Cakaran !

Gadis Kidal Berceloteh...
14/08/2011


.Assalamualaikum ! ^^

Hoytt . Morninkk . Mornink . HEHE.

Cakaran ? Apa tu . Ringkas nye title aku kali ni . Memang ringkas . Cakaran siapa . Cakaran harimau ke . Tak pun cakaran hantu yang berkuku panjang 77 meter ? Atau cakaraann kuku Hantu Mak Limah ? kehkehkeh . Semua tak betul sama sekali .

Sumber : Google


Dua hari lepas , aku dicakar oleh makhluk Allah yang digelar "KUCEN" . Tahu itu "KUCEN" . Alar. Yang bunyikk meow~meow tu . Mustahil lah tak tahu . Anak sedara aku yang umur 1/2 tahun pun tahu apa itu "KUCEN" . kehkehkeh .


Kalau takk tahu sangat , nah aku tunjukkan gambo "KUCEN" .. hehe.



(Sumber : Google)
Tengok KUCEN ni , Gigi taring dia Tajam kalahkan Drakula uh . huhu~


Ok yunk . Sekarang dah tahu kan "KUCEN" tu apa ? Gud . Gud . Now , aku nak storylah sikit , cam ne aku kena cakar dengan "KUCEN" tu ? Waktu tengah malam , kalau tak silap 10.30 malam kot time tuhh . Bapak aku saja gataii garikk nak main mercun . kehkeh . Sekarang ni , aku ada bela seekor "KUCEN" kan . Anak kepada ENOT yang sudah menghilangkan diri selama 2 bulan dah.


Nama anak Enot ni , Mikky . Time bapakk aku baling itu mercun kan . Dengan tak semena-mena nya Mikky pun dengan sepantas kilatnya macam lipas kudung tu.. Terus dia lari ke arah 'Mercun Mancis' tuh . Tiba-tiba ... <<<<!!!POMM!!!>>>>


Meletopp ar mercun tuh enn . Meletopp depan Mikky pulak tuh . Tapi , heran (pluss) pelik arr . Kenapa Mikky selamba badakk je dok kat situ lagi . Tak takutkah ia ? Tak larikah ia ? Aduyy.. Musykil .. Musykil .. (Round kedua !) Bapak aku nak baling lagi mercun tuh . Aiyoo . Sudah sudahh lah tu abah oiii. haha . Main mercun kalah kan bebudakk umur 3 1/2 tahun :)


Before bapakk aku nak baling . Tiba - tibaa aku ...

"Kejapp ! Kejapp bah !! Jangan balingg lagi .. Nak hambekk Mikky jap . Satg abah baling kali ni , tengok tengok hancur berkecai pulak muka Si Mikky tu kangg ."


Aku pun pergi lah hambekk si budak Mikky sekorr nihh . Tiba - tiba time aku nak angkat dia . (dengan lemah-gemalainya) .. Tupp..Tupp..Tupp...


Ggggrrrhauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu !!!!! ~


"Arghh ! Aduhhhh.. Sakeddd nya ! ""


Pergh... aku tengokk tangan kena cakar dengan si Mikky tuh. Aiyoo . Tak padan dengan bebudakk .. garang macam singa tuh . Nasebb.. Naseb.. Melimpah - limpah habiss darah kat tangan aku nih .(nampak sangat tipu!) . Tak de lah sampai melimpahh . haha . Tapi , nak kata keluar darah tu , ada larr . Berbisa GILA kuku si Mikky tu . Geram pulak aku rasa ...


HEHE . Tapi , tak pe . Bulan puasa kan . kena lah banyak bersaboor :)
Nahh . Dah kena cakar tuh , bukan terus nak g basuh ke hapee. Dan lagii tangan aku nak berposing maut sebentar. kehkeh . Lihat di bawah :



*Aiyoo , Lyssa .. Kena cakar ciket pun nakk kecohh. HAHA .

"Biarlah . Ada aku kesahh . hukhuk !~ "

KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

28 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
August 14, 2011 at 8:27 AM delete

dear, jangan lupa letak minyak gamat.nanti baru cepat baik^^

avatar
August 14, 2011 at 8:39 AM delete

fuiyo!!!
nasib baik fa takot kucing..
lau ade kucing je grenti da jerit3 cm hantoo kt situ gk..

avatar
August 14, 2011 at 8:44 AM delete

@NiGhTiNaNgLe_FARA

ahaa . nak takot ape kucen ? bukan dia makan org pun . huhu ~
kucen comeyy pe ^^

avatar
Ummi
AUTHOR
August 14, 2011 at 8:50 AM delete

tudia lama tak dengaq ayat gatai garik tuu...haha~

avatar
August 14, 2011 at 8:50 AM delete

@Lyssa Faizureen

all that kind of fur that the cat have make me eerie sis..
huhu..
cute tu btol la...
agree..:)

avatar
August 14, 2011 at 8:52 AM delete

@Ummi

hahaha . lama takk dgq ? orang utara ka nihh ? hek3!

avatar
August 14, 2011 at 8:53 AM delete

@NiGhTiNaNgLe_FARA
ehekk . yo lahh . btol3! takot ngn kucen ker , geli ?:)

avatar
August 14, 2011 at 9:06 AM delete

nasib baik kucen tu tak cakar muka ! tengok cermin..ha!*mini-heart attack

avatar
August 14, 2011 at 9:10 AM delete

@nadiah itu saya

kehh..kehh . mmg naseb arr tak ckar muka . kalau takk . akanku letakk bedakk segantang dimukaku ini :) hehe .

avatar
nurul atikah
AUTHOR
August 14, 2011 at 9:11 AM delete

hehe.. sian lysaa.. =)

nurul pown selalu kene.. haha

avatar
August 14, 2011 at 9:13 AM delete

@nurul atikah

ehekk . selaluu . ciann nurull jugakk . terukk takk ?

avatar
kaizen
AUTHOR
August 14, 2011 at 9:40 AM delete

pedih wooo kalo kne ngan kucing...

*slalu kne cakar ngan kucing kat kg...mentang2 la kite ni balik skali skale de bleh tibai cakar lg2 time raye...

avatar
August 14, 2011 at 10:08 AM delete

@kaizen

hekhekk . kira ok lahh tuh. lyssa nih , setiap arii woo ;)

avatar
August 14, 2011 at 10:24 AM delete

kesiannya!!heehee.....kucing tuh panik sangat kotttt......!!dia gabra tuh sebab tuh dia main cakar jew,,,heehee....nasib baik kucing,kalo hantu kak limah,demam2lah tak boleh nak beraya...hikhikhik..

avatar
eyna lollipop
AUTHOR
August 14, 2011 at 10:34 AM delete

kucing tu terkejut kot?
dye ingtkn mercun.. hehehe~

avatar
August 14, 2011 at 10:44 AM delete

@aiman fanboy k-pop

hehehh . ituu btoll . huhu . tak dapat cekk nakk beraya .. hahah ..

avatar
August 14, 2011 at 10:45 AM delete

@eyna lollipop

ehee . thu tk per... padahal . bukannya mercun . tangan si kidal neyy haa ^^

avatar
Lulu
AUTHOR
August 14, 2011 at 11:12 AM delete

Alahai, ingatkan kena cakar dengan apa tadi. Hahaha. (:

avatar
August 14, 2011 at 11:27 AM delete

@Lulu

hhehhe , dengan kucenn lol ^^

avatar
August 14, 2011 at 1:30 PM delete

ciann ~~ haha ^^ btw , akk comei lha , mke akk macam Anum AF8 tu lha , hehe ^^

avatar
ieyza afieyna
AUTHOR
August 14, 2011 at 2:22 PM delete

sian lyssa.. kucen tu xsuke lyssa kowt.. hee..:P

avatar
Zaf98
AUTHOR
August 14, 2011 at 2:39 PM delete

huhuu.. ganasnye kucen tuh.. mengalahkn mak limah.. kecik je bdn dia sy tgk.. baru lahir kea kak?

avatar
August 14, 2011 at 3:00 PM delete

@Zaf98

yupp .yupp . baru lahirrr :)

avatar
story teller
AUTHOR
August 15, 2011 at 9:42 PM delete

eeeeeee,,,anti betul spesis spesis kucen tu!!! tak suka sgt sgt..

datang melawat taw.. :P

http://sebuahlagicerita.blogspot.com/

avatar
Anyss Raz
AUTHOR
February 5, 2012 at 12:16 PM delete

akak .. ni penting .. ! macammana nak tukar blogspot ke com?

avatar

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe. EmoticonEmoticon

Google+ Followers