Jari Tersepit Eskalator

07/07/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v






JOHOR BAHRU: Seorang kanak-kanak berusia empat tahun, Mohd Nasrullah Mohd Adham hanya mampu menahan kesakitan selepas jari telunjuknya tersepit pada eskalator sebuah pusat beli-belah di sekitar bandar raya ini dalam kejadian jam 9 malam kelmarin.
Bagaimanapun, orang ramai yang menyaksikan kejadian memaklumkan perkara itu kepada pengurusan pusat beli-belah berkenaan sebelum eskalator berkenaan dihentikan.


Ibu mangsa, Lailatul Kartini Hashim, 32, berkata, dia ke pusat beli-belah itu untuk membeli barangan keperluan rumah. “Kami singgah di sebuah kedai untuk melihat baju, bagaimanapun Nasrullah tiba-tiba hilang daripada pandangan menyebabkan saya panik.


“Selepas mencari, saya terkejut mendapati Nasrullah terduduk di sebelah eskalator dengan sebahagian tangannya tersepit, saya bimbang keseluruhan tangan anak termasuk ke dalam eskalator itu,” katanya.




----->> IKLAN 2 SAAT !! <<-----


Bagaimanapun, menurut Kartini, pengurusan pusat beli-belah berkenaan bertindak pantas dengan menghentikan eskalator itu. Katanya, tangan Nasrullah berjaya dikeluarkan orang ramai sejurus eskalator berkenaan dihentikan sebelum dia dikejarkan ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) Johor Bahru.

Saya bersyukur kerana Nasrullah hanya cedera ringan pada jari telunjuk,” katanya.
Difahamkan, Nasrullah menjalani pembedahan kecil semalam untuk membersihkan bahagian kuku yang cedera dan dijangka dibenarkan keluar wad dalam masa terdekat. Kartini berkata, dia tidak menyangka insiden itu akan menimpa anaknya kerana dia cukup berhati-hati terutama ketika menggunakan eskalator.

“Kami sekeluarga berharap Nasrullah segera sembuh dan saya akan pastikan dia sentiasa di bawah pengawasan,” katanya.



LF : Haa . Tu la , lain kali jaga anak elok-elok naa . Tapi tak pe lah kan , dapat juga dijadikan pengajaran kepada diri dan orang lain . Kalau nak ke mana sekali pun , anak tu penting diawasi . Biasa lah . Budak-budak kan , semua nak mencuba nya . Ni pulak , jari tersepit kat eskalator . Nasib baik cedera ringan , kalau terputus jari tu haa , tak ke rasa bersalah sebab tak awasi anak tu dengan lebih awal ? Apa-apa pun , Lyssa doakan jari adik Nasrulah ni cepat sembuh ye :)

peace :P 
 
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

29 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Kaki Wayang
AUTHOR
July 7, 2012 at 8:32 AM delete

Kesiannya...tak tertahan rasanya kesakitan..

avatar
LaLa mhdnor
AUTHOR
July 7, 2012 at 8:32 AM delete

ngerinya, takut betul baca berita kat atas ni.

pape pun, semoga adik Nasrullah cepat sembuh, jangan nakal2 ye dik =D

avatar
Aisyahhhhh
AUTHOR
July 7, 2012 at 8:33 AM delete

Awww, sakitnye ! Tengok kat gambar ponn dah gerun :3

avatar
dazzi lurzzi
AUTHOR
July 7, 2012 at 8:43 AM delete

lepas ni kena hati2..=D

jom baca - si dia ajak kahwin

avatar
Kaki Wayang
AUTHOR
July 7, 2012 at 8:47 AM delete

CC Cik Lysa: Thanks datang mengomen kat blog yer...da best!!! Memang Da boom!

avatar
Atirah ★
AUTHOR
July 7, 2012 at 8:59 AM delete

Aduhhh ! Kalau tengok gmbr dye . Auchh ! nak pengsan rasanya . :')

avatar
Yui Bieyna
AUTHOR
July 7, 2012 at 9:21 AM delete

ksian kat adek tu ye kak....nyilu rsanye...

avatar
July 7, 2012 at 9:26 AM delete

adessss kesiannyaaaaa .. tengok pun dah rasa sakit inikan pulak yg kena.. kesiann

avatar
Nur Irdina
AUTHOR
July 7, 2012 at 9:49 AM delete

Adek kwn Dina p0n pnah kena jgk . Alhamdulillah skrang dh sembuh.

avatar
Elih Japahar
AUTHOR
July 7, 2012 at 11:08 AM delete

DOSH telah melakukan bnyak pnambahbaikan drpd segi keselamatan escalator ini..antaranya memasang rubber pada bahagian tepi utk megelakkan selipar/kasut/kaki kanak-kanak tersepit...

Kejadian ini satu lagi kes yg jarang berlaku, tangan tersepit? kelalaian ibubapa juga penyebab kejadian ini...bagaimanapun, mungkin lpas ni pihak DOSH dan pihak syarikat pembekal escalator boleh memikirkan langkah utk mengelakkan kejadian serupa berlaku lagi..

Anyway, tahniah kpd pengurusan pusat membeli-belah diatas tindakan pantas menghentikan escalator terbabtit..

avatar
Nurul Hidayah
AUTHOR
July 7, 2012 at 11:09 AM delete

Ksian adik ni ..
Dia hanya mampu menahan sakit je .
Kalau aku terkena , kompen aku nangis

avatar
July 7, 2012 at 11:35 AM delete

Aduh menyakitkan..berat mata memandang,berat lagi bahu yang memikul..semoga cepat sembuh yaa..

avatar
Nyue
AUTHOR
July 7, 2012 at 12:44 PM delete

bahaya juga..kdng2 xbleh salahkan parent 100% dibuatnya anak itu yg nakal...haa??

avatar
July 7, 2012 at 1:08 PM delete

Ish3. Kesiannya. Tak leh nk bayangkan kesakitan!! ^.^

avatar
Ainun balqis
AUTHOR
July 7, 2012 at 2:41 PM delete

alahaii . keciannya budak tuh ...

avatar
Lady
AUTHOR
July 7, 2012 at 3:49 PM delete

ololo, sian haa budak tuh.

avatar
SunnyFunny
AUTHOR
July 7, 2012 at 4:04 PM delete

siannya kak . semoga adik nieyh cepat sembuh and sehadd macam kanak2 laen . :)

avatar
shera
AUTHOR
July 7, 2012 at 4:14 PM delete

adush ! kesiannya

avatar
Faizul Osman
AUTHOR
July 7, 2012 at 5:48 PM delete

nasib baik tak teruk... kalau tak, tak tahu lah nak kate mcm mane...

http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/07/giveaway-contest-gila-buasir-otak-watak.html

avatar
Boni JLL3
AUTHOR
July 7, 2012 at 6:22 PM delete

uish. nasib bik cedera ringan je.. kaalau jari putus ke, musti menyesal tak sudah tu

avatar
July 7, 2012 at 6:28 PM delete

Mesti sakit.. Mcm nak nangis je kalau bayangkan jari terjepit macam adik tu...

avatar
July 7, 2012 at 6:43 PM delete

kesiannya..smoga adik tue cepat sembuh...kpd ibu bapa, hati2 jaga ank kecil bila d bawa ke shopping complex...jb, shopping complex kat mane tue...?

avatar
Ena's Palace
AUTHOR
July 7, 2012 at 9:35 PM delete

Ya Allah...xsanggup la nak bc n tgk gambo budak tu...sblm ni kes kaki tersepit ni tangan plak...bahaya btul!

avatar
July 7, 2012 at 11:02 PM delete

kasihan budak tu! nk buat mcm mana dh nk jadi?

avatar
Nur-nba
AUTHOR
July 8, 2012 at 2:43 AM delete

Alahai tak sanggup nak melihatnya.. Mesti sakit sangat tu.. Para ibu bapa kena lebih berhati2 dan memantau anak2 mereka sewaktu membeli-belah.

avatar
Rawkzell
AUTHOR
July 8, 2012 at 6:24 PM delete

uhh. hati-hati adik adik , buat kaum parent yang kaki shopping, perhatikan anak anda :D

avatar
ProfHariz
AUTHOR
July 11, 2012 at 3:44 AM delete

Sepatotnya ibu bapa kena peka perkara mcm ni

avatar

Google+ Followers