Home
tutorial
Tips-Tips

20 January 2012

Perempuan Zaman Ni Selalu Pilih Lelaki Jenis ??

Gadis Kidal Berceloteh...
20/01/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v



Eh . Title apa yang aku dok merapu tuu ..  Perempuan Zaman Ni Selalu Pilih Lelaki Jenis ?? Ahaa  . Boleh pulak tu . Lelaki jenis ? err . Lelaki tu , lelaki lah . Nak berjenis apa pulak . (question mark)


Hehh . Jenis , boleh dikategorikan dengan banyak benda right ? So ? Ehemm . Maksud Lyssa macam ni . Senang cerita , tengok gambar dekat bawah ni :



 



Tu haaaa . Siap label no SATU dengan no DUA lagi . Mana satu yang korang nak ? Ehekk . Tak suruh pun korang pilih kartun mana yang paling shumelllls . Lelaki jenis macam mana yang menjadi pilihan korang untuk dijadikan suami ?


Ahh . Tak dinafikan lagi , kebanyakan remaja sekarang suka sangat ber-kaple and suka lewtew ada lelaki rambut terpacak sana , terpacak sini . Rambut colour malour . hekhek.
Kenapa ? Kenapa ? Cer cerita sikit ?


G shopping mall , lepak dengan member tetiba nampak be-boyss :


"Perghh . handsome gila siot mamat tu ! Kalau jadi boy aku kan syiok . Rambut terpacak tu weh!"


Err . Ada ke perempuan remaja sekarang macam ni ? HEHE . Ramai aihhh . Ingat lelaki je usha awekk ? Perempuan pun mesti ada punya lahh . Kenapa ? Kenapa ? Kenapa ?


Kalau nak pilih , biar lah yang berjenis sikit . Kalau rambut terpacak tu , tak de lah kisah apa pun . Asal beriman sudah . Sekarang nak cari lelaki yang betul- betul lelaki pun susah . Ini kan perempuan . Lagi lah susah . 


Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur’:26) 


Pengajaran yang kita dapat ambil dari ayat ini adalah hubungan baik seseorang itu bergantung kepada sikapnya sendiri. Jika dia seorang yang baik, mustahil dia akan bergaul dengan orang yang jahat dan begitulah sebaliknya.So , kita sendiri tahu diri kita macam mana kan ? Kalau nak laki macam yang nombor satu tu , ubahlah diri kita ke arah kebaikan .


Sebaik atau sejahat manapun pasangan yang kita terima setakat ini, itulah yang terbaik buat kita. Allah tidak pernah salah dalam aturannya. Namun untuk mencari yang lebih baik, Islam telah memberikan garis panduan yang jelas dalam ajarannya. Kita hanya perlu belajar dan mula mengamalkannya.


Sekian :)

48 000 orang Pengomen Terhebat !!:

GrEyGiRl said...

hye lyssa...huhuh untuk kebaikan cri lelaki yg boleh terima kite seadanya =)

Atirah ★ said...

Nice entry sys . :)

Niel said...

BETOL TUHH !
SOKONG SGT2 :)

Jidah CuteZz said...

:)

Tara Asrar (NEW) said...

yes :D

AdRiNa pUtRi said...

hehe betul tu. tak dapat di nafikan lagi. ^_^

Sya-Secrets said...

betul3...

aisyah fauzi marshamellow said...

insyaallah...same2 lah brubah,,,=)

fatin amalina husna said...

betul..nak yang baik of coz lar kena brubah jd baik..^^

Syaifuddin said...

haha ..ye dok ni ?

tieha ismail said...

betul tuh...perempuan sekarang nak lelaki yang bergaya aje...nk yang muka hensem...rambut stail...kalo boleh nak perfek serba serbi...beriman perkara nombor dua yang dicari dalam diri seseorang lelaki tu

DieylaHanan said...

Awwwhh , betul tu kak Lyssa . Sekarang pun susah nak cari lelaki yang baik , setia n yang lebih-2 lagi yg soleh . #ingin mencuba menjadi wanita solehah :DD

ruby sarip said...

tak nak lelaki pakai jubah tu dan lelaki pacak2 tu.. nak lelaki yang sederhana =)

Mr. Amer Asyraf said...

jenis...?? Hot stuff.. huhhu..

NOVA said...

dari karena itu... pilih la apa yg patut untuk di jadikan suami.. betul tak dear comel lyssa.. :)

pQah said...

Betul tu kak lyssa

YaYaNsMuM said...

"wanita yg baik, insyaallah utk Lelaki yang baik".....kene improvekan diri,kalau nak dipertemukan dengan lelaki yg terbaik,insyaallah.(^_^) Gud luck adik2ku sekalian...(^_^)

Choki said...

As Salam..Hehe.Nice post.Terase ada gak T__T" Rambut saya kalo pendek,pacak..Pnjg lain skit r.Tp ada gak yg dressing mcm tu tp hati ok..solat jaga.Bacaan al-Quran lancar :-)

Az Meeda said...

mencintai dan menerima dengan seadanya

Elih Japahar said...

Hehe :) betul tu Lyssa..

Siti Nur Aisyah said...

ha'ah kan kak Lyssa.Gegirl zaman sekarang nak yang style je.= =

Mish Meeniey said...

hye ! errr sis lyssa. i'm new fllower blog nie. (agak kaku) suka blog nie. lama dah usha usha tuto kat sini. awesome...

aizadalias said...

owh terasa..hehehe ;p

MaYa MustWany said...

kalau pacak2 tuh terpulang pada tuan punya badan,jangan over sudah..tapi tak suka orang melayu warna rambut coz rambut hitam tuh dah menawan.

mselim3 said...

bagus2 ...dakwah pada kebaikan...blogger pn ader tangungjawab kan...(mcm pernah dengar aje ayat nie kan)...

Tahniah kerana berpesan2 kepada kebaikan....

Ana doakan agar top blogger nie tetap top no.1 ...Insaallah ...

nadirah said...

btol2 tu lyssa..=)

Liana Lin said...

LAwa blog awak..suke bce post awk..

::ct luna:: said...

hopefully dapat yg terbaik :)

shahrazali said...

wahhhh...... entri memilih lelaki yek....hehe... kena buat entri balas ni...hehe...

pilih la lelaki selepas kenal hati dan pemikiran...bukan dari paras rupa..tp org skrg mmg akan pandang rupa dulu,,then baru kenal hati dn sikap kan..

ini bagus untuk org yg selalu memilih..hehe..

syuesyada said...

haha..
nak cari boypren, cari no 2.
nak cari suami, cari nom 1.

mcm org laki lah.
nak cari girlpren, cari yg seksi.
nak cari isteri, cari yg pkai tudung/tutup aurat.

kan? ^^

Dyane Nur' Dyana said...

saya mau yang buleh terima saya seadanya, sayang saia...pokok nya ilmu agama ada pada dia :)
so... dia boleh laa memimpin saia ke arah yg kebaikan :)

sizziey darliana said...

nice kak lisa.... =)

Cik Meeja said...

Betul Betul Betul! ^^,
RAFHANAH BLOGSHOP

Siti Aniza said...

:)

Ibnu isa said...

lysssaaaa!!! u masuk TV3 Buletin utama lah tadi!! woot3..

fizafantagirO said...

Lyssa dear .. wahhh nama Lyssa Faizureen masuk buletin utama lah .. hihihi .. tumpang bangge jugak ah =)

cik eka said...

wah lyssa td ade kelua kt tb3 la
buletin utama
hebat la
hehe

kewchik said...

Terbaekk lah kak lysa

~Nana BamBam~ said...

benar...sebelum memilih lelaki yang beramal soleh, kita kena berubah menjadi seorang yang solehah..demi kebaikkan kelak.

Eein Azryn said...

yang rambut pacak2 tu, kalau cicak jatuh atas rambut confirm jadi arwah. kahkahkah. :D Rambut tak penting, yang penting beriman. heee. ^^

celoteh si adeq gedik said...

wahh ! nice entry . ieyla na pakwe yg no 1 la

Miss Naoko said...

nice! please follow my blog.. :)

2EV1 said...

^___^v

suzie rahman said...

no 1 pls.dulu bleh r nk yg pacak2 ni.skg ni xrs lelaki cm tu bleh bimbing sy yg xbrp baik ni.nakal je lbh.nice sharing.

Boni JLL3 said...

setuju sangat2...yang penting jangan tersalah pilih pasangan.Jika tak,merana seumur hidup

Izzah Ilhami said...

sokong2

cik Tipah said...

memang bgos lha,.. tapi klaw perempuan yang baik dapat laki yang jahat,. ?

gloryglory_maisarah said...

entry lyssa semua ada info yg comel loteh :)