Jom Baca Entry Terbaru Lyssa !

Perempuan Zaman Ni Selalu Pilih Lelaki Jenis ??

Gadis Kidal Berceloteh...
20/01/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v



Eh . Title apa yang aku dok merapu tuu ..  Perempuan Zaman Ni Selalu Pilih Lelaki Jenis ?? Ahaa  . Boleh pulak tu . Lelaki jenis ? err . Lelaki tu , lelaki lah . Nak berjenis apa pulak . (question mark)


Hehh . Jenis , boleh dikategorikan dengan banyak benda right ? So ? Ehemm . Maksud Lyssa macam ni . Senang cerita , tengok gambar dekat bawah ni :



 



Tu haaaa . Siap label no SATU dengan no DUA lagi . Mana satu yang korang nak ? Ehekk . Tak suruh pun korang pilih kartun mana yang paling shumelllls . Lelaki jenis macam mana yang menjadi pilihan korang untuk dijadikan suami ?


Ahh . Tak dinafikan lagi , kebanyakan remaja sekarang suka sangat ber-kaple and suka lewtew ada lelaki rambut terpacak sana , terpacak sini . Rambut colour malour . hekhek.
Kenapa ? Kenapa ? Cer cerita sikit ?


G shopping mall , lepak dengan member tetiba nampak be-boyss :


"Perghh . handsome gila siot mamat tu ! Kalau jadi boy aku kan syiok . Rambut terpacak tu weh!"


Err . Ada ke perempuan remaja sekarang macam ni ? HEHE . Ramai aihhh . Ingat lelaki je usha awekk ? Perempuan pun mesti ada punya lahh . Kenapa ? Kenapa ? Kenapa ?


Kalau nak pilih , biar lah yang berjenis sikit . Kalau rambut terpacak tu , tak de lah kisah apa pun . Asal beriman sudah . Sekarang nak cari lelaki yang betul- betul lelaki pun susah . Ini kan perempuan . Lagi lah susah . 


Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur’:26) 


Pengajaran yang kita dapat ambil dari ayat ini adalah hubungan baik seseorang itu bergantung kepada sikapnya sendiri. Jika dia seorang yang baik, mustahil dia akan bergaul dengan orang yang jahat dan begitulah sebaliknya.So , kita sendiri tahu diri kita macam mana kan ? Kalau nak laki macam yang nombor satu tu , ubahlah diri kita ke arah kebaikan .


Sebaik atau sejahat manapun pasangan yang kita terima setakat ini, itulah yang terbaik buat kita. Allah tidak pernah salah dalam aturannya. Namun untuk mencari yang lebih baik, Islam telah memberikan garis panduan yang jelas dalam ajarannya. Kita hanya perlu belajar dan mula mengamalkannya.


Sekian :)
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

48 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
GrEyGiRl
AUTHOR
January 20, 2012 at 3:10 PM delete

hye lyssa...huhuh untuk kebaikan cri lelaki yg boleh terima kite seadanya =)

Reply
avatar
Niel
AUTHOR
January 20, 2012 at 3:11 PM delete

BETOL TUHH !
SOKONG SGT2 :)

Reply
avatar
AdRiNa pUtRi
AUTHOR
January 20, 2012 at 3:14 PM delete

hehe betul tu. tak dapat di nafikan lagi. ^_^

Reply
avatar
January 20, 2012 at 3:16 PM delete

insyaallah...same2 lah brubah,,,=)

Reply
avatar
January 20, 2012 at 3:17 PM delete

betul..nak yang baik of coz lar kena brubah jd baik..^^

Reply
avatar
tieha ismail
AUTHOR
January 20, 2012 at 3:18 PM delete

betul tuh...perempuan sekarang nak lelaki yang bergaya aje...nk yang muka hensem...rambut stail...kalo boleh nak perfek serba serbi...beriman perkara nombor dua yang dicari dalam diri seseorang lelaki tu

Reply
avatar
DieylaHanan
AUTHOR
January 20, 2012 at 3:18 PM delete

Awwwhh , betul tu kak Lyssa . Sekarang pun susah nak cari lelaki yang baik , setia n yang lebih-2 lagi yg soleh . #ingin mencuba menjadi wanita solehah :DD

Reply
avatar
ruby sarip
AUTHOR
January 20, 2012 at 3:19 PM delete

tak nak lelaki pakai jubah tu dan lelaki pacak2 tu.. nak lelaki yang sederhana =)

Reply
avatar
January 20, 2012 at 3:19 PM delete

jenis...?? Hot stuff.. huhhu..

Reply
avatar
NOVA
AUTHOR
January 20, 2012 at 3:23 PM delete

dari karena itu... pilih la apa yg patut untuk di jadikan suami.. betul tak dear comel lyssa.. :)

Reply
avatar
YaYaNsMuM
AUTHOR
January 20, 2012 at 3:26 PM delete

"wanita yg baik, insyaallah utk Lelaki yang baik".....kene improvekan diri,kalau nak dipertemukan dengan lelaki yg terbaik,insyaallah.(^_^) Gud luck adik2ku sekalian...(^_^)

Reply
avatar
Choki
AUTHOR
January 20, 2012 at 3:29 PM delete

As Salam..Hehe.Nice post.Terase ada gak T__T" Rambut saya kalo pendek,pacak..Pnjg lain skit r.Tp ada gak yg dressing mcm tu tp hati ok..solat jaga.Bacaan al-Quran lancar :-)

Reply
avatar
Az Meeda
AUTHOR
January 20, 2012 at 3:34 PM delete

mencintai dan menerima dengan seadanya

Reply
avatar
Elih Japahar
AUTHOR
January 20, 2012 at 3:44 PM delete

Hehe :) betul tu Lyssa..

Reply
avatar
January 20, 2012 at 3:49 PM delete

ha'ah kan kak Lyssa.Gegirl zaman sekarang nak yang style je.= =

Reply
avatar
Mish Meeniey
AUTHOR
January 20, 2012 at 3:51 PM delete

hye ! errr sis lyssa. i'm new fllower blog nie. (agak kaku) suka blog nie. lama dah usha usha tuto kat sini. awesome...

Reply
avatar
MaYa MustWany
AUTHOR
January 20, 2012 at 4:23 PM delete

kalau pacak2 tuh terpulang pada tuan punya badan,jangan over sudah..tapi tak suka orang melayu warna rambut coz rambut hitam tuh dah menawan.

Reply
avatar
mselim3
AUTHOR
January 20, 2012 at 4:37 PM delete

bagus2 ...dakwah pada kebaikan...blogger pn ader tangungjawab kan...(mcm pernah dengar aje ayat nie kan)...

Tahniah kerana berpesan2 kepada kebaikan....

Ana doakan agar top blogger nie tetap top no.1 ...Insaallah ...

Reply
avatar
Liana Lin
AUTHOR
January 20, 2012 at 5:03 PM delete

LAwa blog awak..suke bce post awk..

Reply
avatar
::ct luna::
AUTHOR
January 20, 2012 at 5:05 PM delete

hopefully dapat yg terbaik :)

Reply
avatar
shahrazali
AUTHOR
January 20, 2012 at 5:22 PM delete

wahhhh...... entri memilih lelaki yek....hehe... kena buat entri balas ni...hehe...

pilih la lelaki selepas kenal hati dan pemikiran...bukan dari paras rupa..tp org skrg mmg akan pandang rupa dulu,,then baru kenal hati dn sikap kan..

ini bagus untuk org yg selalu memilih..hehe..

Reply
avatar
syuesyada
AUTHOR
January 20, 2012 at 5:32 PM delete

haha..
nak cari boypren, cari no 2.
nak cari suami, cari nom 1.

mcm org laki lah.
nak cari girlpren, cari yg seksi.
nak cari isteri, cari yg pkai tudung/tutup aurat.

kan? ^^

Reply
avatar
January 20, 2012 at 6:05 PM delete

saya mau yang buleh terima saya seadanya, sayang saia...pokok nya ilmu agama ada pada dia :)
so... dia boleh laa memimpin saia ke arah yg kebaikan :)

Reply
avatar
Ibnu isa
AUTHOR
January 20, 2012 at 8:18 PM delete

lysssaaaa!!! u masuk TV3 Buletin utama lah tadi!! woot3..

Reply
avatar
fizafantagirO
AUTHOR
January 20, 2012 at 8:35 PM delete

Lyssa dear .. wahhh nama Lyssa Faizureen masuk buletin utama lah .. hihihi .. tumpang bangge jugak ah =)

Reply
avatar
cik eka
AUTHOR
January 20, 2012 at 8:38 PM delete

wah lyssa td ade kelua kt tb3 la
buletin utama
hebat la
hehe

Reply
avatar
kewchik
AUTHOR
January 20, 2012 at 8:45 PM delete

Terbaekk lah kak lysa

Reply
avatar
~Nana BamBam~
AUTHOR
January 20, 2012 at 8:48 PM delete

benar...sebelum memilih lelaki yang beramal soleh, kita kena berubah menjadi seorang yang solehah..demi kebaikkan kelak.

Reply
avatar
Eein Azryn
AUTHOR
January 20, 2012 at 8:56 PM delete

yang rambut pacak2 tu, kalau cicak jatuh atas rambut confirm jadi arwah. kahkahkah. :D Rambut tak penting, yang penting beriman. heee. ^^

Reply
avatar
January 20, 2012 at 8:57 PM delete

wahh ! nice entry . ieyla na pakwe yg no 1 la

Reply
avatar
Miss Naoko
AUTHOR
January 20, 2012 at 9:01 PM delete

nice! please follow my blog.. :)

Reply
avatar
suzie rahman
AUTHOR
January 21, 2012 at 1:48 AM delete

no 1 pls.dulu bleh r nk yg pacak2 ni.skg ni xrs lelaki cm tu bleh bimbing sy yg xbrp baik ni.nakal je lbh.nice sharing.

Reply
avatar
Boni JLL3
AUTHOR
January 21, 2012 at 2:11 AM delete

setuju sangat2...yang penting jangan tersalah pilih pasangan.Jika tak,merana seumur hidup

Reply
avatar
cik Tipah
AUTHOR
January 21, 2012 at 1:38 PM delete

memang bgos lha,.. tapi klaw perempuan yang baik dapat laki yang jahat,. ?

Reply
avatar
January 21, 2012 at 8:07 PM delete

entry lyssa semua ada info yg comel loteh :)

Reply
avatar