90 fakta tentang Lelaki Yang Perempuan Kena Tahu !

15/06/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v


Haa . Sebelum tu  , korang ada ingat tak ENTRI YANG INI ? Ada Lyssa buatkan masa bulan Februari dulu . hihi . Tapi , itu perkara yang lelaki harus tahu . 

Untuk entri kali ni , 90 fakta tentang Lelaki Yang Perempuan Kena Tahu ! 90 ? Banyak gilerrr weh kan ? Haaa . Saja suka suki nak kongsikan . Lagipun fakta ni Lyssa copy from someone's Facebook (!) Ahakk  . Baca laaaa ~


1- Lelaki tidak mencari perempuan yang cun. Tapi mereka lebih suka perempuan yang kemas dan rapi.

2-Lelaki benci tengok lelaki lain mengurat.

3-Lelaki boleh suka seseorang awek dan kemudian lupa kat awek tu dalam masa 1 minit.

4-Bila lelaki kata dia tak faham, maksudnya anda tidak berfikiran seperti dia.

5-Apa kau sedang buat? "Atau" Kau sudah makan? "Adalah soalan pertama yang biasa seorang lelaki tanya dalam telefon untuk menghilangkan gagap.

6- Lelaki boleh mengurat sepanjang hari tetapi sebelum mereka pergi tidur, mereka sentiasa akan memikirkan tentang gadis yang mereka benar-benar sayangi.

7-Apabila seorang lelaki benar-benar suka kat anda, dia akan mengabaikan semua ciri-ciri yang buruk anda.

8-Lelaki suka gila dengan senyuman seorang gadis.

9-Lelaki akan berbuat apa saja hanya untuk mendapatkan perhatian gadis.

10-Lelaki benci bila anda bercakap tentang ex-bf anda.

11-Apabila lelaki mahu bertemu dengan ibu bapa anda. Biarkan mereka. ...Tak akan berani punya :)

12-Banyak yang lelaki ingin bagitahu anda tapi tak dapat.

13-Lelaki menangis!!

14-Jangan cuba mencetuskan nafsu lelaki. Percayalah.

15-Lelaki jarang berangan dan berharap terlalu banyak.

16-Lelaki biasanya berusaha keras untuk mendapatkan gadis yang telah reject mereka, sukar bagi mereka untuk menerima kekalahan mereka.

17-Apabila anda menyentuh hati seorang lelaki, tiada patah balik lagi.

18-Memberikan seorang lelaki ayat gantung,akan menjadikan mereka membuat kesimpulan yang jauh dari apa yang anda fikir.

19-Lelaki suka bila perempuan menyentuh tangan mereka.

20-Lelaki biasanya tergagap-gagap apabila mereka bercakap dengan seorang gadis mereka sangat suka.

21-Lelaki tidak suka dengan gadis yang overreacting.

22-Lelaki lebih sayang anda daripada anda menyayangi mereka HANYA JIKA mereka serius dalam perhubungan.

23-Jika seorang lelaki mengatakan anda cantik, dia suka kat anda.

24-Anda boleh sentuh mereka tapi BUKAN rambut mereka!

25-Lelaki mendapatkan nasihat bukan dari lelaki tetapi dari perempuan.

26-Anda boleh mengatakan bahawa seorang lelaki itu baik jika anda melihat dia mengerjakan solat kadang-kadang.

27-Jika seorang lelaki tiba-tiba ajak anda keluar, tanya dia mengapa.(mesti tergagap2 dia nk jawap jika dia 1st date)

28-Seorang lelaki benar-benar sakit hati atau dalam kesakitan apabila dia menangis di hadapan anda!

29-Lelaki belajar dari pengalaman bukan dari buku-buku romantik macam yang perempuan buat.

30-Jika seorang lelaki sanggup melepaskan anda, dia benar-benar mencintai anda.(fakta nie betul)

31-Berhati-hati! Lelaki boleh membuat menaburkan gosip ke separuh daripada muka bumi lebih cepat daripada perempuan.

32-Kelemahan lelaki ialah di 'atas' lutut.

33-Lelaki sangat terbuka tentang diri mereka.

34-Lelaki tidak peduli tentang bagaimana berkilatnya kasut mereka.

35-Apabila masalah timbul, seorang lelaki biasanya relax jer tetapi sudah memikirkan jalan keluar.

36-Seorang lelaki yang menjaga rupa paras tidak pandai membaiki apa-apa benda.

37-Apabila seorang lelaki kata dia tidak boleh tidur jika dia tidak mendengar suara anda walaupun hanya untuk satu malam, jangan percaya! Dia juga memberitahu kata benda yang sama kat perempuan lain.

38-Lelaki lebih senang hati apabila seorang gadis bersumpah.

39-Kebanyakan lelaki benci gay!

40-Gadis-gadis yang mandi dalam minyak wangi akan lebih menangkis daripada menarik lelaki.

41-Lelaki sayang ibu mereka.

42-Seorang lelaki mempunyai lebih banyak masalah daripada apa yang anda boleh lihat.

43-Lelaki lebih suka bercakap berbanding perempuan terutamanya apabila topik tentang perempuan.

44-Apabila seorang gadis mengatakan "tidak", seorang lelaki mendengar sebagai "cuba lagi".

45-Lelaki tidak dapat menerima kenyataan "Diamlah" dengan begitu baik.

46-Anda perlu memberitahu lelaki apa yang anda benar-benar mahu hingga dia benar-benar jelas.

47-Lelaki akan sanggup mengorbankan wang untuk makan tengahari hanya untuk mendapatkan beberapa bunga ros.

48-Lelaki mudah mengalah pada tanda pertama rejection.

49-Ia baik untuk menguji seorang lelaki terlebih dahulu sebelum anda mempercayainya. Tetapi jangan biarkan dia menunggu lama.

50-Jangan berat sebelah. Cuba mengasihi seorang lelaki dengan adil dan anda akan terkejut dengan kesetiaan mereka.(betul sangat nie)

51-Lelaki sering memikirkan gadis yang suka kepadanya. Tetapi ini tidak bererti bahawa lelaki itu suka gadis itu.

52-Lelaki tidak benar-benar mempunyai keputusan muktamad.

53-Tiada lelaki tidak baik apabila dia sedang mengurat.

54-Mana-mana lelaki boleh mengendalikan masalah sendiri. Cuma dia terlalu degil untuk menanganinya.

55-Lelaki suka dengan gadis yang boleh memasak.

56-Lelaki akan membuang masa beliau terhadap permainan video dan bola sepak.

57-Lelaki sentiasa menganggap perempuan ni aneh dan mempunyai keputusan yang tidak dapat diramalkan tetapi mereka akan masih menyayangi mereka.

58-Lelaki tidak suka gadis-gadis yang boleh menumbuk lebih kuat daripada mereka.

59-Apabila seorang lelaki memandang ke arah anda, ianya samada dia kagum kat anda atau dia mengkritik anda.

60-Anda tidak akan dapat memahami melainkan jika anda mendengarnya dari seorang lelaki.

61-Lelaki suka pada perempuan yang seperti ibu-ibu mereka. Jangan main-main!

62-Lelaki serta-merta boleh tahu jika gadis itu suka kat dia tetapi tidak dapat memastikan melainkan jika gadis itu memberitahu dia.

63-Lelaki percaya bahawa tidak ada perkara yang seperti cinta pandang pertama, tetapi akan tetap guna ayat tentang cinta pandang pertama itu untuk memikat gadis.

64-Jika seorang lelaki mula bercakap serius, ia tentu sangat penting.

65-Apabila seorang lelaki menyukai anda, dia akan mengajak anda keluar.

66-Lelaki juga boleh mencederakan diri mereka dari segi fizikal.

67-Apabila seorang lelaki mengatakan dia tergila-gila kat gadis itu. Dia serius.

68-Apabila seorang lelaki menyuruh anda meninggalkannya seorang diri, dia sebenarnya berkata, "Tolong temani aku".

69-Perempuan adalah kelemahan lelaki.

70-Jika anda membuat lelaki itu menderita dalam perhubungan, ia akan menjadi sukar untuk dia melepaskan anda.

71-Ketinggian perempuan tidak penting untuk seorang lelaki tetapi berat badannya amat penting!

72-Lelaki lebih suka perempuan yang tahu guna otak daripada yang tahu guna badan.

73-Apabila masalah datang, lelaki lebih menyalahkan diri mereka berbanding perempuan.

74-Lelaki terlalu banyak berfikir.

75-Fantasi lelaki adalah tidak terhad.

76-Lelaki tidak dapat menyimpan rahsia yang diberitahu oleh perempuan.

77-Jika seorang lelaki memberitahu anda tentang masalah-
masalahnya, dia hanya perlu seseorang untuk mendengarnya. Anda tidak perlu memberi nasihat.

78-Lelaki akan hampir menyombong mengenai apa saja.

79-Kalau seorang lelaki berdiam diri, cuba la anda yang mulakan perbualan.

80-Apabila seorang lelaki berpura-pura bertenang, cuba periksa jika dia berpeluh. Anda akan tahu yang dia tu gementar.

81-Lelaki benci apabila pakaian mereka menjadi kotor. Walaupun cuma titik kecil.

82-Perbuatan biasa yang membuktikan bahawa lelaki itu suka kat anda ialah apabila dia akan bergurau dengan anda.

83-Apabila anda menangkap dia menipu kat kamu dan dia meminta peluang kedua, memberikan peluang kepadanya. Tetapi apabila anda menangkap dia lagi dan dia meminta peluang sekali lagi, tinggalkan dia.

84-Walaupun gurauan anda tak lucu, lelaki akan tetap senyum.

85-Lelaki cenderung menjadi terlalu posesif dalam hubungan.

86-Lelaki itu mempunyai semangat yang kuat untuk berubah tetapi mempunyai usaha yang lemah.

87-Tidak mudah bagi seorang lelaki untuk berpisah dengan seorang perempuan terutama apabila mereka telah bersama-sama selama 3 tahun atau lebih.

88-Jika seorang lelaki memberitahu dia mencintai anda sekali seumur hidup. Dia betul-betul maksudkannya.

89-Lelaki benar-benar mengagumi perempuan yang mereka suka walaupun perempuan tu takla cantik sangat.

90-Lelaki tak suka perempuan yang kuat maki. :)


A'ah . Banyak kan wehh ? Naik juling mata ni baca satu-satu ! Perghh . Ingat lah manusia mana sempurna nak semuanyaa BETUL je . Ishk . Kadang tu mesti ada juga orang yang lakukan kesalahan kan ?

Bagi kaum Adam , betul ke semua ni ? EH ! \\

 
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

80 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
June 15, 2012 at 12:52 PM delete

mak aih byknye adik oiii..=)

Reply
avatar
June 15, 2012 at 12:53 PM delete

sangat bagus info ni ..tapi Lelaki Menangis ? ? memang betul jugak.hahahha

Reply
avatar
Azza Afdzal
AUTHOR
June 15, 2012 at 12:53 PM delete

banyak nya juling mata nak baca semua ney hahaha

Reply
avatar
Atirah ★
AUTHOR
June 15, 2012 at 12:55 PM delete

Banyaknya ! Penat bace . HEHE

Reply
avatar
Nycqhy
AUTHOR
June 15, 2012 at 12:56 PM delete

banyaknyaa..fuuhh!! ~.~'

Reply
avatar
June 15, 2012 at 12:59 PM delete

huhuhu.. setiap manusia ada kelemahannya..

Reply
avatar
Ety
AUTHOR
June 15, 2012 at 1:19 PM delete

Ety wakil kaum Hawa, mengatakan mostly fakta ni betul :D

Reply
avatar
wawa
AUTHOR
June 15, 2012 at 1:20 PM delete

suka entry ni . haha

Reply
avatar
Bunga
AUTHOR
June 15, 2012 at 1:27 PM delete

banyak gilee kak lysssa oi. penat nak baca . haha

Reply
avatar
June 15, 2012 at 1:29 PM delete

love this... semoga kita dijodohkan dengan lelaki a.k.a suami yg dpt mmbawa kita ke syurga....Amin

Reply
avatar
CheNta RiaNa
AUTHOR
June 15, 2012 at 1:31 PM delete

mmg terbaekk lah.. hehe.. b0leh di buat rujukan untuk kita... ;)

Reply
avatar
Bella Nabilah
AUTHOR
June 15, 2012 at 1:38 PM delete

juling dah mate ni bace.. :D
tapi best.hehe

Reply
avatar
nieya rahman
AUTHOR
June 15, 2012 at 2:26 PM delete

the most part that i like is "lelaki juga menangis" . mereka juga lemah jika dikecewakan oleh seorang wanita. :)

Reply
avatar
June 15, 2012 at 4:01 PM delete

mak aii.. byk gila.. juling mata baca.. ;p

Reply
avatar
SunnyFunny
AUTHOR
June 15, 2012 at 4:06 PM delete

wahh , banyak jugaxx ehh perkara untuk lelaki nieyh . ish ish . :)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
June 15, 2012 at 4:41 PM delete

kak lysa. thanks for the info. yang part "71-Ketinggian perempuan tidak penting untuk seorang lelaki tetapi berat badannya amat penting! " berat badan yang macam mana tu? xfaham. hehe

Reply
avatar
shera
AUTHOR
June 15, 2012 at 5:46 PM delete

Tak juling pun mata . Syok baca ! hihih

Reply
avatar
KamKim
AUTHOR
June 15, 2012 at 7:51 PM delete

Banyaknyer.. Hampir semua betul.. Suka yg nmbor 8.. Hehe..

Reply
avatar
eqa sulaika
AUTHOR
June 15, 2012 at 8:15 PM delete

COMEL NYA LGI YG MACHO TPI MENYEBELKAN

Reply
avatar
Wawa Rosli
AUTHOR
June 15, 2012 at 8:25 PM delete

banyaknyerr...letih siot nk baca satu2....hehe

Reply
avatar
Anis Syazwani
AUTHOR
June 15, 2012 at 8:56 PM delete

hebatlah!boleh juling mata membaca! :)

Reply
avatar
tuaranboyz
AUTHOR
June 15, 2012 at 9:51 PM delete

pulak ==" haha ! :D

Reply
avatar
Alia
AUTHOR
June 16, 2012 at 3:27 PM delete

Ader yang betol.. betol 100%.. so cool lah..

Reply
avatar
putryteya
AUTHOR
June 21, 2012 at 10:08 AM delete

sambil baca ,sambil angguk , sambil senyum teringat kat si dia .hahahha . bagus2 , lyssa

Reply
avatar
September 24, 2012 at 12:21 PM delete

Bagaimana pula kalau lelaki itu selalu bertentangan mata dgn seseoranv perempuan dan selalu tersenyum tpi die ade gf dh?

Reply
avatar
September 24, 2012 at 12:22 PM delete

Bagaimana pula kalau lelaki itu selalu bertentangan mata dgn seseoranv perempuan dan selalu tersenyum tpi die ade gf dh?

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
October 27, 2012 at 1:08 AM delete

aku sokong semuanya

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
October 27, 2012 at 1:09 AM delete

Aku sokong sepenuhnya

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
November 4, 2012 at 1:50 AM delete

Ada yg btl.ada yg geleng.lelaki juga menangis.itu pling tepat.tp air mata lelaki btl2 ikhs

Reply
avatar
November 12, 2012 at 11:54 AM delete

kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
November 26, 2012 at 3:04 PM delete

carila lelaki yg beriman tu la yg paling penting kalau nk cari pakwe.ni belum kawin dah xde dara. Astafirrullah..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
December 7, 2012 at 1:46 PM delete

Smart2. Cam x cayej

Reply
avatar
Ayem89
AUTHOR
December 16, 2012 at 4:35 PM delete

perempuan memang suka merungut ke...bru 90 dah ckp bnyak,mcm mana nk baca al quran yg 6666 ayat?renungkan

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
December 24, 2012 at 12:26 AM delete

fakta menarik

Reply
avatar
Abba Alip
AUTHOR
March 5, 2013 at 1:59 PM delete

Jangan kacau lelaki yang sedang bermain games..sebab masa tu...lelaki mengguna kan 100% otaknya untuk berfikir...hahahahaha

Reply
avatar
Miss Blue
AUTHOR
March 17, 2013 at 2:19 AM delete

wahhh.....time kasih byk membantu klu bleh nak mintak izin copy kat blog saya
hehe

Reply
avatar
mawaddahnurzahrah
AUTHOR
April 14, 2013 at 11:21 AM delete

kbanyakn mulut llaki ni x leyh dprcayai slagi mreka blom brglar suami bgi kite, jdi plihla cara trbaik.. bcinta slpas kahwin.. plihla llaki yg dpat mmbwa cinta mu smpai ke syuga iaitu seorang yg mncintai kite krana cintanya kpada ILLAHI...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 22, 2013 at 3:49 PM delete

Haha cool fakta ni..hmm x penat pun bca, skjap je abis..npe semua komen juling? Hehe peace no war.. cri fakta lain lak ahh..bosan nihh..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
June 25, 2013 at 12:28 PM delete

ada yg btul ada juga yg tak betul. no.90, my crush suka dgn kwn sy mcmtu pla..he said i'm too perfect for him so sad...huhu

Reply
avatar
Jung-Gi (Zul)
AUTHOR
July 13, 2013 at 1:42 PM delete

Hahaha...

Reply
avatar
Jung-Gi (Zul)
AUTHOR
July 13, 2013 at 1:43 PM delete

Haha.. Sya seorang lelaki yg sngt setia pda girl.. Sya org Sabah.. Rmai kwn lelaki sya hensem tpu setia..haha..lol, meet me in fb (Mohammad Edzulazriwanshafzu)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
November 4, 2013 at 9:50 PM delete

Mngntok truz larr..

Reply
avatar
Lelaki
AUTHOR
November 24, 2013 at 11:32 AM delete

10 lagi dah nak seratus. 90% hampir betul mengenai fakta ini. Rajin admin kaji. :)

Reply
avatar
girlz
AUTHOR
January 30, 2014 at 5:43 PM delete

Ok gk..but..btl kr tu..cm pmpuan va gk lo dfkr2 kn..huhu juling mta bca tu xde la..siok ja sy rsa bca..cm mau g..hehe

Reply
avatar
Walter Ftd
AUTHOR
April 3, 2014 at 2:01 AM delete

Wow... hampir semuanye betul... tapi kalau pasal rambut tu... tak lah.. saye tak kesah pun orang pegang rambut...

Reply
avatar
April 21, 2014 at 10:45 AM delete

Bagi saya sendiri .. Lelaki suke pndang dan senyum pada perempuan .. Tapi bukan bermkne dia suke kt perempuan tu :)

Reply
avatar
April 21, 2014 at 10:46 AM delete

Itu 100 setuju .. Games & dengan perempuan 50/50

Reply
avatar
April 21, 2014 at 10:48 AM delete

About 97% betul .. Paling saya suke ialah "lelaki menangis & lelaki lemah pada perempuan"
Hahahahaha

Reply
avatar
MARIA AWI
AUTHOR
June 11, 2014 at 3:31 PM delete

perghhh...
banyaknya fakta..kebanyakannya tepat
Punca Lelaki Mandul

Reply
avatar
MARIA AWI
AUTHOR
June 11, 2014 at 3:31 PM delete

perghhh...
banyaknya fakta..kebanyakannya tepat
Punca Lelaki Mandul

Reply
avatar
MARIA AWI
AUTHOR
June 11, 2014 at 3:31 PM delete

perghhh...
banyaknya fakta..kebanyakannya tepat
Punca Lelaki Mandul

Reply
avatar
Laikha
AUTHOR
August 15, 2014 at 11:32 AM delete

Lelaki suka ker perempuan pegang tangan mereka ? :3

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
October 8, 2014 at 2:51 AM delete

lelaki sunat

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
October 9, 2014 at 1:56 AM delete

saye tak sunat

Reply
avatar
lili wani
AUTHOR
October 18, 2014 at 2:46 PM delete

Osh!!!bapak ar..byk gila..

Reply
avatar
December 14, 2014 at 4:08 PM delete

Lemah Batin?
Kurang POWER diranjang?
Wanita Lebih Hebat?
Cepat Penat?
Mati Pucuk? Ubat Kuat

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
December 27, 2014 at 2:15 PM delete

Huhux sye dh terkena..sya ni kuat maki kt org lki... patutlh x de sape sudi couple dgn sye..btw thanks for sharin :)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
January 6, 2015 at 6:14 PM delete

Mmg btul pun, llki akn ngis ble dy btul2 setia at prempuan yg dy ske. Hehee..^^

Reply
avatar
March 28, 2015 at 10:31 PM delete

Hahaha...yeay...btol tu...hahaha

Reply
avatar
cik wana
AUTHOR
August 22, 2015 at 2:15 AM delete

Nampaknya lelaki pon banyak songeh...maka kita pun berhuhuhuhu. Hahaha... doa la kan. Mintak2 dapat laki yang baik

Reply
avatar
September 3, 2015 at 8:51 PM delete

99% betul :) sape lah buat kajian ni .

Reply
avatar
September 7, 2015 at 2:31 PM delete

nk tanya,mcm mana nk letak lagu kat blog kite??




Reply
avatar
Emy Effendi
AUTHOR
September 17, 2015 at 10:51 AM delete

alamak banyak nya.. hihi
kena tggu lunch nnti.. kasi baca sampai habis. hehee

Reply
avatar
Nuna Pringia
AUTHOR
October 17, 2015 at 10:43 PM delete

aku baca je pun, air mata dah bergenang,, serius.. aku memng tak ada penglaman brcinta.. ahh past is past.

Reply
avatar