Ada Empat Sifat Kita , Siapa Anda ?

13/06/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v


Keunikan kita ialah variasi sifat yang berbeza. Salah satu keunikan manusia adalah mempunyai sifat yang berbeza antara satu sama lain. Dalam dunia psikologi, terdapat empat jenis sifat manusia. Setiap individu pasti memiliki beberapa dari jenis sifat ini.  




Sifat manakah yang tepat dengan diri anda?


 



SANGUNIS, SI POPULAR
Keperibadian yang menarik, punya sifat jenaka yang tinggi, suka menghidupkan suasana, emosional dan demonstratif, periang dan penuh semangat, serta kaya rasa ingin tahu.

 Dalam pekerjaan anda seorang yang kreatif, inovatif, antusiasme, sukarelawan, menjadi rujukan dan contoh semangat orang lain untuk bekerja. 

Sebagai seorang teman, mudah bergaul, mencintai orang lain, suka dipuji dan menyenangkan. Suka kegiatan spontan, merupakan figura seorang pemimpin sirkus.


MELANKOLIS, SI SEMPURNA
Berfalsafah dan puitis, serius dan tekun, analitis, mendalam dan seorang pemikir, menghargai keindahan, peka terhadap perasaan orang lain, idealis dan suka berkorban.

 Dalam pekerjaan, orang melankolis berorientasi pada jadual, seorang yang mementingkan kesempurnaan, punya piawaian yang tinggi dan rinci, tertib dan tersusun, perlu menyelesaikan apa yang dimulai. 

Sebagai seorang teman, melankolis adalah orang yang setia, sedia mendengar keluhan, hati-hati dalam berteman, sangat memperhatikan orang lain, terharu oleh air mata penuh belas kasihan. Pencari teman hidup ideal.


KOLERIS, SI KUAT
Berbakat pemimpin, dinamik dan aktif, berkemahuan kuat dan tegas, tidak emosional bertindak, tidak mudah patah semangat, memancarkan keyakinan, bebas dan berdikari. 

Dalam pekerjaan berorientasi matlamat, melihat seluruh gambaran, tersusun dengan baik, mencari pemecahan praktis, bergerak cepat untuk bertindak, mendelegasikan pekerjaan, menekankan pada hasil, berkembang kerana saingan. Orang koleris tidak terlalu memerlukan teman, mahu bekerja untuk kegiatan, mahu memimpin dan mengorganisasi, biasanya selalu benar, unggul dalam keadaan darurat.
PHLEGMATIS, SI DAMAI
Rendah hati, mudah bergaul dan santai, tenang, sabar, konsisten, simpati dan baik hati. menyembunyikan emosi, bahagia menerima kehidupan. 

Dalam pekerjaan, punya kemampuan administratif, menjadi penegah masalah, menghindari konfl ik, baik di bawah tekanan, menemukan cara yang mudah, mudah diajak bergaul, menyenangkan, pendengar yang baik, selera jenaka yang menggigit, suka mengawasi orang, mempunyai banyak teman, punya belas kasihan dan perhatian.



Share le . Nak tahu jugaaaaakkkk , siapa anda ! hewhew ~

 
 
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

30 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Aliah ramli
AUTHOR
June 13, 2012 at 5:55 PM delete

Banyaknya info yang akak tahu :) terima kasih banyak -banyak ,banyak berguna .

avatar
Aliah ramli
AUTHOR
June 13, 2012 at 5:56 PM delete

Banyaknya info yang akak tahu :) Banyak gunanya .

avatar
♥ FBMN ヅ
AUTHOR
June 13, 2012 at 5:56 PM delete

hehe, suma ad sikit2 :p

avatar
Aliah Ramli
AUTHOR
June 13, 2012 at 5:58 PM delete

Banyaknya info yang akak tahu :)sangat berguna .

avatar
June 13, 2012 at 6:14 PM delete

saya sangunis dan melankolis.

avatar
Kazen
AUTHOR
June 13, 2012 at 6:29 PM delete

sy ada kombinasi semua tu...haha :)

avatar
dayana jojo
AUTHOR
June 13, 2012 at 6:47 PM delete

sye rse no-4...hew..hew.. kak lyssa??

avatar
Dayz
AUTHOR
June 13, 2012 at 6:53 PM delete

dayz rse sift dayz myb yg PHLEGMATIS, SI DAMAI tu kut.. bhgian pndgr yg baik tu yg ktreny sbb kbykkn kwn2 dayz yg b'gduh, ptus dgn bf diorg smue cri dayz.. dayz dgr dn slalu bg nsihat bia pun dayz sndri xde pnglamn dlm bab2 b'cnte2 nie.. hehe~ ^.^

avatar
June 13, 2012 at 6:55 PM delete

PHLEGMATIS, SI DAMAI . Hihi :D

avatar
kaammeeyy
AUTHOR
June 13, 2012 at 7:01 PM delete

ase2 kn yg si popular kot...coz kitew nie jenis yg x suka ikut peraturan...periang n bnyak cakap...=)

avatar
Jijie
AUTHOR
June 13, 2012 at 7:01 PM delete

Saya melankolis!! kak lyssa macam mana??

avatar
June 13, 2012 at 7:02 PM delete

mungkin sy si phlegmatis dan koleris.. sis mesti byk membacakan?? byk betul info yg sis tahu.. awwww.. terbaiklah...

avatar
cweet pinky
AUTHOR
June 13, 2012 at 7:46 PM delete

nombor , satu , hahahaha ~

avatar
mc stuppidoe
AUTHOR
June 13, 2012 at 8:28 PM delete

Sangunis-Si popular . HAHA XD

avatar
June 13, 2012 at 8:33 PM delete

Tktahu yg mana stu . Haha . Byk betul info best-2 :)

avatar
keli menari
AUTHOR
June 13, 2012 at 8:37 PM delete

Mungkin semua ! Haha tamak !

avatar
Misz Mieza
AUTHOR
June 13, 2012 at 10:07 PM delete

Melankolis, Si Sempurna.. MM memang sangat mementingkan kesempurnaan.. Hehe.. ^_^

avatar
June 13, 2012 at 10:18 PM delete

macam si sempurna.. org sikap mcm ni.. selalu buat org tak suka tau..
sbb asyik nk smpurna. tidak sesuai kerja dgn org yg santai2 dan leka2 ni..
haaaaaaaaaaaa... ckp bdasarkan pgalaman.

avatar
Lat'z
AUTHOR
June 13, 2012 at 11:30 PM delete

pernah jawab soalan personaliti untuk ketahui personaliti diri sendiri, masa tu hadiri kursus..saya si damai.. ^^,

avatar
June 13, 2012 at 11:34 PM delete

sy melankolis & sangunis ^_^

avatar
Nur Hidayah
AUTHOR
June 14, 2012 at 1:39 PM delete

Si popular & Si damai :D

avatar
Sakinah ♥
AUTHOR
August 8, 2012 at 6:10 PM delete

SANGUNIS, SI POPULAR
haha

avatar
Arezim
AUTHOR
August 21, 2012 at 1:40 PM delete

Hehe.. Akak Lisa neyh mcm libary lah..^^

avatar
MiZz DeQnA
AUTHOR
September 23, 2012 at 2:58 PM delete


saya si damai lhaa kak lieyssa . btw tq syeer bnd ny ,, :)

avatar
October 11, 2012 at 1:06 AM delete

emm..saya rasa saya yang num 2 lah,kak..hee :)

avatar

Google+ Followers