2 Orang Kanak - Kanak Terpaksa " Berkhatan" 2 kali ?

Gadis Kidal Berceloteh...
22/12/2011

.Assalamualaikum !
Peacee ^_^v


JITRA: Biarpun sudah hampir sebulan berkhatan, dua beradik masih menderita kesakitan kerana doktor dikatakan tersilap teknik dan tidak memotong hujung kulit zakar mereka sepenuhnya.


Selain sakit setiap kali mahu membuang air kecil dan masih memakai kain, Mohd Iskandar Zulkifli, 10, dan adiknya, Mohd Shah Ikmal, 7, bertambah kecewa apabila doktor memberitahu mereka terpaksa dikhatankan sekali lagi dalam tempoh setahun akan datang. “Sudah hampir sebulan kami menderita kerana menahan sakit akibat lebihan kulit zakar kami tidak putus sepenuhnya. Kami malu sebab rakan lain sudah boleh berjalan dan bermain, tapi kami masih memakai kain pelekat,” kata Mohd Iskandar. Dua beradik itu yang tinggal di Taman Mahsuri di sini, dikhatankan seorang doktor wanita ketika menyertai program berkhatan di Alor Setar, dekat sini, pada 26 November lalu.


“Saya dan adik trauma sehingga sekarang malu bertemu rakan kerana kami masih belum sembuh dan dikatakan masih belum masuk Jawi sepenuhnya,” kata Mohd Iskandar ketika ditemui di rumahnya, semalam. Ibunya, Rosni Ahamad, 48, berkata dia mengesan masalah dihadapi dua anaknya ketika membuat pemeriksaan pada kemaluan mereka dan mendapati bahagian itu seperti tidak berkhatan, malah berlaku pendarahan kerana luka masih belum kering. Rosni berkata, dia dan suami, Zulkifli Zabidi, 55, membuka balutan luka pada kemaluan anaknya untuk memeriksa disebabkan mereka mengadu terlalu sukar dan berasa sakit ketika membuang air kecil.


“Saya dan suami terkejut melihat pendarahan agak teruk dan keadaan zakar anak saya seperti tidak berkhatan. Selepas membuat pemeriksaan, saya dapati ada luka pada pangkal zakar anak sedangkan bahagian kulit yang sepatutnya dibuang tidak dipotong. “Sejurus selepas itu, kami terus membawa anak ke sebuah klinik swasta, namun mereka meminta kami merujuk perkara berkenaan ke hospital kerana bimbang ia akan memburukkan keadaan. “Kami kemudian pergi ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di Alor Setar, namun doktor memberitahu secara teknikal anak kami belum berkhatan,” katanya.


Menurutnya, doktor di HSB itu turut menasihatkannya mengkhatankan semula Mohd Iskandar dan Mohd Shah dalam tempoh agak panjang iaitu sehingga setahun akan datang.


Credit : Hmetro


LS -  Ishk . Pelik pelik betul lah doktor zaman sekarang ni ! Boleh pulak "TERSALAH POTONG" ?? Doktor pada nama je ker ? Macam mana boleh tak habis potong kulitnya ? Aiyoo . Kesian betul dekat budak - budak tu haa . Malu + trauma diorang dibuatnya . Sampai sebulan kena pakai kain pelekat tau ? Orang lain dalam 4 - 5 hari dah boleh kayuh basikal dah .. Hmm .

 
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

35 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
My Story !
AUTHOR
December 22, 2011 at 8:59 AM delete

ciannnyer .. doktor 2 kalo da wt sala pndai2 la tanggungjawab k .. gjn diaM je..

avatar
December 22, 2011 at 9:02 AM delete

esian dy orang . Mesti sakit . Aduisyhhh .

avatar
December 22, 2011 at 9:04 AM delete

kak lyssa..lagu kat blog akak ni,lagu apa?

avatar
Eiqa Nur
AUTHOR
December 22, 2011 at 9:05 AM delete

kesiannya..terpaksa tanggung derita..doktor2 sekarang banyak makan gaji buta..sekadar nak duit saja..tapi kerja x dijalankan dengan betul

avatar
Lady Milo
AUTHOR
December 22, 2011 at 9:12 AM delete

doktor mickey mouse ke apa ni..?

avatar
Mrs.Secret
AUTHOR
December 22, 2011 at 9:16 AM delete

ish3 .... doktor nh dendam ke apew !! cian dowang ... secret tk bce hbis pon ... bb ble bce jewk ... trse skit nye wlopon secret bkan lelaki ... kalau secret jdi kkak mereka,,, secret belasah doktor uw .. hihix!

avatar
ctzainal
AUTHOR
December 22, 2011 at 9:53 AM delete

kesian budak tu.doktor tu xnak bertanggungjawab ke?or lepas tangan aje?

tak pasal2 budak tu menangung malu..ish3......

avatar
December 22, 2011 at 10:01 AM delete

huhu....kesian nye...apelah doktor tu.

avatar
arnissa
AUTHOR
December 22, 2011 at 10:59 AM delete

kesian...lyssa? adik anis org sunat cara traditional, sunat atas batang pisang. siesly cpat sembuh. 5 ai jer da sembuh, da boley jalan, maen bagai.. hehe

avatar
~Nana BamBam~
AUTHOR
December 22, 2011 at 1:47 PM delete

kesian mye kat mereka adik beradik tuh...kenapa cuai doktor2 skg..humm

avatar
Nabila_Aziz
AUTHOR
December 22, 2011 at 1:56 PM delete

teruknya dowh! ape punya doktor ! buatlar elok2 !

avatar
smilenajah93
AUTHOR
December 22, 2011 at 2:20 PM delete

uih ~~ cmtu lak ! smpai hatinya doktorrr

avatar
smilenajah93
AUTHOR
December 22, 2011 at 2:20 PM delete

uih ~~ cmtu lak ! smpai hatinya doktorrr

avatar
December 22, 2011 at 2:42 PM delete

mesti sakit sunat dua kali.. ouch..!!

avatar
December 22, 2011 at 2:57 PM delete

Alaaa ciannya...Sudahlah menderita selama sebulan nk kena khatan lagi..Huhhh...sakit tu...

avatar
December 22, 2011 at 3:24 PM delete

cedih nye dengar cite bdak2 ni...cmne diorang nak skola nanti?? nk ngiss plak rsanya.. :'(

avatar
~AmyLiana86~
AUTHOR
December 22, 2011 at 3:49 PM delete

saman aje doktor tu...suka hati die jer..

avatar
Nur Najihah
AUTHOR
December 22, 2011 at 3:52 PM delete

Ape punye doktor lah, kesian budaq-2 tu, ish ish ish

avatar
Boni JLL3
AUTHOR
December 22, 2011 at 3:57 PM delete

hahahaha..tak pasal2 jer..

avatar
meza zuka
AUTHOR
December 22, 2011 at 8:14 PM delete

doc uh xpndai la tu..xpon,xpnh sunatkan org..

avatar
meza zuka
AUTHOR
December 22, 2011 at 8:17 PM delete

doc uh xpndai la tu,,tah2 HO (doktor pelatih) yg wat..lain kali pstikan MO(medical officer) yg wat..

avatar
December 22, 2011 at 10:07 PM delete

nape dokter pompan yg potongkan? sdngkan kalau nk cepat sembuh, llki kene jage...

avatar

Google+ Followers