Jiran Yang Kejam ! Sanggup Bunuh 3 Ekor Kucing Yang Tak Bersalah ! [VIRAL]

Melihat kekejaman kepada haiwan kesayangan ramai iaitu kucing, seperti kejadian yang menimpa ke atas seorang pengguna Facebook baru-baru ini, pastinya membuatkan ramai pencinta haiwan itu mengalirkan air mata.
Kelmarin, Farah Fasci meluahkan rasa kecewanya di media sosial apabila tiga ekor kucing miliknya didapati telah diracun sehingga mati oleh jirannya sendiri.
Menurut Farah, dalam kejadian 22 Mei itu, dia mula menyedari tingkah laku pelik salah seekor kucingnya yang menggeluarkan buih pekat di bahagian mulut.
Ia kemudian disusuli dua lagi kucingnya serta tidak lama selepas itu, ketiga-tiga haiwan itu mati.
Difahamkan, jirannya itu telah memberikan haiwan tersebut sejenis racun berwarna biru yang digaulkan bersama ikan bilis.
Kami cukup tidak faham bagaimana segelintir manusia yang sanggup melakukan kezaliman sehingga membunuh dengan meracun binatang yang tidak berdosa ini. Agaknya sudah hilang akal!
Posting yang dimuat naik pada Isnin itu sehingga kini mendapat perkongsian lebih daripada 4,800 dan ribuan maklum balas yang menggesa agar dilaporkan kepada pihak berkuasa dengan segara.
Di bawah kami kongsikan luahan penuh saudari Farah yang turut menasihati penduduk di Taman Batu Gajah Perdana, Pusing, Perak agar lebih berwaspada dengan segelitir manusia yang berhati binatang itu. -MYNEWSHUB.CC

Kau Bunuh Kucing-Kucing Aku.
Semalam, peristiwa yang pahit untuk kami sekeluarga terima. Jiran kami sendiri telah memberi racun untuk membunuh kucing-kucing kami. Bukan seekor tapi 3 ekor!
Caranya mudah, cuma letakkan ikan bilis yang telah ditaburkan serbuk warna biru (racun) di dalam plastik, kemudian dibiarkan terdedah di luar pagar rumah.
Pada awalnya kami cuma tersedar seekor saja yang tiba-tiba berbuih mulut. Kami syak mungkin termakan tikus atau binatang lain yang berbisa.
Tak lama lepas tu, seekor lagi berbuih mulut nya. Ok, kami yakin ini memang diracun! Terus pergi rumah jiran tersebut, sah memang ada ‘umpan’.
Masa yang sama jugak seekor lagi kucing kami tengah elok makan umpan tu. Kami bawak kucing tu balik, dan bagi nya minum air kelapa. Namun tak lama lepas tu mulutnya pula berbuih.
Ya Allah, betapa pilunya hati kami melihat seekor demi seekor mengerang kesakitan dan mati didepan mata kami sekeluarga. Kami cuma mampu memberi air kelapa, air arang, air tanah dan air garam sebagai penawar.
Kucing-kucing kami cuma mampu bertahan sekejap sahaja, kerana racun tersebut terlalu kuat. Kucing2 kami tak mampu untuk bersuara, hanya gelisah meronta menahan sakit. Namun dari pandangan matanya kami tahu mereka meminta tolong. Beratnya derita yang dilalui.
Kalaulah penderitaan itu dapat kami tanggung Ya Allah… Lebih menyedihkan bila mengenangkan kucing kami yang baru saja melahirkan anaknya minggu lepas, dan seekor lagi sedang bunting dan menunggu masa untuk beranak.
Semuanya pergi sekelip mata. Kau memang kejam jiran! ðŸ˜¢ tahukah anda hukuman diakhirat kelak? Sekiranya anda tidak tahu, perlu kah anda berniat jahat terhadap haiwan?
Memang aku benci kau jiran! Macam mana kucing-kucing aku terseksa, moga kamu rasa balasan yang setimpal. Allah maha adil.
Pada penduduk TAMAN BATU GAJAH PERDANA, PUSING, PERAK sila berjaga jaga dengan manusia seperti ini. Mereka tidak berperikemanusiaan kerana mereka lebih teruk dari binatang. 
p/s : Ya Allah ! Lyssa sebagai manusia yang cintakan haiwan iaitu kucing memang kecewa dengan sikap manusia yang tak berhati perut macam kisah jiran Cik Farah ini. Tergamaknya dia meracuni haiwan kesayangan Nabi itu. Apa salah kucing tu sebenarnya, sampai sanggup bertindak sedemikian rupa hah ! Sedihnya Ya Allah. Hanya Kau sahaja yang dapat membalas perbuatan keji itu.... hmm.
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

6 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
PeRdU cINta
AUTHOR
May 25, 2016 at 6:20 PM delete

Sangat mengecewakan...sangat2...subhan Allah...

avatar
kennymerligal
AUTHOR
May 25, 2016 at 7:16 PM delete

Memang tersangatlah kejam manusia yang sedemikian rupa...sadis

avatar
Ain Athirah
AUTHOR
May 25, 2016 at 10:59 PM delete

baca dkt twitter. sebak betul baca part kucing2 tu mati depan mta tuan sendiri :( kejam sgt yg bunuh tu !

avatar
Anonymous
AUTHOR
June 1, 2016 at 1:01 PM delete

kucing mak kak dkt kg minggu lepas 9 ekoq mati serentak..teriak mak kak..apalah salah kuicng dia.padahai umah kg ja kot..tak pastilah mati sebab kena racun ka apa..tapi direct sgt..

avatar
Unknown
AUTHOR
June 9, 2016 at 4:23 AM delete

Subhanallah! Manusia zaman sekarang ni muka manusia, tapi hati syaitan! Tergamak membunuh haiwan yang langsung tak berdosa. Allah pasti akan membalas syaitan yang bertopengkan manusia tu dengan balasan setimpal.

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon