Home
tutorial
Tips-Tips

10 January 2012

Mak !! Adik Pergi Dulu by TaufiqNazli

Gadis Kidal Berceloteh...
10/01/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v


Anda kaki novel ? Teruskan membaca ! >.<


TAJUK
 " MAK !! ADIK PERGI DULU "
PENULIS 
 Muhammad Taufiq
SINOPSIS : 

Kehidupan seorang anak yang taat kepada kedua orang tuanya tetapi dia tidak sedar bahawa kehidupan didunia ini hanya sementara buatnya. Dunia ini dianggap persinggahan diusia muda dan terpaksa melepaskannya hanya kerana Allah memilih dia.
 
Menikmati kehidupan seharian yang memberi seribu satu kebahagian bersama keluarga. Duduk bersama maknya kerana ayah yang sudah lama bercerai dan tidak duduk sebumbung dengannya membuatkan dirinya bangkit untuk menempuhi kehidupan di dunia yang hanya sementara. Pada permulaan kehidupan, dia merasakan dia pasti akan mendapat kesempurnaan didunia ini tetapi apa kan daya Allah lebih sayangkannya.
 
Kehidupan yang kurang mampu bersama maknya membuatkan dia berasa adakah pemergiannya menjadi satu  kesenangan buat maknya. Adakah dia membebankan, kerana maknya perlu menyara abang dan adiknya yang lain. Dia tidak sedar bahawa dia telah menghidap penyakit barah otak yang boleh membawa maut pada bila-bila masa sahaja.
 
Bersekolah seperti biasa, makan dan minum bersama abangnya membuatkan dirinya terlalu rapat dengan abangnya. Abang yang selalu menasihati adiknya dan kadang-kadang selalu bergaduh bersama adiknya hanya kerana adiknya mendapat kasih sayang yang lebih dari maknya. 
 
Tetapi pada suatu hari, ketika maknya pergi ke sekolah untuk mendaftarkan adiknya yang paling kecil bersekolah. Dia telah menunjukkan satu reaksi yang agak pelik dan mula menampakkan sesuatu perkara yang aneh dan di situlah  bermulanya.............. 
 
 
* Kisah yang tersangat lah menarik dah menyentuh hati . Berderau abis mata ni mengalir . kehkeh . So ?

NAK TAHU LEBIH LANJUT ? EPISOD DEMI EPISOD ?
Klik Link di Bawah Beramai - ramai . Follow teruslah ,  senang =]

http://taufiqnazli.blogspot.com/ 

14 000 orang Pengomen Terhebat !!:

CCICute Design said...

fuh.... mmg sedey tol....

fatin amalina husna said...

owh..excited nk tahu ksudahan..

Nur Sabrina said...

sedih sangat );

uncHa said...

macam best je huhu ;)

dyabunga said...

tajuknya pun mcm sedih..

~ HAZIQAH @ AILIFF ~ :) said...

Blog kak lyssa mmg cntek i like :)

Azhafizah[フィザ] said...

taufiq memang berbakat buat e-novel.kene sediakan tisu sebelum baca..baca tajuk pun dah rase sedih

ladybird.deana said...

tajuknye punn da sdey , wuu

lieynanilaz said...

tengok tajuk pun dah tau pasti meruntun jiwa...nanti nak baca!!..tq sudi kongsi..

Zylee Rahman said...

Nak baca sampai habis lah :)

Phat said...

p terjah jap

Miss Nadya said...

macma best lah...thanks sharing dear..:)

nadia said...

kalau baca novel sedih ni kena la sedia 1 kotak tisu..
adeihhh... hehe

Atiqah Wadiah said...

nk baca..tp nnt mesti air mata m'alir deras..huhu :(