♥ 9 Sebab Hubungan Tidak Mampu Bertahan

11/09/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v







1. Menipu

Menipu adalah "pembunuh" utama dalam sesebuah perhubungan . Ia umpama ledakan gunung berapi yang meletus hebat . Ada yang menipu untuk "menyelamatkan" sesebuah perhubungan. Namun mereka tidak mahu hati pasangan terluka . Sesetengah orang tidak dapat menerima bahawa hati mereka telah dipermainkan .

2. Harapan/Kebebasan

Ada psangan yang meletakkan harapan yang sangat tinggi kepada pasangannya malah merka bergantung penuh kepada pasangan . Ada lelaki yang menyukai hal ini tetapi ada jugak sebaliknya . Di sinilah timbulnya konflik yang mungkin menyebabkan hubungan terputus di tengah jalan . Ada pula lelaki yang inginkan kebebasan , tetapi dikongkong . Hal-hal beginilah yang membuatkan perhubungan tersekat . 

3. Terlalu memikirkan aspek perkahwinan

Perhubungan yang sihat biasanya berlangsung dalam suasana yang sangat harmonis . Ia perlu diisi dengan kasih sayang dan sikap saling memahami . Bila semua ini ada baruah perhubungan boleh sampai ke peringkat yang lebih serius . Tapi sesetengah wanita , baru sahaja berkenalan terus sahaja berharap akan berakhir dengan perkahwinan . Mereka takut jika perhubungan yang dijalinkan sia-sia sahaja . Jadi , kalau timbul konflik ini , perhubungan boleh menjadi putus.

4. Mengungkit hal yang lalu 

Menjadi kepantangan bagi sesetengah orang untuk mengugkit hal-hal yang lepas . Apatah lagi jika mengunkit akan kekasih lama . Belajarlah dari kesilapan , jangan mengunkitkan kisah lalu jika kamu sayangkan perhubungan . Yang lepas tu biarlah berlalu dan jangan dikenang kembali .

5. Berbeza pendapat

Dalam menjalin sebuah perhubungan , perbezaan pendapat memang sering terjadi . Kita mempunyai idea yang berbeza dengan pasangan dan  hal-hal inilah yang akan membuatkan pasangan sering berbalah . Ada yang mempunyai cita-cita tetapi tidak dapat ditunaikan hanya kerana pasangan tidak mengizinkan . Itu adalah antara perkara yang boleh membantutkan sesebuah perhubungan . 

6. Status yang tinggi

Ada sesetengah pasangan sangat gembira dengan perhubungan yang dijalinkan . Mereka sangat bahagia namun ada sesetengahnya begitu mementingkan status diri . Mereka memilih pasangan yang dirasakan sangat sesuai dengan diri mereka sahaja . Yang si dia tu hebat sangat ke ? hm .

7. Hal-Hal yang menyakitkan hati

Ada perkara yang dibuat oleh pasangan memang menyakitkan hati . Malah sanggup melakukan hal-hal yang bodoh semata-mata mahu menyakitkan hati orang lain . Jadi kalau inilah yang terjadi , hubungan kamu pasti tidak akan bertahan lama . Lebih teruk jika tidak ada "chemistry" antara kamu dan si dia . 

8. Kehidupan yang sangat mendesak

Ada sesetengah pasangan yang memang suka menyusahkan pasangannya . Mereka sering memberikan masalah dengan membuat pelbagai perkara hingga ia menyakitkan hati kekasihnya . Kehidupan yang sangat terdesak ini adakalnya membuatkan perhubungan tidak berlangsung dengan baik .

9. Kawan-kawan dan keluarga

Tidak mustahil kawan-kawan dan keluarga juga membuatkan sesebuah perhubungan menjadi tidak stabil . Pengaruh dari kawan-kawan dan keluarga boleh mempengaruhi keputusan . Jangan salah sangka . Orang yang kamu sayang pun boleh terlepas dari tangan jika keluarga tidak menyukainya . Restu keluarga itu sangat penting dalam sesebuah perhubungan .


p/s : re-type back form "Majalah Remaja" ♥ huhu :)
*rajin tak saya ? XD

KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

18 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
September 12, 2012 at 11:56 AM delete

setiap perhubungan,mesty ada pasang surutnya kan :D

avatar
Jaja Sutera
AUTHOR
September 12, 2012 at 12:01 PM delete

Salam...jemput baca sini lyssa.. :'( sedey..

http://jajasutera.blogspot.com/2012/09/al-fatihah-utk-blogger-ini-yasmin-j.html

avatar
//nur affa//
AUTHOR
September 12, 2012 at 12:17 PM delete

semuanya betul. memang pantang lah kalau nak ngungkit. yg lepas tu lepas lahh. grr~~

avatar
Muaz Faris
AUTHOR
September 12, 2012 at 12:46 PM delete

rajin gile..

moga bermanfaat kepada semua pembaca .

avatar
roszahari
AUTHOR
September 12, 2012 at 2:00 PM delete

menarik....
hai lyssa..singgahla kt blog k.ros ye...http://roszahari.blogspot.com/

avatar
Fiza Jaafar
AUTHOR
September 12, 2012 at 2:21 PM delete

retype tp bnyk typo error sayg.,.hehe.,.tp tp..rajen nye lyssa re type kan! =))

avatar
BeLLa
AUTHOR
September 12, 2012 at 3:47 PM delete

kitaorg ad chmistry tp shotnya dye menipu

avatar
Remy hazza
AUTHOR
September 12, 2012 at 4:01 PM delete

nice info utk semua..... leh jadikan panduan dlm perhubungan....

avatar
Atiqah Wadiah
AUTHOR
September 12, 2012 at 5:40 PM delete

restu keluarga mmg kena ada dlm sesebuah p'hbgn :)

avatar
September 12, 2012 at 6:22 PM delete

AMBOI DEAR .. RAJINNYE .. HIKHIK

A AH .. SUME KAT ATAS TU BETOL ..

avatar
September 12, 2012 at 7:21 PM delete

dlm dunia skrg ni kbykan hbgn putus tgh jln sbb si pmpuan yg materialistik.. :p

avatar
piko ija
AUTHOR
September 12, 2012 at 8:30 PM delete

lyssa...agak2 bile kite nak kawen???




*gurau aje...hihi

avatar
zorro
AUTHOR
September 12, 2012 at 9:57 PM delete

http://blogzorroxx.blogspot.com/
kalau xkeberatan, sudikah anda follow blog ini.tqvm ^^
btw nice blog..serius

avatar
September 13, 2012 at 10:45 AM delete

YANA TAKK BERCINTAN OOO . haha *lapar megi cintan nii..bila laa nak date dengan megi tuu , heeee*

avatar
Atirah ★
AUTHOR
September 13, 2012 at 6:28 PM delete

ni boleh diisytiharkan jadi pakar cinta ni . wahhh :)

avatar
aymankhalid
AUTHOR
September 14, 2012 at 11:21 PM delete

salam thanks atas kata2 pendorong ni.. saya pon pening kaadng2 mcm mane nak kekal..kwn 5thn xkekal.. at last sy xpcya pd cinta..hurmm ntah la..ada jodoh ada lah.. harap yang baru ni sesuai...heheh tq

avatar
September 3, 2015 at 8:59 PM delete

menipu tuh paling pantang sekali. hubungan mesti ada kejujuran..

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon

Google+ Followers