Mak !! Adik Pergi Dulu by TaufiqNazli

Gadis Kidal Berceloteh...
10/01/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v


Anda kaki novel ? Teruskan membaca ! >.<


TAJUK
 " MAK !! ADIK PERGI DULU "
PENULIS 
 Muhammad Taufiq
SINOPSIS : 

Kehidupan seorang anak yang taat kepada kedua orang tuanya tetapi dia tidak sedar bahawa kehidupan didunia ini hanya sementara buatnya. Dunia ini dianggap persinggahan diusia muda dan terpaksa melepaskannya hanya kerana Allah memilih dia.
 
Menikmati kehidupan seharian yang memberi seribu satu kebahagian bersama keluarga. Duduk bersama maknya kerana ayah yang sudah lama bercerai dan tidak duduk sebumbung dengannya membuatkan dirinya bangkit untuk menempuhi kehidupan di dunia yang hanya sementara. Pada permulaan kehidupan, dia merasakan dia pasti akan mendapat kesempurnaan didunia ini tetapi apa kan daya Allah lebih sayangkannya.
 
Kehidupan yang kurang mampu bersama maknya membuatkan dia berasa adakah pemergiannya menjadi satu  kesenangan buat maknya. Adakah dia membebankan, kerana maknya perlu menyara abang dan adiknya yang lain. Dia tidak sedar bahawa dia telah menghidap penyakit barah otak yang boleh membawa maut pada bila-bila masa sahaja.
 
Bersekolah seperti biasa, makan dan minum bersama abangnya membuatkan dirinya terlalu rapat dengan abangnya. Abang yang selalu menasihati adiknya dan kadang-kadang selalu bergaduh bersama adiknya hanya kerana adiknya mendapat kasih sayang yang lebih dari maknya. 
 
Tetapi pada suatu hari, ketika maknya pergi ke sekolah untuk mendaftarkan adiknya yang paling kecil bersekolah. Dia telah menunjukkan satu reaksi yang agak pelik dan mula menampakkan sesuatu perkara yang aneh dan di situlah  bermulanya.............. 
 
 
* Kisah yang tersangat lah menarik dah menyentuh hati . Berderau abis mata ni mengalir . kehkeh . So ?

NAK TAHU LEBIH LANJUT ? EPISOD DEMI EPISOD ?
Klik Link di Bawah Beramai - ramai . Follow teruslah ,  senang =]

http://taufiqnazli.blogspot.com/ 
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

14 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
January 10, 2012 at 10:53 AM delete

fuh.... mmg sedey tol....

avatar
January 10, 2012 at 10:57 AM delete

owh..excited nk tahu ksudahan..

avatar
uncHa
AUTHOR
January 10, 2012 at 11:03 AM delete

macam best je huhu ;)

avatar
dyabunga
AUTHOR
January 10, 2012 at 11:18 AM delete

tajuknya pun mcm sedih..

avatar
January 10, 2012 at 11:48 AM delete

Blog kak lyssa mmg cntek i like :)

avatar
January 10, 2012 at 11:52 AM delete

taufiq memang berbakat buat e-novel.kene sediakan tisu sebelum baca..baca tajuk pun dah rase sedih

avatar
January 10, 2012 at 11:52 AM delete

tajuknye punn da sdey , wuu

avatar
lieynanilaz
AUTHOR
January 10, 2012 at 12:11 PM delete

tengok tajuk pun dah tau pasti meruntun jiwa...nanti nak baca!!..tq sudi kongsi..

avatar
Zylee Rahman
AUTHOR
January 10, 2012 at 12:36 PM delete

Nak baca sampai habis lah :)

avatar
Miss Nadya
AUTHOR
January 10, 2012 at 4:17 PM delete

macma best lah...thanks sharing dear..:)

avatar
nadia
AUTHOR
January 10, 2012 at 6:45 PM delete

kalau baca novel sedih ni kena la sedia 1 kotak tisu..
adeihhh... hehe

avatar
Atiqah Wadiah
AUTHOR
January 11, 2012 at 9:35 AM delete

nk baca..tp nnt mesti air mata m'alir deras..huhu :(

avatar

Google+ Followers