Cinta , Sayang , Minat Dan Suka ...

Gadis Kidal Berceloteh...
13/04/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v


 
Sumber : Encik Google :)



Cinta – Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita . Segala apa yang kita buat , kalau boleh nak dia tahu.. dan kita seboleh-bolehnya tak nak sakitkan hati dia . Kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yang kita selalu ingat dan mimpi .. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je )


Sayang – Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita . Selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dengan masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya .. )


Suka – Kita sukakan dia kerana dia kelakar . Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut habis terburai .. haha . Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu …(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita . Kita akan suruh dia diam sekiranya tekak kita dah nak pecah ! hakhak .…)


Minat – Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya. (dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat , peribadi atau barang yang kita mahukan)



p/s : Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita .. tidak akan CINTA pada seseorang itu…
 
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

45 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Boni JLL3
AUTHOR
April 13, 2012 at 4:33 PM delete

lyssa. jom kapel.hahaha

avatar
are_lin@yu
AUTHOR
April 13, 2012 at 4:34 PM delete

kalau perasaan kita ada semua terhadap dia lengkap sudahh..;-)

avatar
nurul adilla
AUTHOR
April 13, 2012 at 4:36 PM delete

walaikumsalam ,kak lyssa

terima kasih kak ,sekarang baru saya tahu , .boleh minta copy tak kak ??

avatar
April 13, 2012 at 4:36 PM delete

ouh . macam tu rupenye . bab syg tu macam kejam la pulak kan ? hmmm . pape pon thanks kak lysa share this info. nice ;)

avatar
Cik Lyeen
AUTHOR
April 13, 2012 at 4:37 PM delete

keempat2 perasaan ni sya da..:) hikhik...:) sy minat & suka cik Lyssa...:)

avatar
April 13, 2012 at 4:38 PM delete

wahhh. nice ! suka, minat,sayang dan cinta adalah rasa yang menyempurnakan sesuatu perhubungan. errr.. adakah ? -.- ' hehehehe :)

avatar
April 13, 2012 at 4:41 PM delete

@Boni JLL3

erkk / boleh pulakk . hahaha .

avatar
April 13, 2012 at 4:41 PM delete

@Cik Lyeen


Alamakkk . Lesbo ke ni ? Haritu , kemain lagi mengganas nak GADUH ! hahah .

avatar
Citra NaniZam
AUTHOR
April 13, 2012 at 4:42 PM delete

ermm.. lama dah tak jadi jiwang karat cam lyssa.. hehe lyssa dah punyai keempat2nya ke.. siapakah yg bertuah tu??

avatar
April 13, 2012 at 4:43 PM delete

yup..btol3..hihihi..dah ada semua

avatar
iffah
AUTHOR
April 13, 2012 at 4:43 PM delete

hehehe,jiwang2 pulak petang2 nieyh..

kak lyssa tak nak buat segmen ape2 ke?

avatar
April 13, 2012 at 4:44 PM delete

@Citra NaniZam

alahaiii . Lyssa tak de lagi semuaaa tuhhh ...

avatar
NAL
AUTHOR
April 13, 2012 at 4:59 PM delete

superb & brilliant..teringat lak komen semalam pasal cinta & kerjaya..^^

avatar
-SUPERGIRL-
AUTHOR
April 13, 2012 at 5:22 PM delete

kalau tercinta dekat aaron aziz cmane eh ? hahahahhaha

avatar
KakLangMia
AUTHOR
April 13, 2012 at 6:00 PM delete

peewwiittt
hmm, cinta sayang minat & suka ??
KakLang cinta si dia
KakLang sayang family
KakLang minat mcm2..(haha..)
KakLang SUKA blog Cik Lyssa :)

nk tmbah... kalau kasih & rindu plak?????

avatar
merpaticoklat
AUTHOR
April 13, 2012 at 6:00 PM delete

ada betul jugak apa yang akak ckp tu..hehehe...tp ada jugak benci mnjadi rindu nak cri gadoh dan boleh dikata kan akhir nye jatuh cinta :)

avatar
Adila Saidi
AUTHOR
April 13, 2012 at 6:36 PM delete

betol tu. tanpa minat, suka, sayang, takkan dtg cinta.

avatar
shahrazali
AUTHOR
April 13, 2012 at 6:49 PM delete

mula2 minat,,,then suka,,lepas tu sayang,, maka jadilah cinta kan...

bila dah mula rasa cinta,,,minat ,suka, dan sayang menjadi satu..

avatar
CikZaitul
AUTHOR
April 13, 2012 at 6:55 PM delete

oh..jadi saya berCINTA rupanya..hik hik hik...

avatar
Ieda Talib
AUTHOR
April 13, 2012 at 6:57 PM delete

Salam perkenalan. Suka & minat,hehehe k.Ieda hadiahkn buat Lyssa.

avatar
oshin
AUTHOR
April 13, 2012 at 7:04 PM delete

how i wish he will say he loves me too *sigh

avatar
oshin
AUTHOR
April 13, 2012 at 7:04 PM delete

how i wish he will say he loves me too *sigh

avatar
Miss Ann
AUTHOR
April 13, 2012 at 8:10 PM delete

akan dtg agaknya perasaan tu nanti :) ..

avatar
Miszz Miza
AUTHOR
April 13, 2012 at 8:35 PM delete

haha..kalau camtu nak sayang kak lyssa lah.

avatar
Sunah Sakura
AUTHOR
April 13, 2012 at 8:40 PM delete

tudiaaa...lyssa da keluarkan teori cinta dia..hehehe...

avatar
ShafyqOnlyy
AUTHOR
April 13, 2012 at 8:52 PM delete

dah dekat 5 HARI tak komen blog kakak comel ni . btw RINDUUU

avatar
niedaida
AUTHOR
April 13, 2012 at 9:22 PM delete

wah,entry love2 nie he3

avatar
April 13, 2012 at 9:47 PM delete

semua wajib ada perasaa yg kak lyssa tulis tu..kalau tak rasa dia bkn human..=)

avatar
April 13, 2012 at 9:47 PM delete

semua wajib ada perasaa yg kak lyssa tulis tu..kalau tak rasa dia bkn human..=)

avatar
Natasha Ila
AUTHOR
April 14, 2012 at 10:29 AM delete

waaaa, skunk bru ila tahu yg ila cuma minat ngan dia je.. hehe~ thnks alot kak lyssa comel !!

avatar
April 14, 2012 at 10:57 AM delete

kak lyssa dah jadi doktor cinta.hik2.:D

avatar
Kamsiah
AUTHOR
April 14, 2012 at 12:01 PM delete

salam
lyssa..akak suka Anuar Zain tp bkn bermakna cinta dan syg padanya hehe...

avatar
gdsbnga
AUTHOR
April 14, 2012 at 1:15 PM delete

kite cinte syg minat dn suka pd org yg same . auuuwww ! harhar

avatar
Agus Susanto
AUTHOR
April 14, 2012 at 3:50 PM delete

Wa'alaikum salam wr.wb_
+6287715611516 , +6282153339394

avatar
Nonie
AUTHOR
April 15, 2012 at 6:56 PM delete

pinjam entry , nnti kite letak credit untuk kaka ye . thnx (:

avatar
Jai Montana
AUTHOR
April 16, 2012 at 12:33 PM delete

steady BONI..soalan anda cukup ikhlas..steady2... ;-)

avatar
April 16, 2012 at 10:32 PM delete

wah..meera yg mana satu ni yer?hahah..belom ade 1 lg kowt..hehe

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon

Google+ Followers