Si Cilik Berbulu Disisih Kawan

11/06/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v



BULU kasar yang menutupi 60 peratus daripada tubuh Jiangli. 
BULU kasar yang menutupi 60 peratus daripada tubuh Jiangli. 


GUIZHOU (China): Keadaan dialami seorang kanak-kanak, Liu Jiangli menyebabkan dia terpaksa melalui enam tahun pertama kehidupannya dengan trauma berbanding kanak-kanak lain sebayanya.

Murid sekolah itu dilahirkan dengan lapisan bulu kasar hitam di wajah dan lebih 60 peratus di seluruh tubuhnya.
 
 
FotoFoto
 
Namun, jika keadaan itu tidak cukup teruk, yang terburuk bakal menyusul.

Disebabkan keadaannya yang aneh itu dan dialami oleh hanya seorang daripada satu bilion orang, dia ditinggalkan oleh kedua-dua ibu bapanya.

Ketika baru berusia dua tahun, ibunya meninggalkan kediaman keluarga dan sejurus selepas itu bapanya membawa Jiangli ke taman bimbingan kanak-kanak dan tidak pernah lagi pulang untuk mendapatkannya.

Pusat bimbingan kanak-kanak itu membuat pengumuman di akhbar meminta sauda-mara kanak-kanak itu mengambilnya dan enam bulan kemudian, datuk kepada seorang daripada sepupunya tampil mendapatkannya.

Sejak itu, Liu Mingying menjaga Jiangli yang berasal dari bandar Guiyang, di wilayah Guizhou di barat daya China.

Bagaimanapun, Mingying bimbang Liu akan sentiasa dicemuh akibat penampilannya itu.

Jiangli tidak mempunyai kawan kerana kanak-kanak lain sama ada takut atau mempersendakannya.

Buat masa ini, tiada penjelasan mengenai keadaan dialami Jiangli itu.

Bagaimanapun, ia sama seperti sindrom dikenali sebagai Hypertrichosis Universalis yang menyebabkan pesakit dilitupi bulu di seluruh tubuh mereka dan hanya dihidapi oleh seorang dalam satu bilion orang. -Hmetro


Subhanallah ... Sedih pulak aku tengok keadaan budak ni . Kesiannye . Tak patut betul mak bapak dia tinggalkan dia macam tu je kan ? Waaaaaaaaaa :'(

KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

30 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
June 11, 2012 at 10:14 AM delete

Ya Allah kesiannyew... hurmmm... ala, bulu je pun, bukannya kudis.. hurmmm...

avatar
NAL
AUTHOR
June 11, 2012 at 10:26 AM delete

kesian. Sampai hati mak bapak dia tinggalkan seorang kanak2 mcm ni.

avatar
Misz Mieza
AUTHOR
June 11, 2012 at 10:39 AM delete

Kesiannya.. Teruk betul mak bapak budak ni.. Harap adalah jalan untuk selesaikan masalah penyakit Jiangli ni..

avatar
Faizul Osman
AUTHOR
June 11, 2012 at 10:43 AM delete

kesiannya hidup dia... mungkin dia seorg yg tabah sb tu dia diuji sebegitu...

http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/06/how-to-get-tittle-profesor.html

avatar
Ikhwan Reyes
AUTHOR
June 11, 2012 at 11:06 AM delete

tu lah dipanggil, berkawan mesti pilih yang sebulu dengan kita..kehkehkeh....

avatar
Maliha ♥
AUTHOR
June 11, 2012 at 11:24 AM delete

mak bapak tak syg anak. tak gne betoi

avatar
yana halim
AUTHOR
June 11, 2012 at 11:24 AM delete

kesiannya budak nie. terok betol mak bapak dia.

avatar
June 11, 2012 at 11:32 AM delete

salam gan ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya gan !

avatar
Phat
AUTHOR
June 11, 2012 at 11:39 AM delete

rezeki kanak2 tu mcm tu ada hikmah nya tu

avatar
June 11, 2012 at 11:52 AM delete

kesian budak nie. besar nti cane la keadaan die. pastu mak bapak die x ptt tinggalkan die mcm tu. kesian btl !

avatar
cweet pinky
AUTHOR
June 11, 2012 at 12:26 PM delete

tak ptot btul la mak ayah dye , hem ... mohon nak buat pos pasal nih jgk larr , hm .. akan dilinkkan kew blog lyssa :)

avatar
maszull
AUTHOR
June 11, 2012 at 1:30 PM delete

assalamualaikum lyssa...kesian nyer die kan...:)

avatar
nis
AUTHOR
June 11, 2012 at 2:02 PM delete

sedih nyer.. kesian dia.. :(

avatar
man
AUTHOR
June 11, 2012 at 2:21 PM delete

kanak-kanak nie memerlukan sokongan daripada keluarga supaya mempunyai kekuatan diri untuk mengharungi kehidupan..
tapi sayang mak bapak yang sepatutnya menjadi penyokong melarikan dari daripada tanggungjawab.

avatar
Cik Lyeen
AUTHOR
June 11, 2012 at 2:57 PM delete

kesiannya kat dia...smoga dia baik2 sja..:(

avatar
Cik Anis
AUTHOR
June 11, 2012 at 3:29 PM delete

cik anis dh bace story die ni kt paper. kesian kt die .. Kuasa Allah kan.. subahanallah

avatar
Boni JLL3
AUTHOR
June 11, 2012 at 3:45 PM delete

manusia yang menyisihkannya tu memang manusia yang perasan dirinya sempurna. sedangkan dia tak fikir, tiada manusia yang dilahirkan sempurna. ,manusia tu lebih menjijikkan

avatar
DAIRI FARISHA
AUTHOR
June 11, 2012 at 3:47 PM delete

Jemput join segmen Farisha : http://diarisedetiklebihfarisha.blogspot.com/2012/06/blogger-ada-facebook-tolong-like.html

avatar
June 11, 2012 at 4:02 PM delete

Kesianye , kenape pinggirkan dea. Patutnye beri sokongan supaye dea lebih bersabo dlm mghadapi nye.

p/s:Kak lyssa pnjg sgt ke ? he3 .

avatar
Permata ™
AUTHOR
June 11, 2012 at 4:19 PM delete

Kesiannye...Qada' dan Qadar Allah menentukan segala,beruntunglah mereka yang beriman dengan Allah..mempercayai semuanya adalah tentuanNya..redha dengan segala ujian dan dugaan...

avatar
Syuhada Nasya
AUTHOR
June 11, 2012 at 4:50 PM delete

kesian nya dea kan lyssa.. jom ke blog kita lak eh :)

avatar
Atiqah Wadiah
AUTHOR
June 11, 2012 at 6:16 PM delete

kesian budak yg x bersalah ni..

avatar
Elih Japahar
AUTHOR
June 11, 2012 at 10:39 PM delete

Bukan kehendak dia jadi macam tu..kesiannya :(

avatar
June 12, 2012 at 1:23 AM delete

simpati dgn nsib budak ni, kesian dia disisih org sekeliling...

avatar
Kotak Mancis
AUTHOR
June 12, 2012 at 2:31 AM delete

kecianyaa... mcm mana la dia harungi hidup setiap hari dengaq dugaan yang sngat berat bagi seorang kanak2... kita sendiri pon klu dpat dugaan cikit dah mengeloh... nie kan pulak dugaan yang tak penah dipinta...

avatar

Google+ Followers