Jari Budak Umur 3 Tahun Tersepit 30 Minit

Gadis Kidal Berceloteh...
19/04/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v


 


KOTA BHARU: Seorang kanak-kanak berusia tiga tahun hanya mampu menangis dan menahan sakit selama setengah jam selepas tangan kanannya tersepit di dalam mesin permainan di sebuah kedai runcit di Kedai Mulong, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 5.30 petang itu, mangsa, Mohd Asyraf Mohd Huzaini dari Kampung Batu Lapan, Kadok, dekat sini, yang berkunjung ke kedai runcit itu bersama bapanya, Huzaini Yahya, 32, pada mulanya memasukkan syiling ke dalam sebuah mesin permainan, tetapi barang permainan tidak keluar menyebabkan dia memasukkan tangan kanannya di lubang mesin permainan itu.

Bagaimanapun, cubaannya mengeluarkan semula tangan gagal sehingga terpaksa ditenangkan ibunya, Rosnita Wahab, 28, dan dibantu anggota bomba.
Huzaini berkata, dia terkejut mendengar anaknya menangis ketika berada di kaunter pembayaran.


** Lyssa ingat lagi time Lyssa kecik-kecik dulu . Selalu sangat tikam mainan ni (Lyssa panggil telur) . Ma .. Nak 50 sen .. Mama pun bagi je haa . Tak tahu pula Lyssa mesin tu boleh membahayakan orang . Ye lah . Budak umur 3 tahun mana tahu apa . Tengok benda tu tak keluar . Tapi dah pulas banyak-2 kali kan ? Nahhh . Sumbat tangan masuk dalam tu . Tengok tersepit . Tahan lah sakit 30 minit sampai pihak bomba datang rongkah mesin tu . Membahayakan betul .  Ishk ! Ibu bapa pun kena lah selalu ambil perhatian setiap tindakan anak-anak mereka . Jangan disebabkan kecuaian diri , anak kita yang menjadi mangsa .
 
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

39 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
kay_are
AUTHOR
April 19, 2012 at 9:04 AM delete

mesin tu pun leh sepit orang? bahaye betul.. nasib tak pernah kne dulu.. huu

avatar
blogtilldrop
AUTHOR
April 19, 2012 at 9:04 AM delete

huh...kecian dia...!!1

avatar
are_lin@yu
AUTHOR
April 19, 2012 at 9:06 AM delete

siannya dia..tak salah dulu pernah sekali jadi maca mni jugak..

avatar
TIM_Fahid
AUTHOR
April 19, 2012 at 9:13 AM delete

wah wah...cik lyssa...

avatar
azam
AUTHOR
April 19, 2012 at 9:21 AM delete

adoi.....kg wife sayalah.....
macam kenal je

avatar
Arina Shamsul
AUTHOR
April 19, 2012 at 9:49 AM delete

eee...ngeri pulak akak tengok dik ..

pas ni takmo bagi anak main mesin ni la..hihihi.

sebenarnya akak pun tak pernah main mesin ni..haha..beruntung la ko dik :) ihihi

avatar
fizafantagirO
AUTHOR
April 19, 2012 at 9:55 AM delete

alaaa .. siannya budak tu , lam jugak tu 30 minit nak tahan .. aduhh ..

avatar
April 19, 2012 at 10:01 AM delete

uish syg 50 sen tuu nak derma kat tong mainan camtu..

avatar
April 19, 2012 at 10:05 AM delete

dulu suke mesin mainan macam ni..tapi tak sangka pula bahayanya sampai macam ni..jadikan cerita ni sebagai peringatan..=)

avatar
Siti Rohaida
AUTHOR
April 19, 2012 at 10:29 AM delete

Kesian die..Nasib baik tangan xde pape kan?

avatar
Phat
AUTHOR
April 19, 2012 at 10:31 AM delete

cian nya...

lyssa jom baca kisah sedih kat blog phat

avatar
Isha Sams
AUTHOR
April 19, 2012 at 10:41 AM delete

yeahh . betul tu kak . dulu anys sampai masukkan tangan jugak . nasib baik takde pape :) alhamdulilah .

avatar
April 19, 2012 at 10:49 AM delete

@kay_are

tuh lah kan . naseb tak pernah kena dulu ....

avatar
April 19, 2012 at 10:49 AM delete

@are_lin@yu

ohh . ye ker ? Alamakkk . Lyssa baru tahu yg ini .

avatar
April 19, 2012 at 10:50 AM delete

@azam


hekk . kenal siapa ? budak tuu ?

avatar
April 19, 2012 at 10:50 AM delete

@Arina Shamsul

haha .beruntung apa nya . nasib Lyssa tak jadi macam ni :)

avatar
April 19, 2012 at 10:51 AM delete

@fizafantagirO

ishkk . memang arr . tahan je ah sakit tuhh. arrr !

avatar
April 19, 2012 at 10:51 AM delete

@fatin amalina husna

hekk . budak-2 / semuanyaa nakk cubaa~

avatar
April 19, 2012 at 10:51 AM delete

@Saya mEmang suka Menuliz:D


yup . betul . jadikan ia sebagai peringatan ~

avatar
Nur Ezzati
AUTHOR
April 19, 2012 at 10:52 AM delete

keciannya budk tuh . ya allah .

avatar
April 19, 2012 at 10:52 AM delete

@Isha Sams


loh . kamu pun masukkan tgn juga ? adyyy . naseb lah tk kena ape-2 ;p

avatar
April 19, 2012 at 10:56 AM delete

alolo,siannye :'( ibubapa perlulah mnjaga kslmatan ank2 ! -.- haha.

avatar
April 19, 2012 at 10:56 AM delete

alolo,siannye :'( ibubapa perlulah mnjaga kslmatan ank2 ! -.- haha.

avatar
aimi
AUTHOR
April 19, 2012 at 11:18 AM delete

kite kalo bnde 2 kuar..kite ketuk2 bnde 2 bnyk kali =)

avatar
April 19, 2012 at 11:41 AM delete

Ish3..kesiannye budak tu...seb baik my doter tak pernah pun mintak menan kat mesin niyh..bahaya dan cerita Lyssa manjadi iktibar...

avatar
shahrazali
AUTHOR
April 19, 2012 at 12:07 PM delete

kesian.....mcm2 hal skrg ni...nasihat utk para ibu bapa,, sila pantau lebih anak2 anda..

avatar
April 19, 2012 at 12:35 PM delete

kesiannya...nasib baik tak putis..

avatar
Boni JLL3
AUTHOR
April 19, 2012 at 12:48 PM delete

hahaha..dulu pun saya selalu main menatang tu.hahahaha..seb baik dulu tak pernah tersepit.hehehe

avatar
April 19, 2012 at 2:05 PM delete

mujur semua okay, alhamdulillah..
tak pernah terfikir benda ni boleh
memerangkap tangan budak..

avatar
April 19, 2012 at 4:06 PM delete

kesiannya.. ibu bapa budak tu kenapa cuai ..

avatar
steffany daph
AUTHOR
April 19, 2012 at 7:44 PM delete

kalau tengok2, ni pasal cuai kot. tak kan la umur 3 taun dh leh tersepit tnanganya, msih kecik lagi tu.

avatar
! Ayna !
AUTHOR
April 20, 2012 at 9:08 PM delete

Kesian nya budak tuh,....tahan sampai 30 minit tu!Tak sanggup saya!

avatar

Google+ Followers