Lelaki Memilih Pasangan Wanita Dari Segi Apa ??

Lelaki memandang setiap wanita daripada segi apa?
  Penampilannya ? Gaya hidupnya atau pun pegangan hidupnya? Mana satu yang setiap lelaki impikan dan harapkan daripada wanita zaman sekarang? 

Apakah isu dara atau sudah ditebuk tupai masih diambil kira pada zaman ni? 
Hmmmm.~
Lyssa pasti !  And sure,  setiap seorang daripada kita ada pandangan masing-masing berkenaan isu ini. Terpulanglah pada korang semua untuk menilainya daripada sudut pilihan korang. Hak korang.Bagi setiap perempuan, pasti ada syarat untuk penuhi kriteria pasangan hidup. Lyssa yakin, lelaki pun sama. Walau tidak banyak, tapi pasti ada terdetik di dalam hati. Mahukan wanita begini dan begitu untuk dijadikan isteri. kan? kan?

Apa yang lelaki nilaikan daripada seorang wanita ek?

Penampilan yang menawan macam artis? Gaya hidup yang serba mewah? wanita pilihan tu masih punya dara ataupun tidak? oh, yang mana satu penting wahai, lelaki? Bagi Lyssa, penampilan hebat bukan bermaksud wanita itu cukup hebat. Jangan padang daripada luaran saja,ok??
Hidup mewah bukan boleh menjanjikan kebahagian pun selepas berkahwin. Terlebih mewah pun susah jugak kan? Iya lah, minta lelaki belikan itu ini. Nak nampak serba mewah lah katakan. Haihhh. Nak ke lelaki dengan wanita-wanita macam ni ek?

Oh ya. macam mana pulak dengan isu dara?  

Lelaki zaman sekarang kisah ke tidak kalau wanita yang dia cadang untuk djadikan sebagai isteri tu sebenarnya sudah ditebuk tupai. Masih nak teruskan atau tidak? 
Penting ke isu dara pada lelaki zaman sekarang?
Mengikut kata-kata kawan2 Lyssa , zaman sekarang lelaki tidak pandang dara atau tidak. Bila Lyssa tanyakan alasan padanya. Slumber saja mereka menjawab :
“Sebab lelaki sekarang pun belum tentu 100% dara”
Well, era globalisasi agaknya.
Dara pun diglobal kan jugak. 1 untuk semua. Sengal betul.! HAHA~
Ini pendapat peribadi Lyssa. Minta maaf kalau ada yang terasa yek. For me, untuk memilih wanita sebagai isteri kena berhati-hati. Jangan dipandang sangat dengan penampilan yang hebat, gaya hidup ala-ala anak raja sekalipun. Pilihlah wanita yang lelaki itu yakin boleh dibimbing.
Jangan pandang mereka untuk hari ini saja, tapi pandang mereka untuk 50 tahun akan datang. Kalau di dalam hati yakin yang wanita pilihan tu boleh dibentuk dan dibimbing..
pilihlah dia menjadi teman hidup semati. Kalau kurang yakin, fikir-fikirkanlah.
Manusia zaman sekarang, pada pandangan Lyssa ,  terlalu memandang remeh isu ni.
Mereka membuat keputusan untuk bernikah atas alasan cinta. Hakikatnya, mereka lupa. Cinta tanpa rasa ikhlas kerana Allah, i'm sure tidak akan kemana. Cinta lebih kepada nafsu semata-mata.

Stuju kan ? Tinggalkan komen yea!XD
Trimass~

KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

11 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
January 23, 2011 at 11:53 PM delete

yupss..lelaki zman skang tak kesa if mc dara or not..

avatar
January 24, 2011 at 12:03 AM delete

wahh ,! yeah2 .! btol tuh, ada jgk org yg stuju ehh :)

avatar
Mais
AUTHOR
January 24, 2011 at 12:38 AM delete

btol ker laki zmn skunk nie x kisah pasl ada dara or tak?

sy mcm tak setuju jer..
nie pendapt sy,,,
bagi saya itu kn salah satu mahkota wanita,
kalo dah xde seolah2 dah de nilai,,,
tpi ntah lah,,
skunk dah mcm2 perangai.
tak semua org berpndapt mcm kita.
setiap org ade pndaptnya...

avatar
January 24, 2011 at 8:22 PM delete

@Mais

yupp2!! btol tuh mais ,, mmg smua ada pendapat tersendiri , so , kita mmg tak boleh nak kata apa ,mmg btol org cakap , lelaki baik , akan dapat wanita yang baik , n sebaliknya lah :)

avatar
Nasir Saidin
AUTHOR
November 23, 2011 at 7:51 PM delete

for me.......Lelaki mungkin tak kan ambil kisah jika wanita itu benar2 ikhlas mencintainya....................

avatar
Nasir Saidin
AUTHOR
November 23, 2011 at 7:54 PM delete

For me.....lelaki mungkin tak kan ambil kisah jika wanita itu benar2 ikhlas mencintainya

avatar
Anonymous
AUTHOR
June 7, 2012 at 2:16 AM delete

bgoz la sys lyssa ni...setuju 1oo.01%

avatar

Google+ Followers