Ishk , Apasal Yang Kau Ni Lembab Sangat ??

Gadis Kidal Berceloteh...
25/10/2011

.Assalamualaikum !
Peacee ^_^v


Uwargh . Entry brutal sangat nehh , Lyssa . Kan ? Kan ? Mesti korang ada jugak tertanya - tanyakan kenapa lah minah ni buat tajuk se-kasar ini ? Marahkah ia ? Ada masalahkan ia ?
Siapa yang lembab ni sebenarnya . HEHE . Lyssa marah dekat siput babi ehh , sebab lembab sangat nak mengengsot pun .. "Ye kot" . Tengok ni :







 
Eee . Geli pulakk rasanya tengok lama - lama . 
Ishkk !! Sudahh lah ~

Eyyy. Bukanlah ok ! Siput babi ? Tak de kena mengena siket pun lah . hehe . Okeyy , now Lyssa nak tanya korang nih . Dalam seumur hidup korang .. Pernah tak korang terkeluar perkataan yang ala~ala kasar macam ni ? 
" Ishk , Apasal Yang Kau Ni Lembab Sangat ?? "

Ada takk ? Pernah takk ?
Tak kira lah dekat adik korang ke , dekat akak/abang korang ke , even dekat internet korang tuh ker ? Mesti pernah kan ? HEEHE . Sabor . Sabor . Siapa tak pernah alami benda - benda macam ni . Ye takk ? hekhek~
Tuh lah , sabar tuh kan , sebahagian daripada iman . Even Lyssa pun pernah hilang sabar jugak . Tapi , lepas Lyssa amalkan ayat - ayat suci Al-Quran , lama kelamaan .. Sifat hilang sabar Lyssa semakin berkurangan :)

Sabar Sebagaimana Digambarkan Dalam Al-Qur'an :

1. Sabar merupakan perintah Allah SWT. Hal ini sebagaimana yang terdapat dalam Al-Qur'an: "Hai orang-orang yang beriman, mintalah pertolongan kepada Allah dengan sabar dan shalat, sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar."

2. Larangan gelojoh (tergesa-gesa/ tidak sabar), sebagaimana yang Allah firmankan (QS. Al-Ahqaf/ 46: 35): "Maka bersabarlah kamu seperti orang-orang yang mempunyai keteguhan hati dari rasul-rasul dan janganlah kamu meminta disegerakan (azab) bagi mereka…"

3. Pujian Allah bagi orang-orang yang sabar, sebagaimana yang terdapat dalam QS. 2: 177: "…dan orang-orang yang bersabar dalam kesulitan, penderitaan dan dalam peperangan. Mereka itulah orang-orang yang benar imannya dan mereka itulah orang-orang yang bertaqwa."

4. Allah SWT akan mencintai orang-orang yang sabar. Dalam surat Ali Imran (3: 146) Allah SWT berfirman : "Dan Allah mencintai orang-orang yang sabar."

5. Kebersamaan Allah dengan orang-orang yang sabar. ertinya Allah SWT senantiasa akan menyertai hamba-hamba-Nya yang sabar. Allah berfirman (QS. 8: 46) ; "Dan bersabarlah kamu, karena sesungguhnya Allah itu beserta orang-orang yang sabar."

6. Mendapatkan pahala surga dari Allah. Allah mengatakan dalam al-Qur'an (13: 23 - 24); "(yaitu) surga `Adn yang mereka masuk ke dalamnya bersama-sama dengan orang-orang yang saleh dari bapak-bapaknya, isteri-isterinya dan anak cucunya, sedang malaikat-malaikat masuk ke tempat-tempat mereka dari semua pintu; (sambil mengucapkan): "Salamun `alaikum bima shabartum" (keselamatan bagi kalian, atas kesabaran yang kalian lakukan). Maka alangkah baiknya tempat kesudahan itu."


Jadi , nasihat Lyssa janganlah terlalu terburu-buru nak bertindak ikut sesedap rasa je kan .Banyakkan bersaborr . Banyak Hikmah yang akan kita dapat dari-Nya :) InsyaAllah ~


Boleh Tonton Ini Sebagai Santapan Mata. HEHE =)








Dipetik daripada : Persada2u
KONGSIKAN ARTIKEL INI..
Previous
Next Post »

29 000 orang Comment Di Sini

Write 000 orang Comment Di Sini
Ku Azhar
AUTHOR
October 25, 2011 at 9:25 PM delete

alhamdulillah!!! bgus2 :)

Reply
avatar
mishnurlin
AUTHOR
October 25, 2011 at 9:26 PM delete

pernah je.. bahasa agak kasar bila kesabaran tak ada :)

Reply
avatar
October 25, 2011 at 9:27 PM delete

bagus-bagus. ingat kan apa tadi .

Reply
avatar
Aini
AUTHOR
October 25, 2011 at 9:30 PM delete

Ty kak Lyssa..nasihat yg bergune tuk sy..hehex XD

Reply
avatar
mizz_pua
AUTHOR
October 25, 2011 at 9:31 PM delete

betul2.....sokong 100%

Reply
avatar
tasya linda
AUTHOR
October 25, 2011 at 9:32 PM delete

Buat saspen je kak lyssa ni >< Ingatkan tengah marah dekat seseorang :)

Reply
avatar
PUTERI LAGU
AUTHOR
October 25, 2011 at 9:35 PM delete

lembab?? hehehe.. nie line tnet ni lembab.. sab0r jew lar..

Reply
avatar
El-Janna
AUTHOR
October 25, 2011 at 9:46 PM delete

haahak selalu ckp cenggini dlm hati je.. huhuk

tapi kesian la kan.. kita patut kene sabarr

Reply
avatar
aimie amalina
AUTHOR
October 25, 2011 at 9:47 PM delete

betul ckp lyssa!
sokong2
kekadang laptop ni hangggggg je
ase cm nak hentak je
hehehe
so senyap je dulu
hehehe

Reply
avatar
Dyla Adlina
AUTHOR
October 25, 2011 at 9:48 PM delete

Saya suka ini.. Heheehe

Reply
avatar
si ngokngek
AUTHOR
October 25, 2011 at 9:49 PM delete

hehehe..ingat kan lembab sbb hujan..ngee~~

tipulah tak pernah keluar kasar-2..

lebih lagi dari atas tue pun ada...mcm nih"hang nie lah apa bengap sangat"..nah terbaekk..

bermula hari nie kena lebih bersabar lah

Reply
avatar
October 25, 2011 at 9:57 PM delete

serius hri2 hilang sbar
asyik nk mrh jer

Reply
avatar
Bell Purple
AUTHOR
October 25, 2011 at 10:04 PM delete

pernah gak abg kata cam tu kt bell :)

Reply
avatar
Diyana Ali
AUTHOR
October 25, 2011 at 10:10 PM delete

dah tak ingat , ada ke tak . huhu

Reply
avatar
Miss Eiza
AUTHOR
October 25, 2011 at 10:25 PM delete

bersabar tunggu idea nk tulis entry..hehehe

Reply
avatar
Ili Nur Amni
AUTHOR
October 25, 2011 at 10:42 PM delete

you've been tagged ;)

http://ilovemydimple.blogspot.com/2011/10/beribu-terima-kasih-tag-p.html

Reply
avatar
EndyScenes
AUTHOR
October 25, 2011 at 11:24 PM delete

wahhh hebat (; ade sikap toleransi

Reply
avatar
Syieda_Joy™
AUTHOR
October 25, 2011 at 11:34 PM delete

tarik nafas dalam2..hembus slow2...^_^ xda stress sgt...^_^ syieda pun pnh ilg sabar.. kelam kabut..

Reply
avatar
rara
AUTHOR
October 26, 2011 at 2:18 AM delete

nasihat yunk baek ! =)

Reply
avatar
Norlida Ramli
AUTHOR
October 26, 2011 at 2:31 AM delete

hahahaha..lawak la video siput tu..
amboi kemain kuat lagi.hehe

Reply
avatar
Kuasai Minda
AUTHOR
October 26, 2011 at 6:28 AM delete

Rahsia sabar ni sangat tinggi, hanya orang yang benar-benar faham dan berjaya menjadi orang yang sabar akan dapat merasa nikmatnya...

Reply
avatar
October 26, 2011 at 7:06 AM delete

video siput tu tak tahan . . hahahahaha

Reply
avatar
ain dzaya
AUTHOR
October 27, 2011 at 10:27 AM delete

lyssa pun..tamaw uh jadi cam tu yep!

Reply
avatar

Google+ Followers