10 Situasi Lelaki Yang Wanita Harus Fahami

03/10/2012

.Assalamualaikum
Peacee Yo(!) ^_^v


 


Oh yey . Nak share lagi pasal lelaki . hope tak de yang muak nak baca . haha . heh . heh . anda perempuan , mesti ada yang tak berapa nak faham dengan perangai lelaki kan ? Maybe . Mostly la . Tapi actually , perempuan lebih banyak faham lelaki . Lelaki susah nak faham perempuan sebenarnya . Perempuan memang banyak kerenah and kadang tu mesti lelaki pun ada yang naik menyampah dengan perempuan2 ni kan ? huahua . 

Apa-apa pun wahai kaum Hawa , jom kita baca entry mengenai 10 situasi lelaki yang korang harus faham . yea .. Harus faham .. untuk mengelakkan terputusnya hubungan di tengah jalan . haha . Jom baca :

 
1. Bila si dia sibuk...
Jangan pula kamu terhegeh-hegeh meminta si dia menjemput kamu di tempat kerja ataupun menemani kamu pergi membeli-belah.

2. Bila si dia ego
..
Jangan sesekali kamu mempersoalkan tentang keegoan bila sikap sebegini sedang menguasai dirinya. Lelaki amat payah untuk mengakui dirinya ego sebaliknya berpendapat ianya ketegasan.

3. Bila si dia romantik
...
Ajaklah si dia bersiar-siar di tepi pantai ataupun makan malam di bawah cahaya lilin sambil mengenangi saat-saat manis pertemuan pertama dan jangan lupa selit sekali perancangan untuk masa depan bersama.

4. Bila si dia panas baran
...
Jangan buat sesuatu yang boleh menyemarakkan lagi perasaan marahnya. Cuba kamu berdiam diri dulu sampai kemarahan reda.

5. Bila si dia penat
...
Jangan mengadu perkara ataupun bercerita tentang hal yang remeh. Dalam saat sebegini si dia hanya perlu rehat yang secukupnya dan jangan memaksa dia membuat sesuatu yg boleh menambah kepenatan.

6. Bila si dia pentingkan diri sendiri
...
Cuba berterus-terang dan meluahkan rasa tidak puas hati kamu tentang sikapnya itu. Kamu patut bersikap terbuka dan memintanya supaya mengimbangi pendapat kamu juga. Jangan lupa untuk bertoleransi antara satu sama lain.

7. Bila si dia mengongkong
...
Kalau kamu memberontak, pasti akan dimarahinya. Tapi kalau menurut saja katanya takut menjejaskan diri sendiri. Untuk itu, kamu perlu berkata padanya untuk membiarkan kamu membuat keputusan sendiri asalkan tidak menjejas hubungan kamu berdua.

8. Bila si dia selamba.
..
Cuba tarik perhatian si dia. Contohnya membuat sesuatu yg boleh menarik minatnya. Orang yang selamba ini selalunya ingin kita yang memulakan dahulu. Oleh sebab itu, kamu patut merancang sesuatu bagaimana untuk menarik perhatiannya.

9. Bila si dia curang
...
Jangan tuduh tanpa usul periksa. Jika benar si dia curang, bersemuka dan tanya dengan si dia mengapa bersikap begitu. Tapi kalau si dia tetap dengan keputusannya, eloklah kamu sendiri yg berundur dulu sebelum makin parah kelukaan hati.

10. Bila si dia lurus bendul
...
Memang kamu boleh mengambil kesempatan ke atas dirinya tetapi jgn sampai memperlekehkan setiap tindak tanduknya. Kamu patut menjadi perangsang padanya dan mengatakan yg si dia mampu membuat keputusan sendiri tanpa mengharapkan org lain sangat  ...


Setuju tak apa yang diperkatakn di atas ni ? Kalau setuju , cer komen and like sebijik :)


KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

27 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Aliff Haikal
AUTHOR
November 3, 2012 at 6:41 PM delete

perempuan ni kadang2 tak faham dengan situasi lelaki .

avatar
November 3, 2012 at 6:45 PM delete

woo . nice sharing . Datang belajar sikit :')

avatar
~ ICE BERRY ~
AUTHOR
November 3, 2012 at 6:46 PM delete

Asslm kak lyysa. :) setuju larhh. heee, tapi kalau nak minta pasal kawan/sahabat pulak boleh takk?

avatar
~ ICE BERRY ~
AUTHOR
November 3, 2012 at 6:47 PM delete

kak lyssa :) setuju larh ! :) tapi kalau nak minta pasal kawan/sahabat pulakk, boleh takk? ^^

avatar
Fendy
AUTHOR
November 3, 2012 at 6:58 PM delete

kdg2 ada gak perempuan yg xphm dgn keadaan lelaki...lelaki ni pentingkan kawan...

avatar
Atirah ★
AUTHOR
November 3, 2012 at 7:00 PM delete

setuju. :D tp, tak semua perempuan blh fhm lelaki ni :)

avatar
November 3, 2012 at 7:56 PM delete

Lelaki dan wanita dijadikan fitrahnya berbeza. Tak hairan jika masing2 susah nak faham antara satu sama lain biar diterangkan banyak kali sekalipun.

avatar
steffany daph
AUTHOR
November 3, 2012 at 8:40 PM delete

(: sweet. suka .. hehe . mcm ni la baik

avatar
farsyah
AUTHOR
November 3, 2012 at 9:25 PM delete

well,,
btol tu,,
tapi tu la kadg2 kita ni tak perasaan,, tu yg kadg2 terbedal je,, skali dah kena,,,, haa baru tau,,haha

avatar
November 3, 2012 at 9:39 PM delete

nana dpt yg jemis lurus bendul..penatlah..hahaha

avatar
nurul@yuyui
AUTHOR
November 4, 2012 at 1:01 AM delete

dapat yg penyayang...xpi xde cra nak menyemarakkannya..huu...

avatar
boni kacak
AUTHOR
November 4, 2012 at 2:56 AM delete

saya sangat2 setuju :)

avatar
November 4, 2012 at 7:16 AM delete

kalau pengalaman saya (sebab ada abg dan adik laki),
kalau lelaki lapar @perut kosong, jgn cari pasal/ tanya benda2 yang tak tentu pasal..
baik isi perut dia dulu.
hehehe...

avatar
Alya Natasha
AUTHOR
November 4, 2012 at 10:24 AM delete

betul tu.. setuju sangat! :)

avatar
Ain Dzaya
AUTHOR
November 5, 2012 at 3:02 AM delete

tipikal situation jugak!

avatar
September 3, 2015 at 9:01 PM delete

sangat sangat setuju! tak boleh disangkal lagi..

avatar

Google+ Followers