Lelaki Sejati ♥

Gadis Kidal Berceloteh...
25/03/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v






Satu hari , ada seorang gadis sedang berbual-bual dengan ibunya dan bertanya bagaimana memilih lelaki sejati ?

Ibunya menjawab , naaakkkk .....


Lelaki sejati bukanlah dilihat dari suaranya yang lantang ,
Tetapi dari kelembutannya mengatakan kebenaran ..

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari jumlah sahabat disekelilingnya , 
Tetapi dari sikap bersahabatnya pada generasi muda bangsa ..

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari bagaimana dia dihormati di tempat bekerja , 
Tetapi dari bagaimana dia dihormati di rumah ..

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari kerasnya pukulan , 
Tetapi dari sikap bijaknya memahami persoalan ..

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari dadanya yang bidang , 
Tetapi dari hati yang ada dibalik tu ...

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari banyaknya wanita yang memuja , 
Tetapi komitmentnya terhadap wanita yang dicintainya ..

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari kerasnya membaca kitab suci , 
Tetapi dari konsistennya dia menjalankan apa yang ia baca ...


"So , Janganlah sampai Salah Memilih Ya" . muehehe  
 
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

46 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
March 25, 2012 at 7:04 PM delete

Nice info sis!! do visit my blog sis! n hope follow too.. Awesome blog.

avatar
Anis Sabrina
AUTHOR
March 25, 2012 at 7:04 PM delete

Ohh..info yang berguna nanti

avatar
finiey
AUTHOR
March 25, 2012 at 7:05 PM delete

absolutely ryte.. :)

avatar
March 25, 2012 at 7:06 PM delete

Wooo~ Hebad la kak lyssa :D

avatar
miss syaniera
AUTHOR
March 25, 2012 at 7:07 PM delete

Yurp .. Betul tuh kaka lyssa .. Skang lelaki da kurang sikit manner nye .. Nak-2 , manner kat org tua .. Ta kyrang jugak dengan prmpuan .. Tapi ta semua lha yg mcm tuh. .. Even segelintir , still mencemarkan sesuatu kaum tuh .. Peringatan untuk diri jugak .. Allahuakhbar .. ;)

avatar
March 25, 2012 at 7:11 PM delete

NICE INFO...
sudi-sudilah singgah ye..
http://wadahberbicara.blogspot.com

avatar
ezyra daniel
AUTHOR
March 25, 2012 at 7:11 PM delete

teme kaseh utk info y bgus nie^^
btw,zyra de blog baru...if sudi meyh laa follow...http://zheyyrafantasylife.blogspot.com/

avatar
hahafyza
AUTHOR
March 25, 2012 at 7:12 PM delete

wow ! sangatt sangatt menarik wkkk ^^

avatar
are_lin@yu
AUTHOR
March 25, 2012 at 7:18 PM delete

Pilihlah lelaki utu berdaaarkan hati yang jensem bukan rupa paras yang menarik..berdasarkan pengalaman..hehe

avatar
Mohd Ridwan
AUTHOR
March 25, 2012 at 7:19 PM delete

The best kak lyssa...!Mohon copy bole...?

avatar
NIZAM
AUTHOR
March 25, 2012 at 7:25 PM delete

lepas baca ni terus terpikir.

adakah sy lelaki sejati? *thinking*

avatar
Putry
AUTHOR
March 25, 2012 at 7:41 PM delete

yes betoi tu lyssa.. hihi nice entry...

avatar
EYJA MASLIZA
AUTHOR
March 25, 2012 at 7:55 PM delete

pergh . den rasa sayu je baca entry ni kak , :') semoga kak dapat jumpa lelaki yang mecintai Allah & kakak . amin :)

avatar
March 25, 2012 at 8:17 PM delete

Hurmmm... agak2nyer sape yer memenuhi ciri2 tu yer...

avatar
March 25, 2012 at 8:27 PM delete

Jangan lupa singgah N like CareerOn9 nnt yer semua... Hurmmm... TQ
Special thanks for Lyssasecret.Com

http://careeron9.blogspot.com

avatar
faiz fakhirin
AUTHOR
March 25, 2012 at 8:31 PM delete

errrrrr...pilihan lyssa camne ek..heeee

avatar
MaYa MustWany
AUTHOR
March 25, 2012 at 8:34 PM delete

fuhh mendalam smua mksud tuh..klu mak mas dok citer kat mas,mesti mas wat terkebil2..hihihi

hope jmpa laki yg dpt bmbing k jalan yg bnr,yg stia n ikhlas.

eh lyssa ngan si dia dh lma xdgr cer?

avatar
Miss Yaya ★
AUTHOR
March 25, 2012 at 8:37 PM delete

Si gadis toh akak lyssa ke ? Muahahah

avatar
Boni JLL3
AUTHOR
March 25, 2012 at 8:47 PM delete

wow..saya nak jadi lelaki sejati itu..hehehe

avatar
Mohd Norafzal
AUTHOR
March 25, 2012 at 8:54 PM delete

afzal bukan lelaki sejati sbb afzal yak minat bola uhuk3

avatar
AlyNn NyzAa
AUTHOR
March 25, 2012 at 9:05 PM delete

nice info :D
lau sudi follow la blog kiter ^^
http://alynnnyzaa.blogspot.com/2012/03/segmen-kenangan-terindah-ketika-berblog.html

avatar
Ben Izer
AUTHOR
March 25, 2012 at 10:12 PM delete

adeh..kalau lelaki kurus macam saya ni, takleh lah amek port jadi lelaki sejati...ahahaha

avatar
March 25, 2012 at 10:20 PM delete

susah jugak nk jmpe yg cm tu skrg kak lyssa.. >_<

avatar
March 25, 2012 at 10:41 PM delete

muahahaha..suka baca info nanti...jgn gedik reena control diri...=="

avatar
Cik tikah
AUTHOR
March 25, 2012 at 10:56 PM delete

moga kita dapat jumpa lelaki yg terbaik buat diri kita ;)

avatar
March 25, 2012 at 11:27 PM delete

nice info... :)))
nak cari yg beginilahhh... huhuhu

avatar
NAL
AUTHOR
March 25, 2012 at 11:58 PM delete

Terbaik la..sy seorang yg sensitif ^^

avatar
shahrazali
AUTHOR
March 26, 2012 at 5:58 AM delete

emmm......mcm susah jek nk jumpa lelaki mcm kat atas ni skrg...

avatar
niedaida
AUTHOR
March 26, 2012 at 9:45 AM delete

bergune tuk mse hadapan hahahahah

avatar
Atiqah Wadiah
AUTHOR
March 26, 2012 at 12:03 PM delete

terima kasih sudi share :)

avatar
Atiqah Wadiah
AUTHOR
March 26, 2012 at 12:04 PM delete

terima kasih sudi share :)

avatar
Ida Roslan
AUTHOR
March 26, 2012 at 1:06 PM delete

terima kasih kak lyssa =)<3

avatar
mirraperri
AUTHOR
March 26, 2012 at 4:47 PM delete

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari banyaknya wanita yang memuja ,
Tetapi komitmentnya terhadap wanita yang dicintainya ..

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari kerasnya membaca kitab suci ,
Tetapi dari konsistennya dia menjalankan apa yang ia baca ...

kak lyssa meh la follow blog ny (:

avatar
NadyaBubble
AUTHOR
March 26, 2012 at 9:45 PM delete

Hope kita tak tersalah pilih :)

avatar
March 28, 2012 at 2:49 PM delete

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari suaranya yang lantang ,
Tetapi dari kelembutannya mengatakan kebenaran ..

Entri terkini:KAD KAHWIN KREATIF VERSI iPHONE KINI DI MALAYSIA

avatar
Atirah ★
AUTHOR
October 11, 2012 at 7:37 PM delete

woahh ! salute ah k. lyssa :D

avatar
ainiezulaikha
AUTHOR
September 29, 2013 at 12:20 PM delete

sis. sy bt entry. nnti sy letak credit

avatar

Google+ Followers