Puas Hati Menggunakan Cetaphil Moisturizing Cream dan Daylong SPF50+

Assalamualaikum …


Hi korang ! Lyssa kembali lagi dengan entri mengenai produk Cetaphil ! Yeah.. Finally, waktu yang Lyssa tunggu-tunggu sangat .. Kali ni, Lyssa nak perkenalkan kat korang lagi 2 produk dari Cetaphil yang telah Lyssa guna sepanjang bulan ini. Produk apa tu ye ? Alaa . Macam tak surprise pulak . Tajuk entri ni pun Lyssa dah mention dah nama produknya . Ya betul ! Cetaphil Moisturizing Cream dan juga Daylong SPF50+


Agak-agak korang, dengar je dengan nama produk ni, apa yang korang rasa fungsinya ? Yah ! Sudah tentu lah produk ni, produk untuk penjagaan kulit kita. Ye tak? Sebelum Lyssa bercerita dengan lebih panjang lagi, jom kita lihat apa dia Cetaphil Moisturizing Cream tu ? Dan apa pula Daylong SPF50+ ?

Cetaphil Moisturizing Cream




Cetaphil Moisturizing Cream ni adalah satu produk yang berfungsi untuk melembapkan permukaan kulit kita. Ianya memberi penghidratan yang tahan lama pada kulit kita dan menjadikan ia lembut dan lembap. Bagi sesiapa yang mempunyai masalah kulit kering yang melampau, Lyssa syorkan dan recommended sangat-sangat untuk korang guna Moisturizing Cream dari Cetaphil ni. Setelah hampir sebulan Lyssa menggunakan cream ni, ternyata kulit kering yang pernah Lyssa alami sebelum ini dapat diatasi. Krim ini sangat sesuai digunakan di seluruh tangan, kaki, tumit, lutut, dan siku. Tetapi tak salah kalau korang nak letak dibahagian badan mahupun di muka. Boleh juga. Tak de masalah.. Lagipun ianya hanya mengandungi bahan semulajadi iaitu minyak badam manis dan emolien.


Daylong SPF50+



Daylong SPF50+ ni apa pulak ? Ok. Daylong SPF50+ Face & Body Gel merupakan produk yang berfungsi sebagai memberi perlindungan tinggi terhadap sinaran cahaya matahari. Ianya memang sangat sesuai untuk kulit yang teramat sensitif terhadap cahaya matahari dan kulit yang terdedah kepada UV yang tinggi. Gel ini mudah disebarkan pada kulit dan menyerap dengan cepat terus ke dalam kulit kita. Buat masa sekarang, dengan keadaan cuaca yang terlalu panas di negara kita ni, Lyssa recommend sangat-sangat korang untuk cuba guna pakai produk ini dulu. Belum cuba, belum tahu.. Lyssa pun dah guna. Memang rasa konfiden je bila berhadapan dengan cahaya matahari bila nak ke kelas ataupun keluar dari rumah. Perkara wajib sebelum, keluar rumah, Lyssa akan sapukan sedikit di bahagian muka Lyssa dan juga tangan. Korang pun boleh cuba juga nanti ..

Ok. So, sepanjang Lyssa menggunakan produk dari Cetaphil ni, Lyssa memang sangat berpuas hati lah. Macam sebelum ni, Lyssa pernah post mengenai Gentle Skin Cleanser dari Cetaphil juga kan ? Boleh baca di sini bagi yang belum à Cetaphil Gentle Skin Cleanser Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit .

Ok lah , sekarang jom kita layan dulu video pendek dari Lyssa mengenai produk Cetaphil Moisturizing Cream dan Daylong SPF50+ .


Ok. Dah tengok ke ? So, sekarang ni Lyssa nak remind korang untuk join Cetaphil Skin Commitment dengan menghantar testimoni korang ke FB Wall Cetaphil Malaysia. Hadiah menarik menanti anda !

Last date untuk submit adalah pada 30 April 2016. Jadi jangan buang masa lagi. Tulis atau rekod testimonial korang dan submit terus ke Facebook Wall Cetaphil Malaysia..

Submit di sini----> 
http://bit.ly/1qLyssaF 

Untuk maklumat lanjut, korang boleh terus ke :
Website: 
http://bit.ly/1ULyssa 
FB: 
http://bit.ly/1qLyssaF 
IG: @CetaphilMY 
Twitter: @CetaphilMY 
YouTube: 
http://bit.ly/1MLyssaF 
#cetaphilMY #skincommitment #cetaphilworks

Terima Kasih Sudi Baca ..

KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

10 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Unknown
AUTHOR
April 29, 2016 at 6:26 PM delete

SINGGAH PETANG http://jmbelog.blogspot.my/2013/07/blogger-15-lyssa-faizureen.html

avatar
Sofie Adie
AUTHOR
April 29, 2016 at 6:34 PM delete

All the best lyssa! :D

avatar
YunFila
AUTHOR
April 30, 2016 at 12:59 AM delete

Ayuni pun sedang cuba pencuci muka Cetaphil... memang lembut pada kulit!

avatar
Unknown
AUTHOR
May 18, 2016 at 10:22 AM delete

oh saya guna proactiv jer

avatar
Unknown
AUTHOR
November 1, 2017 at 3:51 AM delete

Betul ke cara saya?

Pagi : Cleanser - Moisturizing Cream - Sun Cream (Daylong SPF50+)
Malam : Cleanser - Moisturizing Cream

avatar
Unknown
AUTHOR
December 28, 2017 at 9:41 AM delete

Biase beli dekat mane product cetaphil ni? Boleh ke beli dekat Lazada

avatar
Unknown
AUTHOR
December 28, 2017 at 9:43 AM delete

Boleh ke beli cetaphil dekat Lazada?

avatar
Laili
AUTHOR
August 3, 2018 at 10:17 PM delete

Aa best cetaphil ni.. sy pun pakai.. cleanser ng moisturasing cream ni.. nk try yg day long plk lah.. xpernah tgk lg.. 😂

avatar
Unknown
AUTHOR
October 25, 2018 at 12:31 AM delete

Macam mana cara pakai dia?

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon