Antara Kucing Paling Besar Di Dunia

12/06/2012

.Assalamualaikum !
Peacee Yo(!) ^_^v




Dengan saiz tiga kali ganda berbanding kucing biasa, ramai yang berfikir Rupert tidak akan membesar lagi buat masa ini. Bagaimanapun, kucing saiz besar melampau itu yang berat sembilan kilogram dan dianggap sebagai antara kucing paling besar di dunia, hanya baru membesar separuh dan dijangka terus bertambah gemuk.



Kucing baka Maine coon itu baru mencapai separuh daripada berat kemungkinannya pada usia hampir tiga tahun. Beratnya dijangka bertambah sebanyak lima kilogram lagi. Hakim pertandingan kucing berkata, Rupert yang tiga kali menjadi juara di negara asalnya, Australia, adalah kucing Maine coon baka tempatan paling besar pernah mereka lihat.
Hakim, Lesley Morgan Blythe berkata: “Dia sungguh besar, kucing gergasi dan masih belum membesar sepenuhnya. “Dia lebih besar berbanding kucing Maine coon yang pernah saya lihat.”


  
Pemilik Rupert, Kyra Foster, berkata: “Dia kelihatan sungguh hebat dengan bulu yang panjang di samping mukanya yang kelihatan liar. “Orang ramai akan terpesona apabila melihatnya.”

Kucing Maine coon terkenal sebagai baka yang menghasilkan kucing tempatan besar. Berasal dari Maine, negeri di Amerika Syarikat, kucing itu mempunyai ciri tersendiri kerana ekornya yang berbulu lebat dan panjang dan boleh membesar sehingga lebih satu meter. - HM



Tiba-tiba teringat pula kat kucing TERGEMUK yang dah mati bulan lepas . Bagi sesiapa yang terlepas , boleh baca ---->> DI SINI 


Sumber : OhSenyum
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

33 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
June 12, 2012 at 3:35 PM delete

Wah! mantap and cntik kucing nee,org pertama komen!...hehe

avatar
Atiqah Wadiah
AUTHOR
June 12, 2012 at 3:35 PM delete

buat bantal peluk syok ni..hehe :)

avatar
June 12, 2012 at 3:36 PM delete

Comel ingatkan Lyssa punya tadi hehe

avatar
Crafty Nieya
AUTHOR
June 12, 2012 at 3:36 PM delete

wauuu..akak,besarnye..!agak2 kucing kak lyssa bile nak besar macam nie aek?ehehe

avatar
June 12, 2012 at 3:37 PM delete

dah macam rimau pon ada...geram nyee !!

avatar
June 12, 2012 at 3:38 PM delete

mak aiiii besar nya...
takut lak nak tengok

Jom..jom.. tengok gambar awan kat Sabah Pagi tadi..

http://misszberceloteh.blogspot.com/2012/06/kekuasaan-tuhan-gambar-awan-di-sabah.html

avatar
June 12, 2012 at 3:39 PM delete

Ha'ah lah . Besarnya , Tapi syg kucing yg trbesar dulu dah mati :(

avatar
Phat
AUTHOR
June 12, 2012 at 3:43 PM delete

perghhhhh...goram den

*lyssa jemput komen entry kenduri syaza ek ;-)

avatar
_shiDaQiLa_
AUTHOR
June 12, 2012 at 4:08 PM delete

rasa nak peluk je kucing besar macam tuu!
geram!

avatar
sYiRa LoKMaN
AUTHOR
June 12, 2012 at 4:25 PM delete

hye hye awakkk ! dtg sini lg,hehee...

avatar
Fathiah Hamim
AUTHOR
June 12, 2012 at 4:47 PM delete

ni dah nak jadi singaaa :D

avatar
Riena Haiqal
AUTHOR
June 12, 2012 at 4:48 PM delete

mak ai.. besar nya kucing.. terkejut saya tau.. kalau ada kat rumah saya dah sah dah saya bawa tidur..buat alas letak kepala.. comellllllllllllllllllllll

avatar
Saya Disini
AUTHOR
June 12, 2012 at 5:10 PM delete

hhhaaaih..besonye.dh mcam bapak harimau

avatar
NAL
AUTHOR
June 12, 2012 at 5:16 PM delete

comel jer..mesti makan banyak :)

avatar
Boni JLL3
AUTHOR
June 12, 2012 at 5:35 PM delete

uiksh.. ni kucing ke harimau?? beso nya..hahaha

avatar
Miss Xyz
AUTHOR
June 12, 2012 at 6:25 PM delete

muka innocent macam mintak makanan jer, ahaha. comel :3

avatar
nis
AUTHOR
June 12, 2012 at 6:41 PM delete

comelah.. teringat kat sedara. dia pon ade kucing. warna oren.. besar lah jugak. tapi yg kt atas tu lagi besarlah.. kucing dia cam Garfield. ^^

avatar
maszull
AUTHOR
June 12, 2012 at 6:49 PM delete

assalamualaikum lyssa...fuyooo besar n gemuknya kucing ni...dah mcm anak harimau plak...:)

avatar
June 12, 2012 at 7:12 PM delete

besar tapi tetap comel :)

avatar
Nur-nba
AUTHOR
June 12, 2012 at 7:49 PM delete

Lyssa... comelnya kucing ni.. :)

avatar
June 12, 2012 at 8:34 PM delete

Ya Allah!!!!!! besarnyew... kucing hutan ke ape??? Ya Allah, kalau ena dapat satu, memang ena ganyang2 dy...gebunyewww... awww

avatar
June 12, 2012 at 8:48 PM delete

tidak!! ini bukan kucing! ini rimau!!

avatar
Misz Mieza
AUTHOR
June 12, 2012 at 10:18 PM delete

Hullamak! Dah nak sama besar dengan tuan nih.. Takut pulak kucing besar2 sangat nih.. Agak2 dia geget sakit tak?

avatar
Ohsenyum
AUTHOR
June 12, 2012 at 11:08 PM delete

macam perna aku nampak benda ini..tapi di mana ye.....mmmm.. hehe :P

avatar
June 13, 2012 at 12:32 AM delete

comeynye kucing ni.teringin nk peluk dy

avatar
June 13, 2012 at 11:47 AM delete

Geramnya tengok . Dapat kat cha nie pelok tk lepas dh .

avatar
Amera Qistina
AUTHOR
June 13, 2012 at 5:20 PM delete

adoi..geramnye..bsr sgt..rse cam nk pluk2 je.. ^^

avatar
Atirah ★
AUTHOR
June 13, 2012 at 5:58 PM delete

Macam singa pulak tengok bulu kat muka dia tuu . :)

avatar
October 6, 2012 at 9:53 AM delete

wahh ,, gambar last tu kucing gangster laa ,, brutal sungguh pndangan mata ny ,, haha

avatar
ma mat
AUTHOR
June 24, 2015 at 11:33 AM delete

wow...that's cool cats...

avatar

Google+ Followers