Home
tutorial
Tips-Tips

25 October 2011

Ishk , Apasal Yang Kau Ni Lembab Sangat ??

Gadis Kidal Berceloteh...
25/10/2011

.Assalamualaikum !
Peacee ^_^v


Uwargh . Entry brutal sangat nehh , Lyssa . Kan ? Kan ? Mesti korang ada jugak tertanya - tanyakan kenapa lah minah ni buat tajuk se-kasar ini ? Marahkah ia ? Ada masalahkan ia ?
Siapa yang lembab ni sebenarnya . HEHE . Lyssa marah dekat siput babi ehh , sebab lembab sangat nak mengengsot pun .. "Ye kot" . Tengok ni :







 
Eee . Geli pulakk rasanya tengok lama - lama . 
Ishkk !! Sudahh lah ~

Eyyy. Bukanlah ok ! Siput babi ? Tak de kena mengena siket pun lah . hehe . Okeyy , now Lyssa nak tanya korang nih . Dalam seumur hidup korang .. Pernah tak korang terkeluar perkataan yang ala~ala kasar macam ni ? 
" Ishk , Apasal Yang Kau Ni Lembab Sangat ?? "

Ada takk ? Pernah takk ?
Tak kira lah dekat adik korang ke , dekat akak/abang korang ke , even dekat internet korang tuh ker ? Mesti pernah kan ? HEEHE . Sabor . Sabor . Siapa tak pernah alami benda - benda macam ni . Ye takk ? hekhek~
Tuh lah , sabar tuh kan , sebahagian daripada iman . Even Lyssa pun pernah hilang sabar jugak . Tapi , lepas Lyssa amalkan ayat - ayat suci Al-Quran , lama kelamaan .. Sifat hilang sabar Lyssa semakin berkurangan :)

Sabar Sebagaimana Digambarkan Dalam Al-Qur'an :

1. Sabar merupakan perintah Allah SWT. Hal ini sebagaimana yang terdapat dalam Al-Qur'an: "Hai orang-orang yang beriman, mintalah pertolongan kepada Allah dengan sabar dan shalat, sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar."

2. Larangan gelojoh (tergesa-gesa/ tidak sabar), sebagaimana yang Allah firmankan (QS. Al-Ahqaf/ 46: 35): "Maka bersabarlah kamu seperti orang-orang yang mempunyai keteguhan hati dari rasul-rasul dan janganlah kamu meminta disegerakan (azab) bagi mereka…"

3. Pujian Allah bagi orang-orang yang sabar, sebagaimana yang terdapat dalam QS. 2: 177: "…dan orang-orang yang bersabar dalam kesulitan, penderitaan dan dalam peperangan. Mereka itulah orang-orang yang benar imannya dan mereka itulah orang-orang yang bertaqwa."

4. Allah SWT akan mencintai orang-orang yang sabar. Dalam surat Ali Imran (3: 146) Allah SWT berfirman : "Dan Allah mencintai orang-orang yang sabar."

5. Kebersamaan Allah dengan orang-orang yang sabar. ertinya Allah SWT senantiasa akan menyertai hamba-hamba-Nya yang sabar. Allah berfirman (QS. 8: 46) ; "Dan bersabarlah kamu, karena sesungguhnya Allah itu beserta orang-orang yang sabar."

6. Mendapatkan pahala surga dari Allah. Allah mengatakan dalam al-Qur'an (13: 23 - 24); "(yaitu) surga `Adn yang mereka masuk ke dalamnya bersama-sama dengan orang-orang yang saleh dari bapak-bapaknya, isteri-isterinya dan anak cucunya, sedang malaikat-malaikat masuk ke tempat-tempat mereka dari semua pintu; (sambil mengucapkan): "Salamun `alaikum bima shabartum" (keselamatan bagi kalian, atas kesabaran yang kalian lakukan). Maka alangkah baiknya tempat kesudahan itu."


Jadi , nasihat Lyssa janganlah terlalu terburu-buru nak bertindak ikut sesedap rasa je kan .Banyakkan bersaborr . Banyak Hikmah yang akan kita dapat dari-Nya :) InsyaAllah ~


Boleh Tonton Ini Sebagai Santapan Mata. HEHE =)








Dipetik daripada : Persada2u

29 000 orang Pengomen Terhebat !!:

Ku Azhar said...

alhamdulillah!!! bgus2 :)

mishnurlin said...

pernah je.. bahasa agak kasar bila kesabaran tak ada :)

Alifah Zahirah said...

bagus-bagus. ingat kan apa tadi .

Aini said...

Ty kak Lyssa..nasihat yg bergune tuk sy..hehex XD

mizz_pua said...

betul2.....sokong 100%

tasya linda said...

Buat saspen je kak lyssa ni >< Ingatkan tengah marah dekat seseorang :)

PUTERI LAGU said...

lembab?? hehehe.. nie line tnet ni lembab.. sab0r jew lar..

El-Janna said...

haahak selalu ckp cenggini dlm hati je.. huhuk

tapi kesian la kan.. kita patut kene sabarr

aimie amalina said...

betul ckp lyssa!
sokong2
kekadang laptop ni hangggggg je
ase cm nak hentak je
hehehe
so senyap je dulu
hehehe

Dyla Adlina said...

Saya suka ini.. Heheehe

si ngokngek said...

hehehe..ingat kan lembab sbb hujan..ngee~~

tipulah tak pernah keluar kasar-2..

lebih lagi dari atas tue pun ada...mcm nih"hang nie lah apa bengap sangat"..nah terbaekk..

bermula hari nie kena lebih bersabar lah

smilenajah93 said...

assobruminal iman :)

Nyamuk Terbang said...

serius hri2 hilang sbar
asyik nk mrh jer

era kecik said...

:)

Bell Purple said...

pernah gak abg kata cam tu kt bell :)

Diyana Ali said...

dah tak ingat , ada ke tak . huhu

Miss Eiza said...

bersabar tunggu idea nk tulis entry..hehehe

Ili Nur Amni said...

you've been tagged ;)

http://ilovemydimple.blogspot.com/2011/10/beribu-terima-kasih-tag-p.html

Yasmin ♥ said...

Huhu :)

EndyScenes said...

wahhh hebat (; ade sikap toleransi

Syieda_Joy™ said...

tarik nafas dalam2..hembus slow2...^_^ xda stress sgt...^_^ syieda pun pnh ilg sabar.. kelam kabut..

rara said...

nasihat yunk baek ! =)

Norlida Ramli said...

hahahaha..lawak la video siput tu..
amboi kemain kuat lagi.hehe

Kuasai Minda said...

Rahsia sabar ni sangat tinggi, hanya orang yang benar-benar faham dan berjaya menjadi orang yang sabar akan dapat merasa nikmatnya...

Lam A'Aini (Oh Semut) said...

video siput tu tak tahan . . hahahahaha

vincenzo carlone said...

Kiss here :) kiss me back Gossip

Abu Luqman said...

singgah

Choco chocolate said...

heheh!! geli hati..

ain dzaya said...

lyssa pun..tamaw uh jadi cam tu yep!