tinggi / pasir gudang / jb

Rafiah binti Mazlan (FB :Rafiah Mazlan)
013-7561615
Batu Pahat.Johor


NEGERI SEMBILAN / MELAKA
Nurul Ain Fazliana Jamaludin
017-2272084
Seremban

Khadijah Bt Md Salam
0146398380
Palong, Gemas

Noridayu binti Ismail (FB :Noreday Smile)
013-3006817
Port Dickson, N.9

Zulhilmi Yusof
0182571161
Melaka


KELANTAN
Roshasliza hussin
0193539161
tanah merah,

Zulrinawaty husain (FB : myraz husain)
0127446429
p.mas/ tanah merah/ rantau panjang kelantan

Nor Shahira Bt Md Nor (FB :Shira de'aMor)
Pasir Mas, Tanah Merah


PAHANG
Nadia Radzi (FB: Nadeeya Luvduv)
017-2452987
Temerloh Pahang


PERAK
Radhiah bt Abdul Rani (FB : dya abdul rani)
0105707236     
Ipoh

Shahidah bt Sapian (FB: shahidah sapian)
Ipoh Perak

Instagram :

Facebook :


p/s  : Cuba dulu, baru tahu ! hihi :D


TerimaKasihSudiBaca~
LIKE JIKA SUKA, SHARE JIKA BERMAKNA~


KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

22 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
diaripink
AUTHOR
July 27, 2017 at 12:56 PM delete

Nk cuba lah nnt...mmg suke kalau dpt jenis mousse ni

avatar
July 27, 2017 at 1:05 PM delete

@noorhaidaz eyda

boleh la cuba... Lyssa pun mmg dari dulu suka dengan foundation jenis mousse matte.. sebab tak melekit.. hihi..

avatar
Radhia Razali
AUTHOR
July 27, 2017 at 1:25 PM delete

bagus foundation ni..sebab mesra solat..

avatar
July 27, 2017 at 1:30 PM delete

@Radhia Razali

betul tu... foundation ni mesra solat :D

avatar
July 27, 2017 at 7:52 PM delete

semakin cantik adik lysaa kite ni.. hihihi

avatar
July 28, 2017 at 1:41 AM delete

Alamak best pulak pondesen ni. Pantang tau kalo tgk pondesen boleh cover full face mula nak beli dan cuba

avatar
MaisarahSidi
AUTHOR
July 28, 2017 at 1:48 AM delete

memang tengah mencari foundation yang best.. bolehlah try nanti

avatar
Nieyla Nadia
AUTHOR
July 31, 2017 at 12:53 PM delete

Singgah isnin dari nieyl

avatar
Hidayah Azman
AUTHOR
August 4, 2017 at 8:02 PM delete

produk yang menarik. boleh cuba nie.. foundation pun dah nak habis.. fungsi foundation nie pun banyak.

avatar
August 6, 2017 at 11:42 AM delete

pernah pakai this foundation. try yg my mom pnya haha
ok lah, nampak glow je! ^^ <3

avatar
Azwar Syuhada
AUTHOR
August 6, 2017 at 8:30 PM delete

Owhh ni rahsia kecantikan Lyssa rupanya.

avatar
cik Jaja
AUTHOR
August 6, 2017 at 11:47 PM delete

Macam best foundation nya tu :)

avatar
August 8, 2017 at 3:28 PM delete

@Azwar Syuhada

OPSSS ! rahsia dah terbongkarrr :p

avatar
SayzYSmokeR
AUTHOR
August 8, 2017 at 4:42 PM delete

Nah sudah banyak custumer gunakan Pakej Wisata bersama
CUTICUTI HOLIDAYS , ANDA BILA?
Open Date , Harga More option(Budget , Standart , Exclusive)������
Tour 3 city
Medan , Lake toba , Brastagi

√TANYA HARGA SILAHKAN
Pakej termasuk :
Hotel , transport , makan , tiket semua lawatan , tour guide , air mineral , kapal ferry ke pulau samosir
Pakej tidak termasuk
Tour eksternal , tiket flight and return
============================
Boleh nak request tour yang anda suka
Boleh check my blog :
tourandtravelcuticutiholidays@blogspot.com
My email : medanhiphop@gmail.com
Whatsapp : +6281361906152 (saidina umar)
=============================
Cuticuti holidays juga menyediakan tour pakej :
√TOUR LOMBOK
√TOUR BALI
√TOUR BANDUNG
√TOUR ACEH
√TOUR PADANG
√TOUR GOLF MEDAN
Sila whatsapp jika anda berminat tour bersama CUTICUTI HOLIDAYS
#MYTRIPYOURADVENTURE #TRAVELAGENT #TRAVELLING #TRAVELMEDAN #TRAVELBALI #TRAVELLOMBOK #TRAVELACEH #TRAVELPADANG #TRAVELGOLF

avatar
SayzYSmokeR
AUTHOR
August 8, 2017 at 4:43 PM delete

Nah sudah banyak custumer gunakan Pakej Wisata bersama
CUTICUTI HOLIDAYS , ANDA BILA?
Open Date , Harga More option(Budget , Standart , Exclusive)������
Tour 3 city
Medan , Lake toba , Brastagi

√TANYA HARGA SILAHKAN
Pakej termasuk :
Hotel , transport , makan , tiket semua lawatan , tour guide , air mineral , kapal ferry ke pulau samosir
Pakej tidak termasuk
Tour eksternal , tiket flight and return
============================
Boleh nak request tour yang anda suka
Boleh check my blog :
tourandtravelcuticutiholidays@blogspot.com
My email : medanhiphop@gmail.com
Whatsapp : +6281361906152 (saidina umar)
=============================
Cuticuti holidays juga menyediakan tour pakej :
√TOUR LOMBOK
√TOUR BALI
√TOUR BANDUNG
√TOUR ACEH
√TOUR PADANG
√TOUR GOLF MEDAN
Sila whatsapp jika anda berminat tour bersama CUTICUTI HOLIDAYS
#MYTRIPYOURADVENTURE #TRAVELAGENT #TRAVELLING #TRAVELMEDAN #TRAVELBALI #TRAVELLOMBOK #TRAVELACEH #TRAVELPADANG #TRAVELGOLF

avatar
Nadia Johari
AUTHOR
August 10, 2017 at 9:23 AM delete

tertarik pulak dengan foundation ni

avatar
Ainun Kalisah
AUTHOR
August 14, 2017 at 6:40 PM delete

Banyaknya lyssa pakai produk. Macam macam lyssa try. Saya takut muka saya rosak .

avatar
via saja
AUTHOR
September 4, 2017 at 4:09 AM delete

Zzzttt.. nyasar ksini. Ok salam blogger. Sukses selalu buat admin

avatar
ummi qadeer
AUTHOR
September 21, 2017 at 8:25 PM delete

best nye. tapi kalau tak settle juga masalah kulit mukani jom mulakan dari dalam
https://ummiqadeer.com/2017/09/15/dah-pakai-macam-macam-produk-tapi-kulit-tak-licin-jugak/

avatar
Unknown
AUTHOR
January 15, 2018 at 11:22 AM delete

Terbaik!

Entri terbaru sstribe - sstribestore.com/penawarmujarabdengkur.html

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon