VIRAL | Insiden Bawa Anjing Dalam Restoran KFC

Kisah yang sedang hangat viral di laman sosial adalah sebaran satu gambar seorang wanita membawa anjing masuk ke dalam sebuah restoran makanan.




Restoran makanan segera yang terkemuka di Malaysia iaitu Kentucky Fried Chicken (KFC). Masih lagi tidak peka dengan sensitiviti masyarakat yang majoriti dihuni oleh orang Islam nampaknya wanita ini sengaja mahu mendapat perhatian.

Didalam gambar tersebut juga turut kelihatan keluarga muslim yang lain sedang menikmati makanan dalam restoran tersebut.

Walaupun larangan membawa binatang masuk ke dalam restoran tertera namun ia masih tidak dapat menahan wanita ini daripada membawa dan meletakkan anjingnya duduk dikerusi.





KFC Malaysia dalam jawab balas di Facebook Pen Merah berkata perkara tersebut amat dikesali dan menyatakan bahawa perbuatan wanita terbabit melanggar larangan sedia ada.

Selain itu, KFC Malaysia juga sentiasa memelihara dan menepati garis panduan halal yang ditetapkan, dalam kenyataan yang dibuat.

Apapun, kesedaran sivik harus dipertingkatkan oleh semua kerana perkara-perkara sebegini mampu mencemarkan keharmonian masyarakat majmuk Malaysia. -CARI Infonet.

"Hmm , ada juga kan orang macam ni ? Takkan nak ambil perhatian orang ramai kot. Tak kan tak boleh nak fikir. Ntah lah . Macam-macam dah perangai manusia sekarang ni . Pelik pelik ." 

KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

5 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
December 10, 2015 at 5:22 PM delete

ni namanya jakun masuk pekan..sebab tu la dia tak faham etika berada di tempat awam tambah restoran..

avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 10, 2015 at 6:31 PM delete

Sebenarnya perkara ini tidak sewajarnya berlaku...dan diharap masa2 akan datang tidak lagi timbul isu sebegini..

avatar
Etuza Etuza
AUTHOR
December 10, 2015 at 7:03 PM delete

Asalam..malu orng Sabah ..entahlah. Sepatut kena ketat lah. di Tawau tu mojariti Muslim tu..

avatar
December 11, 2015 at 10:44 AM delete

ehh.. ada pulaa gitu.. mesti kes tak baca sign. tak pun saja ambil perhatian. -_-

avatar

Google+ Followers