Belajar Cinta Dari Cicak ! ♥

Gadis Kidal Berceloteh...
23/03/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v


Baca sampai habis tau ? Muehehe . Hope korang faham ♥






Ada seorang lelaki ni . Dalam rancangan nak "me-renovate" kan rumah usangnya . Ahaaa . Biasalah , kalau dah kata rumah usang tu , mesti lah korang bayangkan rumah kayu yang buruk and lapuk kan ? Err . Ye ke . Ke Lyssa sorang je yang terbayang gitu ? muahhaha . 

Sedang lelaki itu membelek kayu-kayu buruk kat bawah rumah tu , lelaki tu ternampak seekor cicak yang terperangkap di bahagian celah-celah ruang yang kosong tu sebab kakinya melekat pada sebuah surat .

Dia rasa kesian lalu mengangkat cicak itu keluar daripada ruang kosong tu . Tanpa fikir panjang , lelaki tu pun membuka surat itu dan ternyata surat tersebut telah berada di situ 10 tahun yang lalu yang ketika rumah itu pertama kali dibuat . Erghh ~

Haaa . Apa yang jadi ? Macam mana cicak tu boleh bertahan dalam kedudukan terperangkap dalam masa 10 tahun ? Dalam keadaan gelap 10 tahun , tanpa bergerak sedikitpun , merupakan sesuatu yang mustahil dan serius , tak masuk dek akal !

Lelaki tu , terfikir .. Macamana cicak tu dapat bertahan hidup selama 10 tahun tanpa berpindah dari tempatnya sejak kakinya melekat pada surat itu . Macam mana dia makan ? Arghh . Buntu bila memikirkannya !

Lelaki tu pun terus perhatikan cicak tu . Apa yang dia buat dan dimakannya hingga dapat bertahan ?? Kemudian , tak tahu dari mana datangnya , seekor cicak lain muncul dengan makanan di mulutnya . Arghhhh !!

Lelaki tu rasa terharu gilerr ah kan bila tengok hal tu . Ternyata ada seekor cicak lain yang selalu memerhatikan cicak yang terperangkap itu selama 10 tahun . Wowwww ! o.O

Sungguh ini sebuah cinta , cinta yang indah . Cinta dapat terjadi juga kepada binatang yang kecil seperti dua ekor cicak tadi . apa yang dapat dilakukan oleh cinta ? Tentu sahaja sebuah keajaiaban . Bayangkan , cicak tu tak pernah pun menyerah dan tak pernah berhenti memerhatikan pasangannya selama 10 tahun . Bayangkan bagaimana binatang sekecil itu dapat memiliki kurniaan yang begitu mengagumkan !


Jangan Pernah Mengabaikan Orang Yang Anda Kasihi :)

KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

39 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
March 23, 2012 at 11:04 AM delete

Waahh . So sweett lorh . Kehkeh .

avatar
March 23, 2012 at 11:07 AM delete

Romanticnyeee. terharuuu.. haiwan punn b0le buat kita rasa nak nangis :)

avatar
Acik IeyMah
AUTHOR
March 23, 2012 at 11:09 AM delete

wah..sweetnya cicak neyh.hehe..blaja sesuatu dr kejadian tersebut. ^_* Subhanallah..

avatar
hahafyza
AUTHOR
March 23, 2012 at 11:18 AM delete

Wah3 best nih :) Kuasa Allah . ^^

avatar
March 23, 2012 at 11:25 AM delete

Terbaikkk laaaaaaa ~ eeheh

avatar
azam
AUTHOR
March 23, 2012 at 11:37 AM delete

untung la jadi cicak

avatar
ayunie_good
AUTHOR
March 23, 2012 at 11:39 AM delete

sweet!!!!!!!
gila terharu,

avatar
Cik Adieb
AUTHOR
March 23, 2012 at 11:46 AM delete

Wah,best nya.Setia nya cicak tu :D

avatar
jayne
AUTHOR
March 23, 2012 at 11:50 AM delete

kak lyssa.. sweet nye story nie hehehe

avatar
Miss BaNu
AUTHOR
March 23, 2012 at 12:12 PM delete

wow sweetnyer,terharu membacanya..sgt menakjubkan..

avatar
Azza Afdzal
AUTHOR
March 23, 2012 at 12:17 PM delete

ingat ker cinta monyet je ada.rupa-rupanya cinta cicak pulak hahaha

avatar
Putry
AUTHOR
March 23, 2012 at 12:45 PM delete

cinta sejati hihih.. sweeet gila

avatar
waniey20~
AUTHOR
March 23, 2012 at 12:47 PM delete

Alololooooo ~
sweeetttnyeeeee . huhuhu

avatar
arifah
AUTHOR
March 23, 2012 at 1:57 PM delete

Binatang pun pandai hargai cinta :)

avatar
athirah
AUTHOR
March 23, 2012 at 3:21 PM delete

mcm pernah dengar je bgm blog kak lyssa ni .
a pink my my rupanya ! haha ;)

avatar
daimpressive
AUTHOR
March 23, 2012 at 3:54 PM delete

mcm kumpulan shiro je.

avatar
March 23, 2012 at 4:02 PM delete

cicak lg sweet dri manusia

avatar
jaakechik
AUTHOR
March 23, 2012 at 4:09 PM delete

kang seronok kalau ada yg setia mcm nih!!

avatar
Phat
AUTHOR
March 23, 2012 at 4:18 PM delete

baru try bunuh cicak malam tadi tapi gagal sebab getah putus..mencik tau berak rata2

avatar
Namaku Tomei
AUTHOR
March 23, 2012 at 4:33 PM delete

hehe betul kata cicak >_<

avatar
miss syaniera
AUTHOR
March 23, 2012 at 4:38 PM delete

Sesungguhnya , teramad lha indah ciptaanNya .. Cinta dianugerahkan kepada setiap makhlukNya yg hidup .. Subahanallah ..

avatar
March 23, 2012 at 5:19 PM delete

sweet sgt... Cinta adalah anugerah terindah dari-Nya... :)

avatar
MaYa MustWany
AUTHOR
March 23, 2012 at 6:54 PM delete

walawehhhh syahdu la ngan cicak tuh..terpikat seketika..alo2..sweet...cinta setia..

avatar
steffany daph
AUTHOR
March 23, 2012 at 6:54 PM delete

wah, best bca ni. bagus cicak tu. ada lagi cicak lain yg perhatikan dia. hebat! :D

avatar
Lindaannur
AUTHOR
March 23, 2012 at 7:10 PM delete

cicak tak pandai bercakap dan tak pandai sakitkan ati..
Tapi manusia..

avatar
Boni JLL3
AUTHOR
March 24, 2012 at 12:49 AM delete

ase nak nangis plak..sob2

avatar
Ekin Kamal
AUTHOR
March 24, 2012 at 3:54 PM delete

sweetnyee...:')
ade lagi tak orang macam uh??
hope soo...

avatar
Aishah Sakidi
AUTHOR
March 25, 2012 at 12:02 AM delete

nice st0ry... cinta sejati tuuu...

avatar

Google+ Followers