Home
tutorial
Tips-Tips

15 June 2012

90 fakta tentang Lelaki Yang Perempuan Kena Tahu !

15/06/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v


Haa . Sebelum tu  , korang ada ingat tak ENTRI YANG INI ? Ada Lyssa buatkan masa bulan Februari dulu . hihi . Tapi , itu perkara yang lelaki harus tahu . 

Untuk entri kali ni , 90 fakta tentang Lelaki Yang Perempuan Kena Tahu ! 90 ? Banyak gilerrr weh kan ? Haaa . Saja suka suki nak kongsikan . Lagipun fakta ni Lyssa copy from someone's Facebook (!) Ahakk  . Baca laaaa ~


1- Lelaki tidak mencari perempuan yang cun. Tapi mereka lebih suka perempuan yang kemas dan rapi.

2-Lelaki benci tengok lelaki lain mengurat.

3-Lelaki boleh suka seseorang awek dan kemudian lupa kat awek tu dalam masa 1 minit.

4-Bila lelaki kata dia tak faham, maksudnya anda tidak berfikiran seperti dia.

5-Apa kau sedang buat? "Atau" Kau sudah makan? "Adalah soalan pertama yang biasa seorang lelaki tanya dalam telefon untuk menghilangkan gagap.

6- Lelaki boleh mengurat sepanjang hari tetapi sebelum mereka pergi tidur, mereka sentiasa akan memikirkan tentang gadis yang mereka benar-benar sayangi.

7-Apabila seorang lelaki benar-benar suka kat anda, dia akan mengabaikan semua ciri-ciri yang buruk anda.

8-Lelaki suka gila dengan senyuman seorang gadis.

9-Lelaki akan berbuat apa saja hanya untuk mendapatkan perhatian gadis.

10-Lelaki benci bila anda bercakap tentang ex-bf anda.

11-Apabila lelaki mahu bertemu dengan ibu bapa anda. Biarkan mereka. ...Tak akan berani punya :)

12-Banyak yang lelaki ingin bagitahu anda tapi tak dapat.

13-Lelaki menangis!!

14-Jangan cuba mencetuskan nafsu lelaki. Percayalah.

15-Lelaki jarang berangan dan berharap terlalu banyak.

16-Lelaki biasanya berusaha keras untuk mendapatkan gadis yang telah reject mereka, sukar bagi mereka untuk menerima kekalahan mereka.

17-Apabila anda menyentuh hati seorang lelaki, tiada patah balik lagi.

18-Memberikan seorang lelaki ayat gantung,akan menjadikan mereka membuat kesimpulan yang jauh dari apa yang anda fikir.

19-Lelaki suka bila perempuan menyentuh tangan mereka.

20-Lelaki biasanya tergagap-gagap apabila mereka bercakap dengan seorang gadis mereka sangat suka.

21-Lelaki tidak suka dengan gadis yang overreacting.

22-Lelaki lebih sayang anda daripada anda menyayangi mereka HANYA JIKA mereka serius dalam perhubungan.

23-Jika seorang lelaki mengatakan anda cantik, dia suka kat anda.

24-Anda boleh sentuh mereka tapi BUKAN rambut mereka!

25-Lelaki mendapatkan nasihat bukan dari lelaki tetapi dari perempuan.

26-Anda boleh mengatakan bahawa seorang lelaki itu baik jika anda melihat dia mengerjakan solat kadang-kadang.

27-Jika seorang lelaki tiba-tiba ajak anda keluar, tanya dia mengapa.(mesti tergagap2 dia nk jawap jika dia 1st date)

28-Seorang lelaki benar-benar sakit hati atau dalam kesakitan apabila dia menangis di hadapan anda!

29-Lelaki belajar dari pengalaman bukan dari buku-buku romantik macam yang perempuan buat.

30-Jika seorang lelaki sanggup melepaskan anda, dia benar-benar mencintai anda.(fakta nie betul)

31-Berhati-hati! Lelaki boleh membuat menaburkan gosip ke separuh daripada muka bumi lebih cepat daripada perempuan.

32-Kelemahan lelaki ialah di 'atas' lutut.

33-Lelaki sangat terbuka tentang diri mereka.

34-Lelaki tidak peduli tentang bagaimana berkilatnya kasut mereka.

35-Apabila masalah timbul, seorang lelaki biasanya relax jer tetapi sudah memikirkan jalan keluar.

36-Seorang lelaki yang menjaga rupa paras tidak pandai membaiki apa-apa benda.

37-Apabila seorang lelaki kata dia tidak boleh tidur jika dia tidak mendengar suara anda walaupun hanya untuk satu malam, jangan percaya! Dia juga memberitahu kata benda yang sama kat perempuan lain.

38-Lelaki lebih senang hati apabila seorang gadis bersumpah.

39-Kebanyakan lelaki benci gay!

40-Gadis-gadis yang mandi dalam minyak wangi akan lebih menangkis daripada menarik lelaki.

41-Lelaki sayang ibu mereka.

42-Seorang lelaki mempunyai lebih banyak masalah daripada apa yang anda boleh lihat.

43-Lelaki lebih suka bercakap berbanding perempuan terutamanya apabila topik tentang perempuan.

44-Apabila seorang gadis mengatakan "tidak", seorang lelaki mendengar sebagai "cuba lagi".

45-Lelaki tidak dapat menerima kenyataan "Diamlah" dengan begitu baik.

46-Anda perlu memberitahu lelaki apa yang anda benar-benar mahu hingga dia benar-benar jelas.

47-Lelaki akan sanggup mengorbankan wang untuk makan tengahari hanya untuk mendapatkan beberapa bunga ros.

48-Lelaki mudah mengalah pada tanda pertama rejection.

49-Ia baik untuk menguji seorang lelaki terlebih dahulu sebelum anda mempercayainya. Tetapi jangan biarkan dia menunggu lama.

50-Jangan berat sebelah. Cuba mengasihi seorang lelaki dengan adil dan anda akan terkejut dengan kesetiaan mereka.(betul sangat nie)

51-Lelaki sering memikirkan gadis yang suka kepadanya. Tetapi ini tidak bererti bahawa lelaki itu suka gadis itu.

52-Lelaki tidak benar-benar mempunyai keputusan muktamad.

53-Tiada lelaki tidak baik apabila dia sedang mengurat.

54-Mana-mana lelaki boleh mengendalikan masalah sendiri. Cuma dia terlalu degil untuk menanganinya.

55-Lelaki suka dengan gadis yang boleh memasak.

56-Lelaki akan membuang masa beliau terhadap permainan video dan bola sepak.

57-Lelaki sentiasa menganggap perempuan ni aneh dan mempunyai keputusan yang tidak dapat diramalkan tetapi mereka akan masih menyayangi mereka.

58-Lelaki tidak suka gadis-gadis yang boleh menumbuk lebih kuat daripada mereka.

59-Apabila seorang lelaki memandang ke arah anda, ianya samada dia kagum kat anda atau dia mengkritik anda.

60-Anda tidak akan dapat memahami melainkan jika anda mendengarnya dari seorang lelaki.

61-Lelaki suka pada perempuan yang seperti ibu-ibu mereka. Jangan main-main!

62-Lelaki serta-merta boleh tahu jika gadis itu suka kat dia tetapi tidak dapat memastikan melainkan jika gadis itu memberitahu dia.

63-Lelaki percaya bahawa tidak ada perkara yang seperti cinta pandang pertama, tetapi akan tetap guna ayat tentang cinta pandang pertama itu untuk memikat gadis.

64-Jika seorang lelaki mula bercakap serius, ia tentu sangat penting.

65-Apabila seorang lelaki menyukai anda, dia akan mengajak anda keluar.

66-Lelaki juga boleh mencederakan diri mereka dari segi fizikal.

67-Apabila seorang lelaki mengatakan dia tergila-gila kat gadis itu. Dia serius.

68-Apabila seorang lelaki menyuruh anda meninggalkannya seorang diri, dia sebenarnya berkata, "Tolong temani aku".

69-Perempuan adalah kelemahan lelaki.

70-Jika anda membuat lelaki itu menderita dalam perhubungan, ia akan menjadi sukar untuk dia melepaskan anda.

71-Ketinggian perempuan tidak penting untuk seorang lelaki tetapi berat badannya amat penting!

72-Lelaki lebih suka perempuan yang tahu guna otak daripada yang tahu guna badan.

73-Apabila masalah datang, lelaki lebih menyalahkan diri mereka berbanding perempuan.

74-Lelaki terlalu banyak berfikir.

75-Fantasi lelaki adalah tidak terhad.

76-Lelaki tidak dapat menyimpan rahsia yang diberitahu oleh perempuan.

77-Jika seorang lelaki memberitahu anda tentang masalah-
masalahnya, dia hanya perlu seseorang untuk mendengarnya. Anda tidak perlu memberi nasihat.

78-Lelaki akan hampir menyombong mengenai apa saja.

79-Kalau seorang lelaki berdiam diri, cuba la anda yang mulakan perbualan.

80-Apabila seorang lelaki berpura-pura bertenang, cuba periksa jika dia berpeluh. Anda akan tahu yang dia tu gementar.

81-Lelaki benci apabila pakaian mereka menjadi kotor. Walaupun cuma titik kecil.

82-Perbuatan biasa yang membuktikan bahawa lelaki itu suka kat anda ialah apabila dia akan bergurau dengan anda.

83-Apabila anda menangkap dia menipu kat kamu dan dia meminta peluang kedua, memberikan peluang kepadanya. Tetapi apabila anda menangkap dia lagi dan dia meminta peluang sekali lagi, tinggalkan dia.

84-Walaupun gurauan anda tak lucu, lelaki akan tetap senyum.

85-Lelaki cenderung menjadi terlalu posesif dalam hubungan.

86-Lelaki itu mempunyai semangat yang kuat untuk berubah tetapi mempunyai usaha yang lemah.

87-Tidak mudah bagi seorang lelaki untuk berpisah dengan seorang perempuan terutama apabila mereka telah bersama-sama selama 3 tahun atau lebih.

88-Jika seorang lelaki memberitahu dia mencintai anda sekali seumur hidup. Dia betul-betul maksudkannya.

89-Lelaki benar-benar mengagumi perempuan yang mereka suka walaupun perempuan tu takla cantik sangat.

90-Lelaki tak suka perempuan yang kuat maki. :)


A'ah . Banyak kan wehh ? Naik juling mata ni baca satu-satu ! Perghh . Ingat lah manusia mana sempurna nak semuanyaa BETUL je . Ishk . Kadang tu mesti ada juga orang yang lakukan kesalahan kan ?

Bagi kaum Adam , betul ke semua ni ? EH ! \\

 

54 000 orang Pengomen Terhebat !!:

lailatul fatiqah said...

mak aih byknye adik oiii..=)

SP (spudinpunya) said...

sangat bagus info ni ..tapi Lelaki Menangis ? ? memang betul jugak.hahahha

Azza Afdzal said...

banyak nya juling mata nak baca semua ney hahaha

Hajjatul Darwisyah said...

Fakta yang ohsemmm !

Atirah ★ said...

Banyaknya ! Penat bace . HEHE

Nycqhy said...

banyaknyaa..fuuhh!! ~.~'

MISS Z BERCELOTEH said...

huhuhu.. setiap manusia ada kelemahannya..

Ety said...

Ety wakil kaum Hawa, mengatakan mostly fakta ni betul :D

wawa said...

suka entry ni . haha

Bunga said...

banyak gilee kak lysssa oi. penat nak baca . haha

✿Lady Ainaa✿ said...

love this... semoga kita dijodohkan dengan lelaki a.k.a suami yg dpt mmbawa kita ke syurga....Amin

CheNta RiaNa said...

mmg terbaekk lah.. hehe.. b0leh di buat rujukan untuk kita... ;)

Bella Nabilah said...

juling dah mate ni bace.. :D
tapi best.hehe

Nur Adilla Shahirah said...

Awesome la :)

nieya rahman said...

the most part that i like is "lelaki juga menangis" . mereka juga lemah jika dikecewakan oleh seorang wanita. :)

Nyamuk Terbang said...

letih ooo bca ^^

SuparMan SuaRez said...

Banyak Yang Betul..Huhu

Derra Shalala.. said...

mak aii.. byk gila.. juling mata baca.. ;p

SunnyFunny said...

wahh , banyak jugaxx ehh perkara untuk lelaki nieyh . ish ish . :)

Anonymous said...

kak lysa. thanks for the info. yang part "71-Ketinggian perempuan tidak penting untuk seorang lelaki tetapi berat badannya amat penting! " berat badan yang macam mana tu? xfaham. hehe

shera said...

Tak juling pun mata . Syok baca ! hihih

ctm said...

Woww! Haha

Izzul Amir said...

omg betulnya !

KamKim said...

Banyaknyer.. Hampir semua betul.. Suka yg nmbor 8.. Hehe..

eqa sulaika said...

COMEL NYA LGI YG MACHO TPI MENYEBELKAN

Wawa Rosli said...

banyaknyerr...letih siot nk baca satu2....hehe

Anis Syazwani said...

hebatlah!boleh juling mata membaca! :)

tuaranboyz said...

pulak ==" haha ! :D

Alia said...

Ader yang betol.. betol 100%.. so cool lah..

Nadia Natasha said...

Wahhh, hahaha

putryteya said...

sambil baca ,sambil angguk , sambil senyum teringat kat si dia .hahahha . bagus2 , lyssa

JIN KAZAMA said...

Tepat 110 percent

qwwerty ytrewq said...

Bagaimana pula kalau lelaki itu selalu bertentangan mata dgn seseoranv perempuan dan selalu tersenyum tpi die ade gf dh?

qwwerty ytrewq said...

Bagaimana pula kalau lelaki itu selalu bertentangan mata dgn seseoranv perempuan dan selalu tersenyum tpi die ade gf dh?

Anonymous said...

aku sokong semuanya

Anonymous said...

Aku sokong sepenuhnya

Anonymous said...

Ada yg btl.ada yg geleng.lelaki juga menangis.itu pling tepat.tp air mata lelaki btl2 ikhs

wisata outbound malang said...

kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

Anonymous said...

carila lelaki yg beriman tu la yg paling penting kalau nk cari pakwe.ni belum kawin dah xde dara. Astafirrullah..

Anonymous said...

Smart2. Cam x cayej

Ayem89 said...

perempuan memang suka merungut ke...bru 90 dah ckp bnyak,mcm mana nk baca al quran yg 6666 ayat?renungkan

Anonymous said...

fakta menarik

Abba Alip said...

Jangan kacau lelaki yang sedang bermain games..sebab masa tu...lelaki mengguna kan 100% otaknya untuk berfikir...hahahahaha

Miss Blue said...

wahhh.....time kasih byk membantu klu bleh nak mintak izin copy kat blog saya
hehe

mawaddahnurzahrah said...

kbanyakn mulut llaki ni x leyh dprcayai slagi mreka blom brglar suami bgi kite, jdi plihla cara trbaik.. bcinta slpas kahwin.. plihla llaki yg dpat mmbwa cinta mu smpai ke syuga iaitu seorang yg mncintai kite krana cintanya kpada ILLAHI...

Male Organ Enlargement said...

Wah banyaknya fakta...

Anonymous said...

Haha cool fakta ni..hmm x penat pun bca, skjap je abis..npe semua komen juling? Hehe peace no war.. cri fakta lain lak ahh..bosan nihh..

Anonymous said...

ada yg btul ada juga yg tak betul. no.90, my crush suka dgn kwn sy mcmtu pla..he said i'm too perfect for him so sad...huhu

Jung-Gi (Zul) said...

Hahaha...

Jung-Gi (Zul) said...

Haha.. Sya seorang lelaki yg sngt setia pda girl.. Sya org Sabah.. Rmai kwn lelaki sya hensem tpu setia..haha..lol, meet me in fb (Mohammad Edzulazriwanshafzu)

Anonymous said...

Mngntok truz larr..

Lelaki said...

10 lagi dah nak seratus. 90% hampir betul mengenai fakta ini. Rajin admin kaji. :)

Fakta Unik menarik di dunia terselubung said...

wah, info yang sangat menarik,

girlz said...

Ok gk..but..btl kr tu..cm pmpuan va gk lo dfkr2 kn..huhu juling mta bca tu xde la..siok ja sy rsa bca..cm mau g..hehe