Uniknya MRT Ni, Dah Macam Kolam Renang !

Assalamualaikum..

Wahh ! Memang kreatif betul eh, gerabak MRT kat Taiwan ni. Kalau kereta api kita macam ni kan, best ! Tak ada lah bosan sangat kan pandang benda yang sama je sepanjang perjalanan ke destinasi kita tu.. hihi...



Segar je mata memandang seni hiasan dalaman gerabak kereta api bagi Perkhidmatan Transit Aliran Massa (MRT) di Taipei, Taiwan ini ! Serius !! Memang nampak seolah-olah macam 'hidup' saja kan !


Tengok lah ni.. Setiap gerabak, terutamannya lantainya kini menyerupai kolam renang, padang bola, trek perlumbaan dan gelanggang bola keranjang !!








Hiasan dalaman gerabak berkenaan, sebenarnya merupakan sebuah projek khas diuruskan Biro Pelancongan Taiwan dan EasyCard Corporation yang menyelaraskan pengangkutan awam di seluruh Taiwan !

Projek berkenaann adalah sempena Sukan Universiti Dunia (Universiade) 2017, yang akan dianjurkan di negara itu pada 19 hingga 30 Ogos ini..

Taipei dijangka akan menerima kemasukan pelancong yang berlipat ganda sepanjang sukan ini berlangsung. 

Kreatif betul idea korang kan ! Sumpah nampak macam best dan 'hidup' je ! Ada yang rasa macam nak berenang tak, kalau nampak kereta api yang macam ni ? HIHIHI !


p/s : PM kita dah bagi diskaun 50% sampai merdeka ni pun, dah cukup bersyukur dah. Opss! :D


TerimaKasihSudiBaca~
LIKE JIKA SUKA, SHARE JIKA BERMAKNA..
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

13 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Rosmiza Ali
AUTHOR
July 18, 2017 at 10:07 PM delete

Wah! Menarik betul. Seronok penumpang naik..

avatar
Isam Ismail
AUTHOR
July 18, 2017 at 10:42 PM delete

Ingatkan MRT Malaysia punya

avatar
July 19, 2017 at 12:47 AM delete

Ingatkan MRT kat Malaysia td..baru teruja nak naik..hehe

avatar
July 19, 2017 at 12:51 AM delete

@Rosmiza Ali Tu la kan .... rasa best pulak kalau MRT kita macam ni ... pasti terujaa.. hehe .

avatar
July 19, 2017 at 12:51 AM delete

@Isam Ismail ahaha, tak lah .. Angan-angan je kot nak dapat MRT Malaysia yang macam ni .. huuu..

avatar
July 19, 2017 at 12:52 AM delete

@farah@ez-vitamin eheheh, kalau MRT Malaysia, agaknya Lyssa lah orang pertama yang akan naikk .. Ehhh :D

avatar
July 19, 2017 at 1:48 AM delete

woaaah cantik nya orang yang naik pun mesti suka ^^

avatar
Anum Abdullah
AUTHOR
July 19, 2017 at 4:01 AM delete

kreatif betul lah dorang nih..

avatar
Uyul Rosli
AUTHOR
July 19, 2017 at 4:36 PM delete

wahh menarik nih. kalau laaaa dekat Malaysia dia buat deco macam nih. Hari hari nak naik.
Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

avatar
dorsett pink
AUTHOR
July 19, 2017 at 4:41 PM delete

a'ah lah . dah macam kolam renang. memang awesome

avatar
August 10, 2017 at 11:51 AM delete

Wah, menariknya. Budak2 mesti suka nak naik MRT ni. Hehe

avatar
Cara Macchi
AUTHOR
September 15, 2017 at 10:14 AM delete

cantikkk ingatkkan kat malaysia tadi heheee

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon

Google+ Followers