PETRONAS - Fluid Art Movement

30/10/2012

.Assalamualaikum



Baru – baru ini , PETRONAS Lubricants International (PLI) telah pun memperingati  operasi  tahun yang ke-100 iaitu pada 10 September 2012 dengan menyebarkan seni pertama dunia dengan menggunakan platform online yang dipanggil Fluid Art Movement .



Fluid Art Movement ini telah diilhamkan oleh satu slogan iaitu ‘A Century of Fluids Innovationyang merupakan slogan 100 tahun di mana syarikat tersebut mengamalkan penghormatan kepada inovasi terdahulunya dan Fluid Art Movement ini telah dilancarkan oleh Ketua Pegawai Eksekutif PLI iaitu Amir Hamzah Azizan






Selain itu , dalam majlis pelancaran tersebut , Michael Schumacher dan Nico Rosberg yang merupakan satu pasukan pemandu bagi  Mercedes AMG PETRONAS Formula One telah diberi penghormatan untuk melancarkan dua keping hasil seni yang pertama .


Melalui kempen A Century of Fluids Innovation’ , PLI bertujuan untuk meningkatkan profil cecair , di mana bahan yang orang awam selalu lihat . Dalam filem pendek yang telah ditayangkan di majlis pelancaran , PLI telah menggambarkan bagaimana mesin cecair berkuasa untuk membantu menjadikan dunia tempat yang lebih baik . 









Bagi yang tak berapa nak faham lagi apa itu Fluid ArtMovement , korang boleh terus ke link ini untuk mengetahui apa itu Fluid Art Movement … http://www.fluidartmovement.com/tncEN.aspx


Haa . Dan .. dan apa yang menariknya lagi , kita semua boleh join satu contest yang diadakan oleh mereka sendiri . Contest yang mudah dah hadiah yang sungguh lumayan . Senang je . 

Korang hanya perlu pergi ke link ini http://www.fluidartmovement.com/create.aspx dan kalau boleh korang sign up terlebih dahulu ye . Nanti diorang akan minta emel , password , nama korang , no fon and IC . korang isi betul-betul . Then korang create hasil seni dari tangan korang sendiri dengan menggunakan kreativi korang . 


Kalau korang bertuah , korang berpeluang memenangi :
An all-expense-paid trip for TWO (2) to the Grand Prix of America in New Jersey, United States of America in 2013 for 7 Days and 6 Nights.


Siapa tak nak kan weh ? Lukis-lukis-lukis untung-untung dapat keluar negare . haha .  Ada banyak diorang cerita hadiah kat SINI à http://www.fluidartmovement.com/tncEN.aspx


** Sebelum korang try main lukis-lukis , jom layan VIDEO ni dulu ------>> TEKAN SINI !!



Lyssa pun ada cuba-cuba jugak main menatang Fluid Art Movement tu . Yang ni saja-saja tau .  Cer tengok . huhu . Merepek !







Yang sebetul – betulnya Lyssa hantar yang ini . Tak de lah lawa mana pun . Main tarik tarik je . haha . VOTE Lyssa ye xD




Boleh buat banyak-banyak sebenarnya . Best jugak main benda ni . hehe .
Kalau nak tahu lebih lanjut , korang boleh terus ke www.pli-petronas.com dan terus ke www.fluidartmovement.com untuk create hasil seni korang tu . 
Contest ini berlangsung dari 10th September 2012 hingga 31st December 2012 .
*Jangan lupa join sekali tauu ! Best . Rasa tenang je buat seni ber-kaler kaler tu . Teringat pula zaman sekolah rendah main kaler ! haha . haiyakk .
 
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

10 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Hanif Redland
AUTHOR
October 30, 2012 at 8:41 PM delete

macam menarik je..main conteng2 pun boleh..hehe..nak masuk la..tq lyssa..

avatar
October 31, 2012 at 1:54 AM delete

cantiknyaaa.. new art ni.. i like it, ena suka sgt art! wahhhh

avatar
Anonymous
AUTHOR
October 31, 2012 at 2:10 AM delete

interesting! nak masuk nak masuk ^^

avatar
ahmadhiSyam
AUTHOR
October 31, 2012 at 2:45 AM delete

macam visual dlm winamp jer..hehe

avatar
boni kacak
AUTHOR
October 31, 2012 at 4:03 AM delete

hahaha..comel je lukisan lyssa tu..hehehe

avatar
Anonymous
AUTHOR
October 31, 2012 at 8:50 AM delete

petronas ajak kita berseni. nak join sekaki

avatar
Atirah ★
AUTHOR
October 31, 2012 at 7:09 PM delete

waaa, bestnya main kaler-2. nak join jugak lah. tapi, bz la. :/

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon