Kelebihan Aroma Minyak Kelapa Dara by Bie Empire

Assalamualaikum..

Hi korang! Wah.. Lama betul tak berceloteh ye dalam belog ni ! Lyssa tak nak cakap banyak, sebab ada satu perkara penting yang Lyssa nak kongsikan kepada semua pembaca blog Lyssa ni. Ok! Pertama sekali, Lyssa nak tanya, korang pernah terdengar tak dengan, "minyak kelapa dara"??! Haaaa.. Lyssa yakin 99.99% daripada pembaca Lyssa mesti pernah dengar kan ? Tapi, kemungkinan besar, ramai yang tak tahu, apa kelebihan minyak kepala dara ni..

Haaa.. Sebab tu la, Lyssa nak update entri ni, nak bagitau kat korang semua... Bagi siapa yang nak tahu tu, korang boleh baca entri ni sampai habis ok ? :) Baru-baru ni kan, Lyssa ada cuba dengan satu produk minyak kelapa dara iaitu Aroma by Bie Empire. Sebenarnya, dari dulu lagi Lyssa ada terdengar yang minyak kelapa dara memang bagus untuk kulit dan bermacam-macam lagi kelebihan yang ada. Tapi, sekarang baru Lyssa berkesempatan nak cuba, sebab ramai yang kata minyak kelapa dara ni bagus!

Ok! Bagi siapa yang tak pernah tengok Aroma Minyak Kelapa Dara by Bie Empire, korang boleh tengok botol nya ni. Packaging nya bewarna hijau oke! Sesuai sangat dengan nama kelapa dara tu kan. Hehee..


    

Aroma Minyak Kelapa Dara by Bie Empire 




Aroma Minyak Kelapa Dara by Bie Empire ini sememangnya berasaskan daripada minyak kelapa dara berkualiti tinggi 100% semulajadi tanpa sebarang campuran bahan kimia tau. Apa yang bestnya minyak kelapa dara ini merupakan minyak yang menjadi penawar untuk semua jenis penyakit kulit. Sepertimana yang ramai tahu, khasiatnya memang bagus untuk sesiapa yang ada masalah kulit. Sesuai dengan nama "Aroma", bau minyak kelapa dara ini memang wangi sangat-sangat dan terasa sejuk berangin je bila digunakan. Serius! :D Oh ye ! Ianya halal dan selamat digunakan ok! :)


Apa Kandungan Bahan Yang Digunakan ?

Antara bahan yang digunakan adalah minyak kelapa dara asli, pewangi yang dibenarkan dan menthol. Kandungan yang sikit, akan tetapi dapat merawat pelbagai masalah kulit yang ada. Awesome sangat kan! :)

Apa Kelebihan Aroma Minyak Kelapa Dara by Bie Empire ?

Seperti apa yang Lyssa katakan tadi, ianya dapat merawat dan menjadi penawar bagi segala masalah kulit yang ada. Contohnya:

1) Ekzema
2) Psoriasis
3) Kayap
4) Bisul
5) Panau
6) Kulit Gatal
7) Kulit Mengelupas
8) Melecur
9) Kelemumur
10) Biji Kolestrol
11) Kurap
12) Sopak


Tengok lah tu! Punya banyak masalah kulit yang korang boleh rawat hanya dengan menggunakan Aroma Minyak Kelapa Dara by Bie Empire je. Fuhh ! Bagus sangat kan ? Lyssa sendiri dah cuba, dan Lyssa tahu memang sangat-sangat berkesan tau minyak kelapa dara ni. Ada juga customer yang dah guna sekali, terus elok masalah kulit yang dialaminya.

Eh, bukan setakat masalah kulit je tau, siapa yang ada masalah migrain atau sakit kepala, sapukan je minyak ni kat kepala, bau dia pun dah membuatkan sakit kepala kita tu helokk! Bukan sakit kepala je, korang tengah stress ke, disebabkan penat bekerja, fuhh. aroma dia... haa boleh hilangkan semua tu tau! Lyssa sendiri dah cuba, Lyssa tau laaa :D Memang akan rasa berangin je bila letak kat kepala. Elok terus rasa sakit kepala tu, tak yah dah nak telan panadol ke apa. Sapu je minyak ni. Lega je rasa!

Selain tu, ianya juga berfungsi sebagai pelembab kulit. Yes! Kalau korang tak ada masalah kulit yang serius sekalipun, minyak kelapa dara ini juga boleh membantu melembabkan kulit korang yang kering tu. Contohnya, tumit korang merekah, kering, kasar gituu... Sapukan je minyak ni pada kawasan yang kering tu, terus lembap dan lembut je jadi kulit tu nanti.... :) Macam miracle sangat! ^^ haaaa... belum cuba, belum tahu...

Ok. then.. Siapa ada masalah rambut gugur dan bercabang ? Tak payah fikirkan lagi, Aroma Minyak Kelapa Dara by Bie Empire lah jawapannya. Ingat minyak ni untuk kulit sahaja ? Memang salah la korang. Untuk rambut pun boleh tau! Masalah kelemumur ke, rambut gugur ke, rambung bercabang ke.. Sapukan je minyak ni pada rambut. Settle masalah.

Tak payah pening-pening dah korang nak beli banyak-banyak ubat atau minyak, satu botol ni pun dah cukup untuk merawat dan menghilangkan semua masalah korang tu. Overall, memang Lyssa puas hati sangatlah bila dapat tahu, rupanya memang banyak kelebihan dan khasiat Aroma Minyak Kelapa Dara by Bie Empire ni. Memang tak salah lah Lyssa cuba produk ni! Rugi tau kalau korang pun tak  cuba.


Ini rupa teskstur Aroma Minyak Kelapa Dara ni. Bila sapukan pada mana-mana permukaan kulit, ianya memang sangat CEPAT MERESAP ! Tidak berminyak dan tidak melekit. Memang best!! :D


Berapa Harga Aroma Minyak Kelapa Dara by Bie Empire ?

Ok! Aroma Minyak Kelapa Dara by Bie Empire didatangi dengan 2 botol yang mempunyai saiz yang berbeza. Ada yang 60ml, dan ada juga yang saiz mini iaitu hanya 15ml sahaja.




Harga bagi 60ml - RM59 
Harga bagi 15ml - RM19 

Tapi, korang boleh dapat dengan harga yang lebih murah, kalau Bie Empire ada buat promosi nanti. Jauh lebih murah daripada harga sebenar tau! Just follow up je IG dan FB Bie Empire tu. Bagi sesiapa yang nak cuba dulu, boleh la dapatkan Mini Aroma MKD dulu.. tapi Lyssa cadangkan, baik terus beli yang besar, sebab memang sangat-sangat berbaloi untuk digunakan. hihihi! Sangat recommended tau!


   



Untuk info lanjut, korang boleh terus ke:

Facebook : Bie Empire HQ
Instagram : @bie_empirehq
Whatsapp : 012-269 7706


Terima kasih sudi baca ! :D

KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Latest
Previous
Next Post »

6 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Ain Syahirah
AUTHOR
August 1, 2019 at 10:29 PM delete

boleh cuba niee..https://nurain-syahirah.blogspot.com/

avatar
August 2, 2019 at 2:21 AM delete

@Ain Syahirah cuba laaa.. best tau... hihi :D

avatar
Plaster Siling
AUTHOR
August 8, 2019 at 12:33 AM delete

Boleh rekomen dengan sedara-mara ni.

Plaster Siling Selangor 

avatar
Mommy Love
AUTHOR
August 24, 2019 at 4:21 PM delete

Mommy personally kenal dgn Kak Bie ni. Ada dalam satu group whatsapp lg. hehe. Produk dia aroma kelapa dara tu mmg oh-sem sgt tau! kalau biasa guna VCO, Kak Bie punya ni takde bau kelapa pn. mmg bessstttt!

avatar
Nuna Abdullah
AUTHOR
September 2, 2019 at 7:21 PM delete

Banyak rupanya kebaikan minyak kelapa ni.

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon