5 Pilihan Makanan Barat Terbaik di Kuala Lumpur

 Apakah perkara pertama yang terlintas di fikiran ketika merancang sebuah majlis? Sudah jelas bahawa ianya adalah makanan. Kita semua mahu makanan tersebut menjadi sempurna. Perkara ini akan menjadi lebih penting lagi jika ianya merupakan majlis khas ataupun penting seperti majlis ulang tahun perkahwinan, sambutan ulang tahun atau majlis persaraan. 


Dalam artikel ini, akan dikongsikan lima tempat teratas di Kuala Lumpur untuk menu makanan barat yang special. Mengapa makanan barat? Kerana ianya lebih popular dan sering menjadi pilihan ramai orang. 


Penghantaran makanan Barat semakin meningkat juga dari masa ke semasa. Sepertinya orang Malaysia sangat menikmati makanan barat dan sering mencari lokasi western food near me. Oleh itu, mari kita mulakan dengan senarai lima restoran teratas yang menyajikan hidangan barat ini.


1. Maria’s Steak Café @ Damansara Perdana



Ini adalah tempat yang mengagumkan untuk penggemar stik gaya barat. Tempat ini mempunyai suasana yang sangat selesa. Tidak terlalu terang, tetapi juga tidak terlalu gelap. Suasananya sangat santai di restoran ini. 


Bagi penggemar steak, saya mencadangkan agar anda memulakan makanan anda dengan memesan sekeping Ribeye. Dan jangan risau tentang kelembutan atau tekstur steak. Anda mempunyai pilihan untuk bercakap dengan tukang masak dan menasihatinya mengenai tahap memanggang yang anda sukai. 


Sebagai alternatif, anda juga boleh bertanya kepada chef apa yang akan dicadangkannya. Anda juga boleh meminta tukang masak untuk memanggang steak anda mengikut cara yang dia cadangkan. Selain tulang rusuk, anda juga dapat merawat selera anda dengan beberapa New Zealand Baby Lamb Cutlets.


2. Jake’s Charbroil Steaks @ Starhill Shopping Center



Keistimewaan di tempat ini ialah mereka memasak steak yang mempunyai perapian  minimum. Idea di sebalik konsep perapian minimum ini adalah untuk membolehkan pelanggan merasakan rasa sebenar daging itu sendiri. 



3. Soru Station @ Jalan Sri Permaisuri 6, Cheras



Kebanyakan restoran hanya menyajikan beberapa jenis hidangan sahaja di dalam menu mereka, namun ianya berlainan bagi Soru Station yang terletak di Cheras ini. Restoran ini menyediakan pelbagai jenis menu makanan Barat yang sudah semestinya sedap. 


Antara menu yang perlu anda cuba ketika berkunjung ke restoran ini ialah Chicken Parmigiana, Chicken Cordon Bleu, Lamb Grill dan Charcoal Grilled Chicken, menu platter juga merupakan antara yang wajib anda pesan, saiz hidangannya sememangnya besar!


4. Spoon Steakhouse @ Seksyen 5, Wangsa Maju



Jika anda mengenali Chef Zam, anda sudah semestinya mengetahui yang beliau merupakan seorang chef yang terkenal dengan kepakarannya dalam bidang masakan. 


Restoran Spoon Steakhouse ini dimiliki oleh Chef Zam, rugi jika anda tidak singgah ke sini untuk menikmati hidangan yang terdapat di sini. Sudah semestinya terdapat aneka jenis stik yang ditawarkan di Spoon Steakhouse ini dan juga berkualiti tinggi. Harganya pula sangat berpatutan dengan apa yang di tawarkan, di samping layanan yang mesra oleh pekerja dan juga pemiliknya.


5.Coliseum Café @ Jalan TAR



Pada hari ini mereka telah mempunyai banyak cawangan di seluruh kawasan Kuala Lumpur.

Kini ini anda juga boleh menjumpainya di beberapa pusat membeli-belah yang popular. Selain makanan barat, anda disarankan agar tidak melepaskan peluang untuk mencuba Hainanese Chicken Chop juga. 


Mahu nikmati menu makanan barat sedap tapi masa dan keadaan tidak mengizinkan? Asyik sibuk saja dengan urusan kerja hingga tak sempat keluar makan berdua bersama suami atau isteri? Jangan khuatir. Foodpanda boleh bantu atasi masalah tersebut.



Dengan Foodpanda, pelbagai jenis menu makanan ada untuk di pilih. Dengan Foodpanda ini juga, siap dengan servis delivery. Bayaran untuk makanan itu pula boleh di pilih untuk bayar secara terus online ataupun bayar ke tangan penghantar makanan saat ianya sudah selamat tiba ke rumah nanti.


Dengan adanya servis delivery seperti ini, ternyata segalanya sudah semakin mudah dan menjimatkan masa tenaga.




KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

9 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Siti Awadah
AUTHOR
April 3, 2021 at 10:54 AM delete

SEDAP sedap semuanya. baru tgk gambar tak cuba makan lagi. tapi memang mudah ada Foodpanda ni. senang keja

avatar
Cuya
AUTHOR
April 3, 2021 at 10:00 PM delete

Hi...jom join GA ni!

https://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2021/03/giveaway-raya-bersama-shida-radzuan-blog.html

avatar
April 19, 2021 at 4:17 AM delete

Tengok steak tebal-tebal ni memang bikin kecur air liur... Nombor 1 dan 2 memang nampak sedapppp

avatar
July 30, 2021 at 11:32 PM delete

senang ada Food Panda kalau malas masak!

avatar
Unknown
AUTHOR
February 11, 2022 at 8:53 PM delete

Wahh, sedap-sedap semua ni. Untuk peminat kuih muih, kek & French macarons..boleh layari laman web kami ye..

Macaruun Bakery
https://macaruun.com/

avatar
July 14, 2022 at 5:54 PM delete

If you are struggling with assignments, assignments writing or any kind of academic paper, you can get in touch with our online assignment writing service. We offer premium quality academic papers to students who struggle with their assignments.

avatar
July 14, 2022 at 5:55 PM delete

If you are struggling with assignments, assignments writing or any kind of academic paper, you can get in touch with our online assignment writing service. We offer premium quality academic papers to students who struggle with their assignments.

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon