'ABAH AKU GILE, NAK SAJA AKU TEMBAK KEPALA ORANG TUA INI'



Sikap remaja di zaman ini, adakalanya membuatkan kita yang dewasa ini hanya mampu menggelengkan kepala sahaja. Ada segelintir yang sanggup bersikap biadab dengan ibu bapanya mereka sendiri, namun di depan orang tua mereka itu, lain pula perangainya. 

Terbaru, viral status WeChat seorang gadis bernama Aishah memarahi bapanya secara terbuka. 

"Hish! Sakit pula hati aku ini. Geram betul! Nak suruh hantar duit aku pun susah ke? Duit nak beli barang sekolah saja pun. Itu pun nak marah. Err.. bapa jenis apalah kau ni? Bodoh-bodoh saja. Abah aku gile, suka menyakitkan hati aku. Nak saja aku tembak kepala orang tua itu," katanya. 

Jika bapanya melihat sendiri apa yang ditulis oleh anak gadisnya ini, hanya dua perkara yang mungkin berlaku iaitu:

1. Bapanya akan merasa sedih dan memendam rasa kecewa. 
2. Bapanya menunggu kepulangan anaknya itu dan menghayunkan rotan segalanya ke badan anaknya. 

Di usia remaja seperti ini, mereka hanya tahu meminta wang tanpa mengerti susah payah mendapatkan wang bagi menanggung kehidupan dan pendidikan mereka. - Sumber

Note : Ya Allah ! Ada jug anak yang sanggup berkelakuan seperti ini pada ayahnya . Tergamak nya manusia ni berkata begitu kepada ayahnya . Hmm , tak sanggup rasanya nak baca artikel yang sudah menjadi viral sekarang ni . Remaja zaman sekarang . teruk-teruk belaka . hmmmmm ... SEDIH !

KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

11 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Yun Sing
AUTHOR
December 26, 2015 at 7:16 PM delete

Haish apa laa.. memburukkan nama remaja zaman ni saja (haha) Kalau ye pun tak perlulah sampai macam tu.. keisan abah dia :(

avatar
Etuza Etuza
AUTHOR
December 26, 2015 at 9:05 PM delete

Asalam Lysa..takut nak klik ingatkan apa..rupanya ...astagfirullah..memnag sedih tullah jika gini sms anak. Cuma kita kena fikir bagaimana situasi ayah dia pula...ada jg jenis tak kisah anak...bahaya bahaya..mohon lah allah rahmati kita ya

avatar
ros nordin
AUTHOR
December 26, 2015 at 9:48 PM delete

sedihnya akak baca ni lyssa...:(

avatar
lyana ishak
AUTHOR
December 26, 2015 at 11:35 PM delete

salam lyssa , pergh mati2 ingat lyssa masa 1st baca tjuk entri . tula bdak2 zmn skarang . biadap . kadang2 dorang lebey respek buah hati drpada mmak bapalk yg besarkan dorang .. (err rasa awkward guna pelat keyel hee)

avatar
December 27, 2015 at 2:55 AM delete

"Etuza Etuza" saya ingatkan ada gambar pecah kepala ke, seram juga.

avatar
Syaz Oneniy
AUTHOR
December 27, 2015 at 9:43 PM delete

remaja sekarang (di malaysia) memang tak reti nak merasa susah walau sesaat pun. keluar comfort zone zone sikit terus merengek tak tentu hala. saya pun sampai naik menyampah dah kak.

paling nampaklah kan mereka tak praktikkan islam sebenar-benarnya. takutlah kalau biadab tuh jadi kebiasaan... takut remaja yang sepatutnya menjadi tulang belakang negara tahun 2020 nilah yang mempercepatkan kiamat! amalan kita pun belum tentu cukup.

Saya tahu masih ada lagi remaja yang baik-baik di luar sana (di Malaysia) tapi golongannya banyak dicemari oleh perbuatan kebanyakkan remaja... kita hanya mampu berdoa sahaja moga remaja kini dan seterusnya pupus dengan sifat ultra negatif camni.

avatar
cik karmila
AUTHOR
December 27, 2015 at 10:05 PM delete

sedih sangat...nauzubillahiminzalik ^^

avatar
December 30, 2015 at 4:54 PM delete

generasi zaman sekarang terlalu berani. Macam ² perangai ada

avatar

Google+ Followers