Serik Pakai Cincin !!

13/07/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v






KUALA TERENGGANU: “Saya sudah serik untuk memakai cincin kerana ia menyebabkan saya nyaris kehilangan jari,” kata Baidillah Ibrahim, 27, yang menggunakan bantuan anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Terengganu untuk membuka cincin yang tersangkut pada jari telunjuk tangan kirinya.


Pemandu lori terbabit yang tinggal di Kampung Jerangau Barat, Hulu Terengganu, ketika ditemui di Wad Ortopedik Hospital Sultanah Nur Zahirah, di sini, semalam berkata, dia tidak menduga cincin tahan karat yang dipakainya sejak empat tahun lalu semakin ketat dan hampir menyebabkan dia kehilangan jari dalam kejadian pada 4 Julai lalu.


Menurutnya, episod hitam itu bermula apabila dia cuba mengeluarkan pagar kayu dari belakang lori di tempat kerjanya di sebuah kilang sawit di Jerangau pada jam 9.30 pagi.
Katanya, sebaik membuka bidai penutup badan lori, jari telunjuk tangan kirinya diletakkan di celah penyelak badan kenderaan berkenaan.


“Ketika itulah kaki saya tergelincir dan jari telunjuk tangan kiri saya yang bersarung cincin termasuk ke dalam penyelak menyebabkan kulit serta daging di jari itu terhakis akibat menahan berat badan saya daripada rebah.


“Walaupun perit, saya cuba membuka cincin besi itu, tetapi usaha itu gagal kerana ketat sebelum rakan menghantar saya ke Hospital Hulu Terengganu untuk mendapatkan rawatan sebelum dirujuk ke HSNZ,” katanya.


Baidillah berkata, doktor menggunakan khidmat anggota bomba untuk membuka cincin yang tersekat pada jari telunjuk.

“Anggota bomba mengambil masa setengah jam sebelum dapat memotong cincin berkenaan menggunakan mesin.
“Saya sebak melihat keadaan jari telunjuk yang hanya tinggal tulang dan beberapa urat akibat kesan koyakan daripada cincin itu.

“Dulu ramai orang menasihati saya supaya jangan pakai cincin terlampau lama kerana nanti susah hendak dibuka, tetapi tidak saya hiraukan,” katanya.

Menurutnya, dia yang serik dengan kejadian itu membuat keputusan untuk tidak lagi memakai cincin. - HM



LF : Alahaiii . Terasa seram pulak bulu roma ni lepas baca je artikel kat atas ni kan . Disebabkan cincin , mangsa hampir kehilangan jari telunjuknya . Eeee . Dia rasa sebak bila lihat jari telunjuknya yang hanya tinggal tulang dan beberapa urat akibat kesan koyakan daripada cincin itu. Ahh ! Tak dapat den nak banyang kan . Bahaya jugak kan kalau tak berhati-hati . Mulalah tetiba LF rasa serik pulak nak pakai cincin . Wuu -.- Menakottttkan :(
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

33 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Boni JLL3
AUTHOR
July 13, 2012 at 9:39 AM delete

bahaya jugak pakai cincin ni

avatar
Phat
AUTHOR
July 13, 2012 at 9:40 AM delete

dapat bayang kan kejadian tu..seram meremang bulu tengkuk

avatar
majirashid
AUTHOR
July 13, 2012 at 9:42 AM delete

wooo...slalu gak pakai cicin nih...da ketat tp pakai gak sampai luka nak bukak balek..seb bek da tak pakai...jadik gnie abeh la

avatar
zaxx
AUTHOR
July 13, 2012 at 9:42 AM delete

aduh,,ngerinya.. risau lak nk pakai cincin..lysaa cmne? ganti cincin tunang dengan rantai tunang je la ea.heheh

avatar
Xiao Xandria
AUTHOR
July 13, 2012 at 9:42 AM delete

Tu lah bahaya pakai cincin kesiannya orang ni :')

avatar
nadia farhana
AUTHOR
July 13, 2012 at 9:43 AM delete

menakutkan...cincin boleh memberi keburukan :(

avatar
KY
AUTHOR
July 13, 2012 at 9:44 AM delete

nasib baik KY tak suka pakai cincin hihi

avatar
July 13, 2012 at 9:44 AM delete

Haha xD Apa pun tak booleh :D Jemput datang sini http://fienadollixious.blogspot.com/

avatar
Riena Haiqal
AUTHOR
July 13, 2012 at 9:45 AM delete

seram juga baca kisah ni.. nasib baik cincin kawen ni tak der la ketat mana... kalau ketat sangat tpaksa la dibuka daripada jadi macam ni.. husbnd saya cincin kawen dia memang ketat.. alahai

avatar
Anis Humaira
AUTHOR
July 13, 2012 at 9:46 AM delete

eeii,ngerinyaa.. tak mau pakai cincin lah. huhu

avatar
Mrs Velentine
AUTHOR
July 13, 2012 at 9:47 AM delete

nasiblah lelaki..kalo perempuan..adoi....

avatar
lynn kamarul
AUTHOR
July 13, 2012 at 9:55 AM delete

boleh pakai tp klu kita rasa da ketat better ganti dengan yg lain

avatar
Crafty Nieya
AUTHOR
July 13, 2012 at 9:56 AM delete

err.cemane nak kahwin nanti??
beli yang longgar2 ke??heheh
serammnye nak pakai cincin~hee ;)

avatar
cikeyrah
AUTHOR
July 13, 2012 at 10:12 AM delete

takutnye . . nasib baik mmg x suke pakai cicin hee

Done follow ;)

avatar
July 13, 2012 at 10:19 AM delete

arghhh .. teringan cerita perempuan pakai cincin RM5 yang sama kes jugak macam laki ni .. cincin pakai terlalu lama pastu tak boleh bukak .. sampai jari die bengkak sabab blok darah nak mengalir .. ngeri kot .. satrt dari tu dah tak pakai cincin .. taku jadi macam diorang ni .. ee ..

avatar
Cho Zila
AUTHOR
July 13, 2012 at 10:27 AM delete

akak dah takder satu cincinpun sebab takut kena ragut... maalumler nampak dek peragut cincin emas kita diapun nak datang... maalumler emas mahalkan

avatar
Mila Ahmad
AUTHOR
July 13, 2012 at 11:29 AM delete

yg ketat bahaya kalau yang longgar tercicir pulak camne???

avatar
Salhah Suhot
AUTHOR
July 13, 2012 at 11:36 AM delete

kesian...sebab tu lelaki tak leh pakai sebarang perhiasan..lagipun, sape suruh pakai kat jari telunjuk? nabi da pesan, pakai kat jari manis atau jari kelingking...

avatar
UmmiAbi
AUTHOR
July 13, 2012 at 11:39 AM delete

Dia xikut sunnah tu...Dats Y Rasulullah sunatkan pkai ciccin di jari manis & kelingking. 2 Jari tu kan lbh kcil & tirus... Lg 1, masa ambil wuduk, digalakkan buka sekejap cincin tu supaya air dapat diratakan di celah2 jari..Kalau sllu buka cincin,Alhamdulillah..cincin tu senang nak keluarkan & kita pn boleh rasa kalau tgn kte mengembang(cincin dah ketat), so cincin tu bleh bg adik or anak for next generation. Bolehlah bli baru..hehe

avatar
July 13, 2012 at 11:49 AM delete

masa baca entry nie, saya dah mula tengok cincin kat jari...
takot! >_<

avatar
July 13, 2012 at 1:02 PM delete

MasyaAllah!!! gerunnya.. nasib baik la ena nie jenis yang tak boleh pakai cincin sangat, ada histamine... gatal2 kulit... awwwwwwwwwww, terasa kesakitannya.. T^T

avatar
Mira Adzlia
AUTHOR
July 13, 2012 at 1:06 PM delete

tkut la plak nk pki cncin..huhu

avatar
daya jamal
AUTHOR
July 13, 2012 at 1:52 PM delete

nak pakai boleh . tp janganlah always cincin uh dijari . pakai bila perlu . :)

avatar
dhiashahida
AUTHOR
July 13, 2012 at 2:03 PM delete

ngerinya....tinggal tulang n urat je.. *_*

avatar
sare ared
AUTHOR
July 13, 2012 at 2:44 PM delete

4 thun xbuka cincin XD

avatar
July 13, 2012 at 3:06 PM delete

mak ai..seram sesangat....hai salam kenal I follow

avatar
July 13, 2012 at 3:55 PM delete

nanti saya beli cincin untuk lyssa faizureen dan mohon lyssa jangan bukak2 lepas pakai tau...

http://buasirotak.blogspot.com/

avatar
Nurlyla
AUTHOR
July 13, 2012 at 10:46 PM delete

adui.. ngilu rasenyer..

avatar
E'in
AUTHOR
July 14, 2012 at 8:27 AM delete

cincin pun leh mengecil ke?

avatar
Ana Popoppop
AUTHOR
July 15, 2012 at 5:32 PM delete

ngeri nya .. lelaki tu dah keluar hospital ke belum ?

avatar
cendol
AUTHOR
July 16, 2012 at 5:59 PM delete

oh pakai cincin pn boleh jadi bahaye eh

avatar
Cik Ummi
AUTHOR
July 16, 2012 at 8:48 PM delete

jarinya dah berisi lah =.=

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon

Google+ Followers